Unconfigured Ad

Collapse

warbird "trainer"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

Great Planes har en sport Mustang hvis du ikke er altfor kravstor til skaladetaljer. Her er review for den med elektro oppsett Great Planes P-51 Mustang Sport Scale GP/EP ARF Review - RC Groups

Comment

• bardp
      • Nov 2010
      • 2473

Jeg hae en P40 60 size av ukjent fabrikat vingesåennet er ca 165cm. Ble kjøpt brukt uten motor. Har montert en JBA 15cc bensinmotor i den og den flyr helt utrolig bra. Det var opprinelig opptrekbart understell på den men det fungerer dålig om en flyr på en litt ujevn gresbane, flyet stumper på nese for den minste hump når en kjører sakte på bakken og blir alergisk for lit harde landinger. Jeg fjernet hele understellet sjøte spantene og la betrekning over hullene i vingene. Så lagde jeg meg et nytt understell i 3mm aluminium og monterte forran vingen. Det er nokk i høyeste grad heligbrøde for skalafolket men det fungerer meget bra i praksis. Og sist men ikke minst nå kan jeg ha ski på flyet slik at jeg får brukt det også på denne årstiden. Dette er sikkert Norges styggeste kriksful men når gleden er og fly får nå heller det stå sin prøve.
      Click image for larger version

Name:	12022012042.jpg
Views:	3
Size:	80.5 KB
ID:	586030Click image for larger version

Name:	12022012043.jpg
Views:	2
Size:	77.5 KB
ID:	586031
      Når er det vel også slik at jo større disse flyene blir jo enklere er det og fly dem serlig når det blir noe vind. Og med den bensinmotoren som står i flyet har en jo nesten ubegrenset flytid, jeg pleier og fly tre turer av 10-15 min før jeg etterfyller tanken.
      Denne http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=20410 er jo ikke så ulik min men det ser ut til at den har et bedre understell en den jeg har hadde, julene ser ut til og komme lenger frem i utslåt posisjon på den fra Phoenix.
      Last edited by bardp; 22-02-12, 10:53.

Comment

• factions
        • May 2011
        • 93

her var det masse gode svar ja..likte godt den p40 kitty hawk top line på elefun sine sider.
        blir vel ikke så veldi bra me orginalt understell på banen hos oss heller da den er full av grus å stein å litt gress, mest stusser som kommer opp.

Comment

• Ofly61
          • Apr 2008
          • 785

Originally posted by factions
          her var det masse gode svar ja..likte godt den p40 kitty hawk top line på elefun sine sider.
          blir vel ikke så veldi bra me orginalt understell på banen hos oss heller da den er full av grus å stein å litt gress, mest stusser som kommer opp.
          Høres ut som at du får det "tøft". Grus og stein sliter fort ut propeller og understell. Jeg tror en T28 kan være en lur start.
          Siden du er mest interessert i fuel så er det vel "40 size" som gjelder ...

Jeg hadde heller valgt en WW1 warbird (f.eks Albatross). Dobbelt dekkere flyr sakte og har store hjul.
          De med kort nese f.eks Fokker Dr.I er håpløse å lande skikkelig (nose over).

Flyr bare små warbirds som Alfa Model og Kyosho aiRium selv, mye gøy og lite frustrasjon

mvh
          Odd H.

Comment

• factions
            • May 2011
            • 93

ja det sliter veldig fort på propeller og understell, men det går jo ganske bra hvist man tar det litt rolig.
            kom på en ting i dag å kansje bruke mindre bensinmotorer istede for fuel, men er 40 size og opp som teller for meg ja.

Comment

• bardp
              • Nov 2010
              • 2473

Ønsker du og bruke bensinmotor tror jeg nokk det vil være lurt og gå for minst 60 size. Det er jo lit ekstra som følger med bensinmotorene med tenningsanlegg og slikt. Når det er sagt så går de jo nesten gratis du flyr jo fint 10-15 min på en dl bensin på en 60 size med 15cc bensinmotor. Letstartet og enkle og ha med og gjøre er de også.

Comment

• MotoMan
                • Jan 2008
                • 181

"Det er nokk i høyeste grad heligbrøde for skalafolket "

Neida, konseptet P-40 på ski kan ingen skalaentusiaster klage på:
                , planeshots: P-40 on skis
                If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

Comment

• factions
                  • May 2011
                  • 93

blir d slik at jeg kjøper nytt fly så blir det vel en 60 size med bensin, men finner jeg noe bra brukt i 40 size og nitro så går jeg vel for det tenker jeg

Comment

• xilian
                    Chief Executive Officer
                    • Feb 2009
                    • 6522

Jeg har en .40 mustang med sc52 motor starta og gått ca 1 minutt.
                    Kan det være noe?
                    Tom I. Arntsen

Comment

• factions
                      • May 2011
                      • 93

ja kansje det ja..va for pris tenker du?
                      har du bilder av den, så kan du sende til frank.rimol@gmail.com

Comment

• xilian
                        Chief Executive Officer
                        • Feb 2009
                        • 6522

Phoenix Model Mustang P-51 .40 Warbird ARF PH068
                        SC 52 4-takter
                        4,8V 2000mAh - Bronto RX Pack - Ni-Mh
                        JR ES539 Std. Servo 4.8kg 38g x5

2.700,- ? er ferdig bygd tom.
                        Tom I. Arntsen

Comment

• factions
                          • May 2011
                          • 93

høres jo kjempe ut.. er det nytt eller er det brukt?

Comment

• GTI20
                            Moderator
                            • Jul 2008
                            • 1426

er helt nytt.. aldri flydd bare startet en gang på bakken
                            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                            carl goldberg ultimate
                            DJI S900
                            piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
                            diverse epp tjafs
                            Per-Egil Furuseth

Comment

• factions
                              • May 2011
                              • 93

hva er minstepris på dette?