Announcement

Collapse
No announcement yet.

warbird "trainer"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • warbird "trainer"

    hei.
    jeg har i det siste fått så inderli lyst på en warbird, noen som har et tips om hva som kan hvere lurt å starte med sånn forsiktig??
    har ikke lyst lyst til å starte med noe stort og dyrt med det første.

    takker på fårhånd

  • #2
    Phoenix sin 40 - 60 size serie kan kanskje være noe? Vet at spitfiren og mustangen flyr godt.

    Comment


    • #3
      eller hvis du går ett skritt opp i størrelse så er seagull sin sea fury utrolig fin å fly
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        FMS p-51 d mustang EPO konstruksjon som tåler mye og den flyr utrolig godt! Den staler som en fullsize ASK 21 seiler, det vil si ingen vingerokking og du må provosere den skikkelig for å spinne. Jeg har ikke klart det med min enda etter to år med hardt bruk! Det vil jeg tro er det nærmeste du kommer en warbird "trainer" Lykke til med valget!

        Comment


        • #5
          Det er mange warbirds som flyr som en trainer. Flyegenskapene blir etter hvordan modellen er konstruert, plassering av tyngdepunkt, rorutslag, flatebelastning (vekt/vingeareal).

          Jeg har en Grumman F4F Wildcat med ca 1 meter i vingespenn fra ParkZone som jeg kjøpte hos SmallSize. ParkZone Bind-N-Fly isopor Grumman F4F-3 Wildcat - Blogs - (MFN) ModellflyNytt.no Akkurat den modellen har ikke understell, men de andre modellene i serien har det.

          Et fly som var trainer i virkeligheten er T-28 Trojan, ParkZone modellen er minst like snill å fly som Wildcat.
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

          Comment


          • #6
            takker for masse svar, men er vel på utkikk etter nitro da det er det jeg har drevet med en stund

            Comment


            • #7
              Hei!
              Hva med denne: TowerHobbies.com | GPMA0177 Great Planes F4U Corsair .40 Kit .40-.46,56"
              Enkelt byggesett uten retracts og skal ha flyegenskaper som en sport model.
              Har en selv, som ikke er påbegynt ennå.
              Magnar Schou Olsen

              Comment


              • #8
                hei, takker for linken.
                dette er noe jeg kan prøve meg på ja. rette størrelsen også.
                var ikke så dyr heller.
                ser for meg flyegenskapene på en warbird er noe annerledes enn calmato trainer og slike 3d fly

                Comment


                • #9
                  Hvor mye har du flydd?

                  Hvor mye bygge erfaring har du?

                  Hvor mye skal du legge i en modell?

                  mvh
                  Alf
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by skoolsen View Post
                    Hei!
                    Hva med denne: TowerHobbies.com | GPMA0177 Great Planes F4U Corsair .40 Kit .40-.46,56"
                    Enkelt byggesett uten retracts og skal ha flyegenskaper som en sport model.
                    Har en selv, som ikke er påbegynt ennå.
                    http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma0177-manual.pdf

                    Dette kittet er vel ikke ment for dem som kjøper et fly på en torsdag for å ha det ferdig RTF på lørdag

                    Arne E

                    Comment


                    • #11
                      har flydd aktivt siden 2009, byggetid er vel lik 0,annet enn arf modeller da.
                      nei tenkte kansje en 2-4 tusen

                      tenkte jeg skulle starte rolig å få tak i noe lettflydd "trainer" aktig warbird

                      Comment


                      • #12
                        må igjen annbefale denne Leikvold Dogfighters - hobbybutikk i Hallingdal med en 90-108 2t eller en 120 4t så er den kanon fin. passer også veldig fint med en 20ccm-26ccm bensin motor.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          så igjennom tegningen i ste og det der ser ut som denne blir lagt på is fåreløbig ja..hehehe..har ikke sååååå god tid

                          Comment


                          • #14
                            Regna med at du hadde det litt travlere å komme opp i lufta enn å sveive i gang med et byggeprosjekt av stabla plank som gjerne tar litt lenger tid enn planlagt.
                            Men forsøk det en gang det ikke haster så veldig med å få tingene ferdig

                            Arne E

                            Comment


                            • #15
                              Hangar 9 sine .60 størrelse warbirds skal være stødige fly med gode egenskaper. Kanskje spesielt P-47. http://shop.smallsize.no/index.php?c...4255cc9889174eSmallsize har de i utvalget sitt.

                              Sendt med Tapatalk
                              Olav Moe

                              -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                              Innholdet i min hangar, sånn ca

                              Comment

                              Working...
                              X