Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei,jeg lurer på hva som er den minste 4takt glowmotor som er anbefalt
til en 1/4 skala Tiger moth.
Skal kun fly rolig og pent med denne.
Jeg ser at 70 4t. er mye brukt til Cub på omtrent samme størrelsen.
Kan jeg bruke en 90 4t. eller bør jeg skaffe en 120 4t.?
Hei,jeg lurer på hva som er den minste 4takt glowmotor som er anbefalt
til en 1/4 skala Tiger moth.
Skal kun fly rolig og pent med denne.
Jeg ser at 70 4t. er mye brukt til Cub på omtrent samme størrelsen.
Kan jeg bruke en 90 4t. eller bør jeg skaffe en 120 4t.?
Etter å ha Googlet litt rundt, så ser det ut til at det er 120 4 takter som er brukt.
Flair ser jeg anbefaler 120-180 firetakter på sin Tiger Moth.
Er det et brukt fly du har skaffet ?
Har ikke handlet dette flyet enda,men har et RTF Tiger moth med vingespenn 1,8 m. liggende ubygd.
Hvis noen har en 1/4 eller 1/3,5 skala Moth til salgs er jeg int.
Er det grommere lyd fra en Laser kontra Os/Saito 4t.?
Og hva er best av Flair eller Pilot flyene? tenker da på skalalikhet.
Last edited by Splendens; 23-02-11, 19:59.
Reason: glemt setning
Har ikke handlet dette flyet enda,men har et RTF Tiger moth med vingespenn 1,8 m. liggende ubygd.
Hvis noen har en 1/4 eller 1/3,5 skala Moth til salgs er jeg int.
Er det grommere lyd fra en Laser kontra Os/Saito 4t.?
Og hva er best av Flair eller Pilot flyene? tenker da på skalalikhet.
Fant dette innlegget på RCSCALEBUILDER.COM :
"Hi Manish,
can't comment on the Pilot kit, the Flair kit is close to scale although there are quite a few features that are not in the kit, the bottom wing roots are not scale, you can get round that and from a distance no-one would pick it. The Fina nd rudder are at the wrong angle so I had to rebuild it but it's all a matter of time and patience. My Flair Tiger weighs 21 lbs all up including the 1 1/2 lbs of lead for balance and it flies exceptionally well.
Don Coe is building the traplet Tiger which is closer to scale
Lydbildet er nokså likt fra 1-sylindrede 4-takts glowmotorer, men utifra egen erfaring med de tre nevnte vil jeg (riktignok høyst subjektivt) si 1. Laser, 2. Saito 3. OS mht. gromt og "mykt" lydbilde. Men forskjellene er heller marginale.
Batteri- eller motorsag-motor nevner jeg ikke engang i denne sammenhengen.....
Richard B.
PS: Tror kanskje skalalikheten er best på gamle Pilot, men de var gjerne noe tyngre.
Laser, saito og OS utklasser mange andre når det gjelder kvalitet, og da får man ofte bedre gange, lyd og krefter. Feks har jeg noen OS motorer som går helt perfekt og har en nydelig tomgang og "bobling" i lyden, mens jeg har hatt en del SC motorer der det har vært litt værre og få de til å gå stabilt, har også vært stor forskjell mellom de forskjellige SC motorene av samme type...
Enig, Lars. Men for all del, jeg har hatt gode "Kina"-motorer også. Bl.a. en ASP 160FS twin som gikk uten et feilslag i 5-6 år og kunne håndstartes med 1-2 flipp! Problemet med disse "billigmotorene" er ofte varierende kvalitet fra motor til motor, QC (kvalitetskontroll) er mangelfull eller fraværende og det blir litt risikosport for kjøper.
Her som oftest ellers gjelder "You get what you pay for"....
Richard B.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment