Unconfigured Ad

Collapse

Fischer/carf mustang

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wulf
    • Jun 2007
    • 2055

    #16
    1/4,5 skala vingespenn 218 skulle det være. Når vi ser denne videoen på slutten 8.57 skjønner vi jo at det var andre ting som trakk fokuset vekk fra flyene Håvard
    Click image for larger version

Name:	GG-177-topl.jpg
Views:	1
Size:	43.4 KB
ID:	607755

    Balsa

    Comment

    • Warbirdpilot
      Administrator
      • Sep 2004
      • 2878

      #17
      Touche'
      - Håvard Glad Andreassen
      - YouTube.com/Warbirdpilot
      - facebook.com/warbirdpilot

      Comment

      • SmurfAir
        • May 2013
        • 1629

        #18
        Bra video for øvrig Wulf, mye lekkert der!!

        Comment

        • Mustang51
          • May 2014
          • 19

          #19
          Joda, mister kolm leverer en 310cc sak han med 4 sylindre, så da er det vel bare å pantsette kjærring og unger, selge noen kroppsdeler og fyre igang. Kommer sikkert til å ta vinter og vår med dette flyet for jeg troooor ikke fischer har tatt seg bryet med å skrive ned hint om feks offset på motor og slike ting....testingtesting

          Comment

          • Wulf
            • Jun 2007
            • 2055

            #20
            Skal du ha nedgiring, snakk med ham her. Affas har hatt en del kontakt med ham.

            Balsa

            Comment

            • Salte
              • Dec 2005
              • 291

              #21
              Originally posted by Mustang51
              Joda, mister kolm leverer en 310cc sak han med 4 sylindre, så da er det vel bare å pantsette kjærring og unger, selge noen kroppsdeler og fyre igang. Kommer sikkert til å ta vinter og vår med dette flyet for jeg troooor ikke fischer har tatt seg bryet med å skrive ned hint om feks offset på motor og slike ting....testingtesting
              Dette må jo bli optimalt! Fikk du teknisk data og pris på 310?

              Comment

              • affa
                Administrator
                • Jul 2002
                • 5877

                #22
                Bare å kline til da, den er stor og rå!
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment

                • Mustang51
                  • May 2014
                  • 19

                  #23
                  Originally posted by affa
                  Bare å kline til da, den er stor og rå!

                  Joda, noen gram under 10 kilo.... Så skal man tenke vekt/effekt finnes det nok bedre løsninger. Ser også ut som kolm motorene har litt å gå på når det gjelder gods i veivhuset. Ser liksom litt firkanta og "tung" ut. Fikk ikke noe hk/kw men den drar en 36x12 til5600rpm, 37x24 til 3930rpm. Begge 2 bladere.

                  Comment

                  • Salte
                    • Dec 2005
                    • 291

                    #24
                    Originally posted by Mustang51
                    Joda, noen gram under 10 kilo.... Så skal man tenke vekt/effekt finnes det nok bedre løsninger. Ser også ut som kolm motorene har litt å gå på når det gjelder gods i veivhuset. Ser liksom litt firkanta og "tung" ut. Fikk ikke noe hk/kw men den drar en 36x12 til5600rpm, 37x24 til 3930rpm. Begge 2 bladere.
                    Det er mer en Moki 400! men ser ut som Galloping Ghost ikke bryr seg om vekta Fikk du noen pris?

                    Geir

                    Comment

                    • Mustang51
                      • May 2014
                      • 19

                      #25
                      Originally posted by Salte
                      Det er mer en Moki 400! men ser ut som Galloping Ghost ikke bryr seg om vekta Fikk du noen pris?

                      Geir

                      Nei får vel ringe tk trading over helga...

                      Comment

                      • Mustang51
                        • May 2014
                        • 19

                        #26
                        Da var 310 bestilt fra TK.... men er det noen som veit slik cirka offset og vinkling på motoren i slike skalabeist? Gratulerer med dagen allesammen forresten!

                        Comment

                        • Wulf
                          • Jun 2007
                          • 2055

                          #27
                          Originalene var vel som regel 0 grader Kan bli litt dreiemoment med store propeller

                          Balsa

                          Comment

                          • Mustang51
                            • May 2014
                            • 19

                            #28
                            Rotasjon om lengdeaksen er uungåelig. Aksjon=like stor reaksjon. Tenkte mere på å montere motor et par mm til venstre hvis du står bak flyet for å motvirke kreftene som propellhvirvlene vil ha på sideroret.

                            Comment

                            • lars_30
                              • Jan 2012
                              • 482

                              #29
                              Super gratulwerer med rå motor ihvertfall!
                              Har også planene delvis klare om en P40 på rundt omkring 4 meter, og hadde tenkt på en 310 Kolm.
                              Men veit ikke om jeg har guts nok til å gå på prosjektet...
                              Hangaren full av drit...

                              Comment

                              • Salte
                                • Dec 2005
                                • 291

                                #30
                                Originally posted by Mustang51
                                Da var 310 bestilt fra TK.... men er det noen som veit slik cirka offset og vinkling på motoren i slike skalabeist? Gratulerer med dagen allesammen forresten!
                                Wow!gratulerer Dette blir spennende å følge med på

                                Geir

                                Comment

                                Working...