Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Storch og Lasermotor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Viggkri2 View Post
    Da jeg var innom hobbymann i Drammen for ett års tid siden, hadde han 2 stk ensylindra laser i ett glass-skap, kan være verdt en telefon.... ( de var store, hvertfall 120.....eller større)

    Viggo
    Motorene til Hobbymann har stått der i alle år. Ser ut som første årgang Lasere hvis jeg ikke tar feil
    Balsa

    Comment


    • #17
      Skulle vært forbudt å legge ut filmer av så gromme motorer tatt med så elendig kamera! Hehe.

      Comment


      • #18
        Herlige motorer.



        Mange slike lasere i omløp her på sørlandet,mye grunnet at svein på Teknisk hobby

        Vet ikke om han har flere igjen, jeg kjøpte Laser 120 og 150 av han og det er pokker meg noen smykker.
        Futaba 10C Fasst
        Last Down 3XL V3
        Spirit Elite
        Primo
        Hellcat
        Sukhoi
        Pt 19
        Ucd
        Bossanova
        Giles 202
        Boomerang
        Mojo
        Ultra Stick
        Riva Silver X
        Laser 3d
        Hobbyrommet er fullt av leker.

        Comment


        • #19
          Heisann!

          Jeg har anskaffet min første Laser til kvartskala cub som er under bygging. Det er en 1-sylindret 15o, og jeg ser til min forundring at den ikke har trykk fra tank. Spørsmålet mitt blir da hvordan startprosedyre bruker dere på disse motorene.
          Jeg kommer jo ikke til for å holde over gasseråpning. På alle mine OS-motorer choker jeg jo ved å holde finger over potta, det gir jo ingen mening uten tanktrykk!?

          mvh Terje
          Terje Pedersen

          Indre Østfold Modellflyklubb

          91399490

          Comment


          • #20
            Originally posted by piper View Post
            Heisann!

            Jeg har anskaffet min første Laser til kvartskala cub som er under bygging. Det er en 1-sylindret 15o, og jeg ser til min forundring at den ikke har trykk fra tank. Spørsmålet mitt blir da hvordan startprosedyre bruker dere på disse motorene.
            Jeg kommer jo ikke til for å holde over gasseråpning. På alle mine OS-motorer choker jeg jo ved å holde finger over potta, det gir jo ingen mening uten tanktrykk!?

            mvh Terje
            Jeg pleier å blåse i overløpsslangen. Det funker bra Her er noen jeg kjøpte på Finn i sommer.
            Attached Files
            Balsa

            Comment


            • #21
              Det hørtes ikke dumt ut nei. Gleder meg til å starte denne til våren!
              Terje Pedersen

              Indre Østfold Modellflyklubb

              91399490

              Comment


              • #22
                Hei,
                Jeg bruker tanktrykk fra Laser 360 V (2 tanker og 2 gassere). Dermed får jeg choket den ved å holde over pottene, og motoren går som en klokke. Bare å sette inn trykknippel i potta og bruke tre slanger fra tanken.
                Richard B.

                Originally posted by piper View Post
                Heisann!

                Jeg har anskaffet min første Laser til kvartskala cub som er under bygging. Det er en 1-sylindret 15o, og jeg ser til min forundring at den ikke har trykk fra tank. Spørsmålet mitt blir da hvordan startprosedyre bruker dere på disse motorene.
                Jeg kommer jo ikke til for å holde over gasseråpning. På alle mine OS-motorer choker jeg jo ved å holde finger over potta, det gir jo ingen mening uten tanktrykk!?

                mvh Terje

                Comment


                • #23
                  Laser 200V i Dave Platt FW190















                  Laser 200 V i Dave Platt FW190
                  Balsa

                  Comment


                  • #24
                    Har du begynt på storch'n din????
                    Min er utrolig skjev så jeg byttet den inn i en hellcat i stede, men senere kjøpte jeg den tilbake til en grei pris.
                    Produsenten har sluttet å lage denne modellen nå, å det er det god grunn til.
                    Jeg måtte demontere hele halen på flyet for å rette opp skjevheten.
                    Rammen for alle vinduene må monteres før understellet, men da kommer du ikke til skruene til å feste understellet......
                    Jeg har derfor delt vindusrammen i to for å løse dette problemet.
                    Møter jeg på flere problemer skal eg fortelle om det her.
                    Har ikke motor til modellen ennå.

                    CubRune

                    Comment


                    • #25
                      Nei, den ligger i eske på loftet. Kjøpte den ene og alene fordi de ikke blir å få tak i lenger. Har skjønt at det er litt smårusk med disse og tar gjerne imot gode råd her til jeg skal starte på den. Har først en ESM Spitfire 50cc klargjøres også en 3,45m Harvard med Moki 250 også denne ....


                      Fikk tak i en pent brukt V240 så den skal inn
                      Last edited by affa; 23-01-11, 08:14.
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by affa View Post
                        også en 3,45m Harvard med Moki 250 også denne ....
                        Denne må vel ha første prioritet..
                        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                        carl goldberg ultimate
                        DJI S900
                        piper pawnie el kjærre


                        Futaba 14SG
                        diverse epp tjafs
                        Per-Egil Furuseth

                        Comment

                        Working...
                        X