Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-Flight Spitfire XIV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det håper jeg også!

    Comment


    • #47
      som vanlig kjempebra fra din side Thor Arne. vi gleder oss til raport om jomfrutur. og gjerne en video snutt
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #48
        Ser ut som et kjempebra sett dette her, og til en relativt rimelig penge

        Det er litt vanskelig å se på bildene, men er det detaljerte plateskjøter i skroget?

        Kommer du til å detaljere den mer utvendig? Spitfire hadde jo noen nokså markante store mitraliøser i vingene...

        Hadde ønsket at de lagde en FW190 A8 i samme serie. Den de har på RC-flight var litt for dyr for min smak, selv om den også så meget bra ut.

        Comment


        • #49
          Kroppen har inntrykte panellinjer og inntrykte nagler. Litt dumt at naglene går innover men det ser bra ut så lenge man ikke er på veldig nært hold. Ikke alle panellinjene er helt skalariktige. De tydeligste skalafeilene er formen på vingen i bakkant ved roten (skal ha måkevinger bakerst), for tykke vingefillets, luftinntaket for kompressoren under nesa har feil form, og fremre del av canopy har noen gale linjer. Helhetsinntrykket er veldig bra, og den ser mye bedre ut enn andre ARF-warbirds jeg har sett. Det meste av unøyaktigheter kan rettes opp uten for mye stress.

          Jeg kommer til å tegne panellinjer på vingene og haleflatene tror jeg, men jeg er ikke sikker på om jeg gidder å lage kanoner på vingene fordi jeg vurderer å male hele dritten lyseblå sånn som den Rolls Royce flyr med kontraroterende propellere. Hvis jeg skal bygge om til kontraroterende så må cowlingen rettes opp fordi den nå har innebygd høyretrekk.


          Jeg hadde egentlig mest lyst på Messerschmitt BF-109 men den var ikke tilgjengelig da jeg handlet. Nå ser det ut som den har kommet. Min neste modell tror jeg blir en sivil maskin med nesehjul. Har aldri fløyet med nesehjul før.

          Comment


          • #50
            Har flydd i dag. Det flyr veldig fint og skalariktig. Ikke for fort. Med flaps så kan det krype sakte bortover. Det er mer enn nok power med motoren min.

            Jeg veide flyet og det veier 5965 g, så jeg havnet under det glow-utstyrte veier etter det jeg har sett.
            Attached Files
            Last edited by tahustvedt; 04-03-06, 15:28.

            Comment


            • #51
              flott fly..håper på vidio snutt av denne...
              Runar...ganske fersk...
              fly:
              falcon elektro
              Trainer vs160 st40-knust
              lavinget vs140 evo46
              jupiter sc61-knust
              trainer vs240 rossi61-kresjet å reparert
              supra fly 40. 46evo-kresjet å reparert
              super fly 25. 25 asp. f3a
              baver vs230. 72 irvine.
              lavinget trainer.40. 46 evo
              yak 55 3D EP
              u-can-do 46
              yak 54 elekto 3d
              yak 54 size 50 firetakt os61

              Comment


              • #52
                Nydelig!

                Må holde meg godt fast her for ikke å dra i gang med flere prosjekter enn jeg har godt av
                De sene utgavene, med RR Griffon og spisse sideror, er også av mine absolutte favoritter når det kommer til Spitfire. Den har en nydelig profil rett og slett

                Hva mente du med at naglene var "inntrykkte"?

                Comment


                • #53
                  Alle steder på kroppen hvor nagler og skruer er markert så er det en liten bulk innover hvis du skjønner hva jeg mener. Et bilde sier kanskje mer:
                  Attached Files

                  Comment


                  • #54
                    Aha, da skjønner jeg.

                    Spitfire skal vel ha flushnagler, så da burde det være en liten ring i stedet, for å markere naglehodet?
                    Synes ikke det så så "hæstgæle" ut det det

                    Comment


                    • #55
                      Nix. ser veldig bra ut faktisk.

                      Comment


                      • #56
                        Lada batteriet ferdig nå. Brukte 1512 mAh av 4000. Det var etter 10 minutter taxiing og sånt på bakken og ca 7 minutter flyging. 20 minutter i lufta er innen rekkevidde.

                        Comment


                        • #57
                          Stilig!
                          Flott å se at det går greit å konvertere slike til elektro!

                          Når videoen kommer - får vi høre merlin-lyd da??

                          Ben_E
                          Ben-Erik Ness
                          Bergen Modellflyklubb

                          Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                          www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                          http://www.bmfk.no
                          http://www.jetsofbergen.no

                          Comment


                          • #58
                            Høyttalerne kom til tollen i går, men det var ikke tilstrekkelig dokumentasjon så jeg håper det går smertefritt å få de opp. Jeg tror det kommer en video uten Merlin-lyd først.

                            Comment


                            • #59
                              Høyttalerne kom i posten i dag. Jeg har prøvd en og det funker bra og lager for mye lyd for innendørs testing. Skal begynne å kikke på vingeinstallasjonen i kveld.

                              Comment


                              • #60
                                En liten lydtest. Monterte høyttalerne i dag. Funker bra, men den eneste lyden jeg er fornøyd med er tomgang. Kameraet er ikke så bra på å ta opp sånne lyder, og det hjelper ikke at det er innendørs, så det høres litt baderom ut: http://www.enrarot.net/videos/spitfire/soundtest.wmv

                                Comment

                                Working...
                                X