Mellom alle fly, helikoptere og prosjekter, står Corsairen der fortsatt, ferdigbygd en gang av en eller annen, med alle servoer på plass og fungerende retract både fore and aft og fortsatt uten motor. Jeg har det forsåvidt ikke travelt, men det ergrer meg at Moki150 er 1-1,5 cm for stor i diameteren for å passe inn i cowlen. Dyr er den og. Saito 450 har bare tre sylindre, greit nok, men ikke helt! Så kjenner jeg noen som lovpriser ASP. ASP/Magnum har 65cc og vet ikke hva den sies å yte i hp. Andre sier ASP/MAGNUM? Huff huff, styr unna, grøss! Ikke godt å vite hva man skal tro. Men så kommer det store spørsmålet. Seidel , ST-7-70, 7-sylindret, 4 hester(!) går på metanol, det synes jeg er greit nok og motoren er innenfor (et kommende
) budsjett. Den er anbefalt fra produsenten med f.eks. en treblad 22X8 med flyvekt inntil 14kg. En jeg kjenner i Sverige med samme flyet ble frarådet å bruke den. Mitt fly veier ujten motor 12 kg. Motoren veier 2,6kg. Da nærmer vi oss med tank og det hele15kg. Nå har jeg ikke planer om noe akro med Corsairen. Vil Seidelmotoren kunne fungere rimelig greit? Denne Seidelmotoren med 70cc har oppgitt langt lavere hester enn tilsvarende. Har de andre juksehester?

Comment