Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-Flight Spitfire XIV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Jess, bruker bare klipp fra den siste turen.

    Bildene var bra! Jeg mangla skikkelige bilder av Velox'en.

    Comment


    • #92
      Skal svi ut de 100 bildene av Spit'n og...

      Blir vel ikkje så lenge til neste gang du viser deg på Sandbakken...?
      Svein Roe
      ----------------
      Skymaster F-15 - Nexus Mk II
      Boomerang Sprint - Simjet 2250
      Starfire II P-60
      C-arf Extra 2,3 - DA 50
      EF Extra 91" - DA 60
      EF Edge 48"
      Ventus 4m
      Mini Nyx

      Comment


      • #93
        Jeg har ferie i to uker nå så jeg får ta meg en tur til snart. Håper vi får skikkelig vær snart.

        Kikker på videoen i slow-motion der jeg treffer haugen som sendte flyet rundt. Det ser helt sykt ut!
        Last edited by tahustvedt; 25-06-06, 22:23.

        Comment


        • #94
          Video: http://www.enrarot.net/videos/spitfire/spitfire10.wmv

          Lydanlegget var litt feilkalibrert og derfor startet det ikke når det skulle. Det gjorde at jeg måtte taxe ut uten lyd. du kan høre at lydanlegget slår seg på i lufta etter takeoff når jeg beveger throttle-stikka over ca 2/3 punktet. Etter den første passeringen hører du at Griffon-motoren hoster litt. det er fordi jeg senket throttle ned til idle-punktet og da spilles en egen lyd. Det funker fedt når det er riktig kalibrert!

          Takk til Svein (Aviator) for filming!
          Last edited by tahustvedt; 25-06-06, 23:38.

          Comment


          • #95
            Nå er lydmodulen justert og volumet er skrudd opp så høyt det går. Høyttalerne ser ut som de har tenkt å hoppe ut av vingen nå.

            Comment


            • #96
              Pent!

              Selv "nose-over'n" så helt skal ut
              http://www.phoenix-rc.org/
              http://www.glamdalrck.net
              http://www.scalewarbird.org/
              ---------------------------------------------------
              Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

              Comment


              • #97
                Værmeldingen sier perfekt flyvær på Bardufoss i morra. Vind fra vest betyr at den går langs med stripa. Spørs om jeg ikke må fly litt da. Får sette på en 20x13 propeller.

                Comment


                • #98
                  Fly på Bardufoss...?

                  Originally posted by tahustvedt
                  Værmeldingen sier perfekt flyvær på Bardufoss i morra. Vind fra vest betyr at den går langs med stripa. Spørs om jeg ikke må fly litt da.
                  Hei Tor Arne...

                  E d plass til ett fly te...?
                  Skulle ha hatt litt mere høyde enn d du snakka om tidligere...
                  Svein Roe
                  ----------------
                  Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                  Boomerang Sprint - Simjet 2250
                  Starfire II P-60
                  C-arf Extra 2,3 - DA 50
                  EF Extra 91" - DA 60
                  EF Edge 48"
                  Ventus 4m
                  Mini Nyx

                  Comment


                  • #99
                    Det burde være plass til det så lenge det ikke er parkert noen helikopter der ute.

                    Hvis du ringer 77896722 så kommer du til tårnet på Bardufoss og der kanman spørre om forskjellige ting som har med flyging å gjøre. Det er de som bestemmer hvordan vi får fly, vi må ringe de hver gang. Det er litt styr å fly der men vi har ikke noe alternativ.

                    Jeg skal prøve å ta en tur til Senja igjen snart.

                    Comment


                    • Nå har jeg laga ny fire-blader. Denne er ca 19" diameter og 12,5-13 i pitch. Har brukt 17x12 blader som er flyttet ut ca en tomme. Skal lage fem-bladers prop også. Disse bladene er smalere enn bladene jeg hadde på 18x12 propen så jeg håper lasten ikke er mye større. Motoren har sikkert nok dreiemoment, for den er meget effektiv, men batteriene får ikke optimal kjøling inni nesa på en Spitfire. Det er litt filearbeid igjen på hub'en, og så må jeg lage et senterstykke så den ikke blir deformert når jeg monterer, men det som var vanskelig er ferdig.

                      Turtallet på denne saken blir 4800-5000 maks.

                      Å ja, jeg har nå trekt ferdig undersiden av vingen... endelig. Så om en fem-seks uker så burde jeg ha lakkert også.
                      Attached Files

                      Comment


                      • KJEMPE jobb med den propellen du!! Meeget fint, men bare et forslag her forsiktig... Hadde ikke et par Master Airscrew propeller vært mere skala?
                        Du har sikkert testet det allerede.. Flott jobb! Denna skal jeg ta med meg..

                        Comment


                        • Det er litt spesiell tipp på bladene på originalen men det blir et kompromiss på utseendet uansett tror jeg. Jeg legger ved et bilde av sånn propeller det var på full size. Jeg tror MA blader hadde blitt veldig tungt også. Jeg holder på med en fem-bladers hub også og skal vurdere om jeg kan bruke den etter å ha prøvd den med fire.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Her snakker vi propeller.
                            Attached Files

                            Comment


                            • nydelig arbeid!
                              Alf Surdal
                              Hovsherad

                              Comment


                              • Hehe, dette blir tøft når jeg får lakket bladene. Jeg regner med at det er for tungt å snurre denne sånn motoren er satt opp nå, og da må jeg enten vikle om motoren for bittelitt høyere dreiemoment/lavere turtall.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X