Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyperion Spitfire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    hvordan går det med spiten Tintin. har du fått prøvd den enda
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #32
      Det har ikke blitt noen flyging enda, det har blitt for mange timer på jobb siste ukene, nærmere bestemt i overkant av 100 mer enn normalt. Spiten er enda ikke ferdig men jeg har kommet en aning lengre.

      Jeg har fått montert servoene og justert inn. Dog sliter jeg litt med at det ene opptrekket ikke funker 100%. Det er litt mye slark slik et hjulet ikke blir trukket helt inn. Skal se nærmere på mekanismen etterhvert. Vet noen av de andre som har bygd denne har hatt samme problem.
      Jeg har satt på litt større hjul (57 mm mot 50 mm) For å få til dette har jeg måttet gjøre hullet i vingen noe større så de original hjulbrønnene vil ikke passe lengre. Jeg kommer til å male innsiden slik at det ikke synes.

      Jeg har fått testkjørt motoren og kan ikke se å ha noen av de vibrasjonsproblemene som har vært rapportert. Dog har jeg ikke kjørt den med spinneren montert for den er ikke 100% i balanse så den skal jeg jobbe litt med før jeg monterer den. De modellene som er kommet i salg har fått en forsterkning av brannveggen for å hindre dette problemet.

      Det som gjenstår er i prinsipp å feste elektronikken, batteriet, canopyen og vingen samt nevnte balansering. Dog blir det ingen prøveflyging før i allefall Piper Cuben er testet da den bør være lettere å fly. Denne har hengt ferdig nede i kjelleren noen uker, må bare måle rorutslag og programmere disse rett i radioen så er den klar for jomfrutur om det bare kan slutte å regne vann og overtidstimer.

      Har tatt ut antenna bak cockpit. Den gule krympeplasten skal selvsagt krympes og skyves inn i hullet hvoretter den får litt maling.

      Jeg har satt i en JR RS77S synth rx. Servoene er de anbefalte Waypoint servoene. Retractservo på retract WP150 med metall gir på ror pga halehjul og vanlige WP150 på elevator og aileron.

      De blå krympestrømpene er til for å holde servoforlengerne på plass etterhvert.
      Attached Files
      Last edited by Tintin; 07-12-06, 17:27.

      Comment


      • #33
        Litt spesielt med de outrunnerne... vibrerer ofte mye når dem er frontmonterte, spesielt hvis spantet ikke er svært stivt. Og fungerer fint med backmounting...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #34
          Egentlig litt snodig men draget fra propellen jevner det kanskje ut når de er bakmonterte. Det har vært samme problem for en del med Hyperion Mustangen har jeg lest.

          De som er produsert etter min "preview" modell har som nevnt fått avstivninger av spantet for å redusere problemet.

          Jeg kommer til å skjære ut disse avstivningene og lime dem inn selv.
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Den er nydelig den spiten der. Er en slik må ha greie Vet om den har kommet til salg enda evt. når den kommer
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #36
              Den er ute i Japan og en del andre steder men har ikke sett den her enda.
              Griffin sier Cessnan kommer i januar og det er vel kanske en rimelig tid også for Spiten.

              De dukker nok opp begge hos Elefun også etterhvert. Prismessig er det jo ikke noe nevneverdig å hente på å kjøpe disse ute. Jeg sparte vel en hundrings mot hva Elefun tar for Mustangen og jeg regner med at Spiten kommer på samme nivå men jeg fikk en spesialpris fordi det var en preview utgave. Sammenligner jeg Cessna prisen med de andre 10 serie flyene så blir det omtrent akkurat det samme men det er dette med tålmodighet da.

              Sliter skikkelig med den om dagen for jeg hadde tenkt å kjøpe meg et Watt's up wattmeter + en skikkelig heli turteller men førte dem på ønskelista for jul i stedet (med link til Elefun) for jeg hadde bare underbukser på lista fra før og det er jo ike verdens mest spennede hverken å gi eller få for oss gutter selvom det nok strengt tatt behøves fler enn vi vanligvis kjøper selv. (Les kast de godt brukte...)

              Comment

              Working...
              X