Unconfigured Ad
Collapse
gamle historiske bilder , dette må vel være en liten flyhistorisk skatt???
Collapse
X
-
-
Comment
-
Linken allerede mailet til Kjeller flyhistoriske foreningJoa, men jeg forsto det dithen at dette dreide seg om originale foto.
De som driver med luftfartshistorie bør i det minste få låne orginalene til gjennomsyn og inngående studier.
flott at linken er vidre sendt så slipper jeg å leteRune Gjelsnes
Vikersund
92624841Comment
-
Bilde nr 8, lurer jeg på om kanskje kan være Sundvollen og Steinsfjorden.
9-10 april "rømte" luftforsvaret for å redde noen fly. De mellomlandet på steinsfjord, og greide og redde X antall fly. Leste om dette i boka krigen på Ringerike for ett par år siden.Interesang historie foresten.Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Ok.
Litt historie samtidig
Sitat:
Innerst i Steinsfjorden, en sidearm av Tyrifjorden, ligger bygda Åsa. Her lå det i 1940 en flyskole driftet av Widerøe. Fjorden var i begynnelsen av april ennå dekket med sikker is slik at fly kunne lande her.
Speidervingen på Kjeller hadde evakuert hit med 5 Fokkere og 5 Tiger Moth under ledelse av kaptein Ole Reistad. Flyene var gamle og lite egnet til kamp, men de kunne fortsatt gjøre nytte for seg i forsvaret av Norge.
Capronien og Fokkerne ankom kl 12.45 for å slutte seg til Speidervingen. Flyene ble så beordret videre til Brumunddal av Ole Reistad fordi de hadde hjul og ikke skiunderstell, og dro avgårde kl 1800 samme kveld.Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
-
det er en Klemm L20 bi.her er mye fin info for de som er intresert.Civil Aircraft Register - NorwayTerje syvertsen
www.ModumModellSportklubb.com
3dhs edge mintor 38
C-arf edge dle 111 v3.
C-ARF extra 330l da 100.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment