Great Planes har en sport Mustang hvis du ikke er altfor kravstor til skaladetaljer. Her er review for den med elektro oppsett Great Planes P-51 Mustang Sport Scale GP/EP ARF Review - RC Groups
Unconfigured Ad
Collapse
warbird "trainer"
Collapse
X
-
Jeg hae en P40 60 size av ukjent fabrikat vingesåennet er ca 165cm. Ble kjøpt brukt uten motor. Har montert en JBA 15cc bensinmotor i den og den flyr helt utrolig bra. Det var opprinelig opptrekbart understell på den men det fungerer dålig om en flyr på en litt ujevn gresbane, flyet stumper på nese for den minste hump når en kjører sakte på bakken og blir alergisk for lit harde landinger. Jeg fjernet hele understellet sjøte spantene og la betrekning over hullene i vingene. Så lagde jeg meg et nytt understell i 3mm aluminium og monterte forran vingen. Det er nokk i høyeste grad heligbrøde for skalafolket men det fungerer meget bra i praksis. Og sist men ikke minst nå kan jeg ha ski på flyet slik at jeg får brukt det også på denne årstiden. Dette er sikkert Norges styggeste kriksful men når gleden er og fly får nå heller det stå sin prøve.
Når er det vel også slik at jo større disse flyene blir jo enklere er det og fly dem serlig når det blir noe vind. Og med den bensinmotoren som står i flyet har en jo nesten ubegrenset flytid, jeg pleier og fly tre turer av 10-15 min før jeg etterfyller tanken.
Denne http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=20410 er jo ikke så ulik min men det ser ut til at den har et bedre understell en den jeg har hadde, julene ser ut til og komme lenger frem i utslåt posisjon på den fra Phoenix.Last edited by bardp; 22-02-12, 10:53.Comment
-
Siden du er mest interessert i fuel så er det vel "40 size" som gjelder ...
Jeg hadde heller valgt en WW1 warbird (f.eks Albatross). Dobbelt dekkere flyr sakte og har store hjul.
De med kort nese f.eks Fokker Dr.I er håpløse å lande skikkelig (nose over).
Flyr bare små warbirds som Alfa Model og Kyosho aiRium selv, mye gøy og lite frustrasjon
mvh
Odd H.Comment
-
Ønsker du og bruke bensinmotor tror jeg nokk det vil være lurt og gå for minst 60 size. Det er jo lit ekstra som følger med bensinmotorene med tenningsanlegg og slikt. Når det er sagt så går de jo nesten gratis du flyr jo fint 10-15 min på en dl bensin på en 60 size med 15cc bensinmotor. Letstartet og enkle og ha med og gjøre er de også.Comment
-
"Det er nokk i høyeste grad heligbrøde for skalafolket "
Neida, konseptet P-40 på ski kan ingen skalaentusiaster klage på:
, planeshots: P-40 on skisIf you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. Bob HooverComment
-
ja kansje det ja..va for pris tenker du?
har du bilder av den, så kan du sende til frank.rimol@gmail.comComment
-
Phoenix Model Mustang P-51 .40 Warbird ARF PH068
SC 52 4-takter
4,8V 2000mAh - Bronto RX Pack - Ni-Mh
JR ES539 Std. Servo 4.8kg 38g x5
2.700,- ? er ferdig bygd tom.Tom I. ArntsenComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment