Announcement

Collapse
No announcement yet.

CMP 1/6 skala P-40E - elektrisk selvfølgelig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Det er en Hitec Retract HS-75BB og den går som i vidoen.

    Comment


    • #92
      Jeg dreit meg ut i dag, men fikk det til til slutt.

      I dag skulle jeg ta første turen med P-40 på elva. Rullebanen ble brøytet og jeg gjorde meg klar. Det gikk dårlig. Jeg tok av etter ca 3/4 rullebanelengde men klarte å plante nesa i bakken igjen noen meter bortfor rullebaneenden. Det var bare understellet og propelleren som tok borti bakken så det gikk stort sett bra, men det var litt driti ut å kræsje etter bare to sekunders flyging. Akslingen til propelleren ble bøyd (igjen), ett blad sprakk på langs, og kanalene inni nesa ble slått løse da de ble pakka fulle av snø. Da akslingen bøyde ble spinnerbakplata slått bakover og lagde en sprekk i glassfiberen i fremkant av skroget. Jeg dro hjem og byttet aksling og blad og da var alt i orden ellers.

      Disse bildene ble tatt før første forsøket.
      Attached Files
      Last edited by tahustvedt; 08-04-07, 15:51.

      Comment


      • #93
        Etter at drivverket var reparert gikk jeg ned og prøvde igjen. Det gikk bedre nå og jeg klarte å unngå bakken. Landingen var grei men jeg kunne gjort bedre. Understellet ned, canopyen opp, og full flaps før siste svingen. Jeg fikk linet opp fint men kom inn lavere enn jeg pleier. Vanligvis liker jeg å komme inn høyt og bratt uten power men nå fløy jeg inn lavere med power og fikk høyere landingshastighet. Jeg landet i nordenden litt til venstre for midten og rullet ca. en halv rullebanelengde før det stoppet. grei rullebane men den ble bare mindre og mindre mens jeg fløy og så for meg at jeg skulle lande der.

        Disse bildene ble tatt etter flyturen.
        Attached Files

        Comment


        • #94
          Nå har jeg endelig fått bakkekjørt med det nye batteriet. Jeg lagde et løpehjul på den slakke sida av reima på reduksjonsboksen for å øke kontaktflaten da jeg var helt på grensa av hvor høyt dreiemoment den tålte uten å hoppe.

          Med Flight Power Evo 20 (22C) 8S 3300 mAh får jeg 50 A og 1400 W ved full gass static. Det blir bra!
          Attached Files

          Comment


          • #95
            En liten video fra Elvenes i dag. Flyet beveger seg veldig realistisk i lufta og flyr med skalafart.

            http://www.enrarot.net/videos/p40/p-4008.wmv

            Comment


            • #96
              Originally posted by tahustvedt
              En liten video fra Elvenes i dag. Flyet beveger seg veldig realistisk i lufta og flyr med skalafart.

              http://www.enrarot.net/videos/p40/p-4008.wmv
              Dæven du er god og fly et nydelig fly du flyr også

              Gleder meg til Maiden med Mustangen min som bare står og venter på meg hehe.

              Skulle ønske jeg hadde en sånn flyplass i nærheten *drømme*

              Comment


              • #97
                Takk. Du skulle sett den første turen i dag. Det var ikke like fin take off som i videoen.

                Comment


                • #98
                  hehe vel man kan jo ikke alltid være perfekt... ellers ville det jo blitt kjedelig

                  Argh jeg vil kjøpe meg bil så jeg kan også ut og fly.... tenkte ut i dag men fly med 1,3m vingespenn på buss og trikk går i dass :P

                  Er jo en liten trøst og se flyginga di da

                  Comment


                  • #99
                    I dag hadde jeg et uhell med P-40. Jeg gikk i stup for å pæsse til de grader, men da jeg trakk ut (litt ukoordinert manøver for å si det sånn) så fløy luka under haka av og blei borte i ugresset. Jeg avbrøt low-passen og tok en runde for å lande med en gang. Flyet var en smule mer haletungt men ikke problematisk. Jeg landet litt fortere enn normalt. Jeg får finne en bedre måte å feste luka på.

                    Har alt på video.

                    Comment


                    • få se da?
                      hilsen arvid

                      Comment


                      • Må jo få tid til å legge den ut. Laster opp nå.

                        Comment


                        • Der: http://www.enrarot.net/videos/p40/p-4009.wmv

                          Comment


                          • Har du sjekket å mye flyet veier flyferdig...

                            Skikkelig fint fly har det blitt...hva slags motor ville du anbefale til denne type fly dersom man ikke skal bruke gearbox? På enten 5s eller 10s..

                            Hzr nemlig lagt inn en forhåndsbestilling på denne: http://www.modellhobby.com/product_i...roducts_id=629
                            og har ikke bestemt med for om jeg skal gå for elektro eller bensin ennå...
                            Last edited by flypilot; 25-09-07, 16:12.
                            - Håvard Glad Andreassen
                            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                            Comment


                            • Jeg veide det akkurat. Det veier 6062 g flyklart nå. Da har det gått opp litt i vekt siden begynnelsen. Det vil sansynligvis gå bittelitt ned i vekt med constant speed-systemet jeg lager, og masse opp igjen når jeg trekker det på nytt, lakkerer og lager mer dilldall.
                              Last edited by tahustvedt; 25-09-07, 16:22.

                              Comment


                              • Jeg kjenner ikke så godt til motoralternativene som finnes i dag. Sist jeg kikka på motorer i den størrelsen var Hyperion sine Z5035 en god løsninger for dette flyet på 8S, men ikke med skalapropeller om du skal bruke 5S eller 10S fordi det er enten for lav eller for høy spenning til å fungere bra. 10S og en vanlig propeller vil være en meget god løsning, men det blir fort for tungt om kapasiteten er på over 3300 mAh. 5S vil nok kreve for høyt strømtrekk til at det blir en effektiv løsning.
                                Last edited by tahustvedt; 25-09-07, 18:30.

                                Comment

                                Working...
                                X