If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Da har jeg bestilt gitt... ble jammen til at jeg bestilte 4-takt også (må nesten ha det på denne).
Skal sette opp full handleliste for de som måtte være interessert.
Henta flyet på tirsdagen, men siden jeg skulle på hyttetur onsdag kveld fikk jeg jo ikke gjort noe med det...
En kamerat fikk veldig lyst på flyet også, så det ble til at han fikk min og lånte hus for å bygge opp osv...
Så da får jeg bestille en til.
men titta fort igjennom. Trekkinga er 110% strøken i alle kriker og kroker! Ingenting å rette på eller noe...
Skal bli artig å se om modell #2 er like strøken. Alle ror er ferdig limt + stifta igjen. Deilig.
Tar bilder etc. når jeg begynner bygging av min, men så langt ser det ut til at dette er en VELDIG
fin modell til hyggelig pris uansett om man er glad i elektro eller nitro. (Er "hurtig-løsning" på "taket" for bytte av batteri)
Da har jeg hatt min Phoenix Decathlon i lufta. Fin ARF, eneste tillegsarbeide for min del var å feste et par småkanter av betrekningen - to minutter med strykejern. Dessuten "malte" jeg firewall + "eksospotte tunellen" med epoxy, ettersom den så veldig porøs ut... Helt fint for elektro, men jeg syntes ikke den så ut til å tåle fuel/oljegris spesielt godt. Griseriet ble forøvrig besørget av en SC 52 firetakt. Ettersom motoren var ny, gikk dagens turer med til innkjøring på litt fet blanding, så jeg fikk ikke maks skyvekraft. Denne motoren er vel sånn omtrent skalariktig vil jeg tro - flyr pent, men ikke all verdens guff. Vi får se når motoren er ordentlig innkjørt og magret ned en del. Som den er nå, går den i kategorien kosefly. Ikke noe galt med det, det var i grunnen det som var hensikten.
Andre observasjoner:
- Å lande med (for) høy tomgang er ikke spesielt grasiøst.
- Hjulkåper og nyklippet fuktig gress er noe søl.
- Luka over vingen er festet med tapper i bakkant, og magneter i forkant. Min har nok slått seg aldri så lite, slik at begge magnetene ikke lå an helt 100%. Resultat: luka blåste av ved full gass! Hvorfor i grønnsvidde er ikke festemekansimen lagd motsatt - tapper i fremkant og magneter i bakkant? Da ville luftstrømmen bidra til å presse luka ned i stedet for å blåse den av. Ikke allverden å modifisere, men en smule irriterende. Heldigvis blåste luka av ved første gasspådrag på bakken, og ikke i 50 meters høyde, så den ble med hjem igjen. Midlertidig fiks ble som vanlig gaffatape - stygt, men funker. Never leave home without it.
Hvorfor bruker du en 52 motor når 61 motoren har samme vekt og mål men langt mere futt og koster omentrent det samme?
Den var tilgjengelig Egentlig tiltenkt noe annet, men man tager hva man haver - i hvert fall for å komme i gang. Forøvrig vil det ikke være noe problem å balansere modellen med en tyngre motor heller, ettersom mottagerbatteriet nå er langt foran. Litt høyere totalvekt vil heller ikke være noe problem...
Takk for bildene Xilian! Informative og flotte bilder av et flott fly! Nå må kona bearbeides.
Edit: kjøpte , meg en drøss med Futaba s3003 servoer, regner med disse kan brukes til dette flyet?? Står oppført at det kan brukes std. servoer. ServoCity® - Not Found
Eller blir de for svake?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment