Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg skal snart gå i gang med å begynne å bygge min første skala (bortimot hvertfall), og modellen ble p-47 fra tf (1/5)
Men jeg trenger linker til noen som har skala detaljer: piloter , hvordan man lager panel linjer etc.
Mener du "tegne" eller lage linjene? vist du bare skal tegne de så er det bare å spisse blyanten og tegn i vei,når alt er tegnet på, husk å legge et lag med klarlakk over. Regner vel med at du vil lage de slik at det både føles og ser riktig ut.....da bruker du sparkel og maskeringstape, pusser det til ,river av tapen og vips der har du en flott panellinje, kjempe enkelt på den måte.
Mener du "tegne" eller lage linjene? vist du bare skal tegne de så er det bare å spisse blyanten og tegn i vei,når alt er tegnet på, husk å legge et lag med klarlakk over. Regner vel med at du vil lage de slik at det både føles og ser riktig ut.....da bruker du sparkel og maskeringstape, pusser det til ,river av tapen og vips der har du en flott panellinje, kjempe enkelt på den måte.
Du har rett, dårlig forklart av meg.
Men bruker du bare en vanelig gråblyant til dette?
Du kan bare bruke gråblyant det fungerer helt utmerket, men du må naturligvis beskytte linjene med klarlakk, det er viktig å huske på vist ikke så er det første vask så er alt vekke igjen.
Dette er i hvertfall den enkleste måten å lage de på.....mener jeg da.
Du må legge ut bilde når du har fått gjort det
ops jeg glemte en ting,jeg må ha noe bygge på.
En vil selvsagt bygge rett, har noen no glup ide å bruke som byggebord eller rettere sagt bygge underlag.
Oppdaget i dag at bygge bordet mitt ser ut som nordsjøen i vill storm
ops jeg glemte en ting,jeg må ha noe bygge på.
En vil selvsagt bygge rett, har noen no glup ide å bruke som byggebord eller rettere sagt bygge underlag.
Oppdaget i dag at bygge bordet mitt ser ut som nordsjøen i vill storm
Hvis det finnes såkaldte platedører i huset, i.e. helt slett overflate kan den i nødens
stund fungere som underlag for en sponplate som du spenner fast med tvinger.
Det er lettere og få knappenåler og t-nåler ned i sponplata enn dørbladet.
Utover dette nødtrikset kan du jo se på hobbyplatene som er tenkt til benkeplate.
Mulig disse heller ikke er optimale som byggeunderlag, så hvis du har god råd kan
du jo kikke på utvalget av plater beregnet til arbeidsbord. Disse finnes hos leverandører
av verktøy og slike ting.
Som MK.V skriver så er det gode greier å bruke et "gammalt" men rett dørblad som byggebord. Eller du kan gjør som jeg gjør, skaffe deg en litt stor kontorpult- kjøpe 22mm golvspon for å legge som benkplate og oppå der legge en gipsplate,vips da har du det perfekte bygge bordet "mener jeg da" er underlaget rett så er gipsplaten rett og et stort pluss ved det at du kan stikke nåler rett i gipsplaten, helt perfekt
Som MK.V skriver så er det gode greier å bruke et "gammalt" men rett dørblad som byggebord. Eller du kan gjør som jeg gjør, skaffe deg en litt stor kontorpult- kjøpe 22mm golvspon for å legge som benkplate og oppå der legge en gipsplate,vips da har du det perfekte bygge bordet "mener jeg da" er underlaget rett så er gipsplaten rett og et stort pluss ved det at du kan stikke nåler rett i gipsplaten, helt perfekt
Dette hørtes veldig fornuftig ut, da blir det vel en tur til maxbo.
Takk
Du og meg har nok samma løsningen på byggebordet...
Mvh Einar - Thor Arne's forslag fungerer som bare det ja...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment