Unconfigured Ad

Collapse

ESM Bf110c

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ludvik 79
    • Jan 2008
    • 180

    #16
    Originally posted by ArneH
    Nå er jo ikke Swastika tillatt alle steder, men du kan kjøpe fine decaler her f.eks: http://www.bandegraphix.com/Decal.asp?ID=9&SubID=92
    hvor er det ikke tillatt, jeg synes det er greit å bruke på skala fly på stripa, men på f.eks. på en parkflyer eller lignende som du flyr hvor det ferdes folk så villa ikke jeg brukt det, der er fortsatt folk på beina som har opplevd krigen.

    Comment

    • bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

      #17
      Det er hvertfall forbudt i Tyskland og Østerrike, derfor ser man rare "firkanter" med streker inni på skalastevnene der pga maskering. Hakekorset som politisk symbol er også forbudt i Norge, men jeg tipper at den loven ikke gjelder skalafly og annen kunstnerisk bruk.
      Last edited by bjeff; 19-11-10, 13:18.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment

      • Bomberguy
        • Jun 2006
        • 746

        #18
        Jeg hadde hakenkreuz på min 110 og det var ingen som reagerte på det på stripa. Synes maskiner fra Wehrmacht Luft ser litt rare ut uten egentlig, på alle bilder man har sett så er de jo tilstede.

        Comment

        • erlend
          • Apr 2004
          • 528

          #19
          Ser at 110C'en har samme gode finish som min 109E. Bare vær forsiktig med enkelte dekaler, de er ganske skjøre. Har skrapet vekk litt av jernkorsene på vingen min.
          Her er det forresten et par dokumenter med symboler til Luftwaffe sine fly, i tillegg til en font som matcher skriften på tyskernes fly. Skal prøve å printe ut dekaler til 109'en min på dekalpapir.
          Run, live to fly, fly to live, aces high!
          Erlend Larssen

          Comment

          • Wulf
            • Jun 2007
            • 2055

            #20
            Jeg har som regel malt merkene selv, men det er mye maskering som skal til. Håper at Kwik her på forumet kan lage noen sjablonger med sitt nyinnkjøpte utstyr. Jeg har aldri brydd meg med hva folk tenker når de ser hakekorsene på flyene mine, men moren min sier alltid "husj" når hun ser de hehe.
            ESM BF 109 eren min har selvlagde kors på vingen etter ett lite uhell forrige vinter )
            Attached Files
            Balsa

            Comment

            • xilian
              Chief Executive Officer
              • Feb 2009
              • 6523

              #21
              Skalafly skal være skala spør du meg. Det er et stykke historie,
              og historie skal man ikke kludres med.

              Coole fly dette her, men er skeptisk til "handling".
              Har fått det for meg at warbirds er vanskelig å fly...
              Tom I. Arntsen

              Comment

              • Kyrre
                • Feb 2009
                • 2322

                #22
                Originally posted by ludvik 79
                hvor er det ikke tillatt, jeg synes det er greit å bruke på skala fly på stripa, men på f.eks. på en parkflyer eller lignende som du flyr hvor det ferdes folk så villa ikke jeg brukt det, der er fortsatt folk på beina som har opplevd krigen.
                Fra mine dager som plastsett bygger så var det aldri hakekors med sett fra europa eller USA, og jeg forstod det slik at det var fordi det var forbudt, spesielt i Tyskland. Sett fra asia derimot kom alltid med så jeg vet ikke helt hvordan forbudet lød, og uansett så tror jeg ikke det forbød deg som bygger å bruke symbolet på en modell.

                Comment

                • Wulf
                  • Jun 2007
                  • 2055

                  #23
                  Originally posted by xilian
                  Skalafly skal være skala spør du meg. Det er et stykke historie,
                  og historie skal man ikke kludres med.

                  Coole fly dette her, men er skeptisk til "handling".
                  Har fått det for meg at warbirds er vanskelig å fly...
                  Det er klart endel skalafly er mer krevende enn en 3D modell, men det er bare en treningssak. Det er nok mange som er vant til Extra eller Yak som har fått seg en overraskelse i lave hastigheter eller en krapp sving når de fly en warbird første gang.
                  En 60 size modell fra H9 er er fly som er snille å fly. For å ikke snakke om ESM sin Stuka som er rene traineren!
                  Før jeg kjøpte min ESM Bf109, leste jeg mye urovekkende på utenlandske forum. Fks.Umulig å ta av og lande med, eller når jeg tok ut flapsen ble den helt ute av kontroll.
                  Dette er jo ikke oppløftende å lese, men jeg tok tjansen og det viste seg at den var en ordentlig pusekatt
                  Balsa

                  Comment

                  • kwik
                    • Oct 2010
                    • 1212

                    #24
                    Originally posted by Wulf
                    Har skaffet meg en Bf110c fra absolutt hobby. Det ble ett trøstekjøp siden Do335 ikke kunne leveres enda.
                    Motorer blir Laser 120 eller RCV120. Understell er bestillt fra Sierra.
                    Har lyst til å prøve RCV120 siden de ikke vil stikke ut av cowlingene, men er nå mest fortrolig med Lasere da
                    Det er bedre med en motor du stoler på som stikker litt ut, enn en ukjent fullstendig innebygd motor.......
                    Dont expect, inspect.
                    Fun Police everywhere!

                    Comment

                    • Wulf
                      • Jun 2007
                      • 2055

                      #25
                      Det har du rett i Kenneth. Jeg har bestemt meg for 2stk Laser120. Helt sikkert!!
                      Balsa

                      Comment

                      • Wulf
                        • Jun 2007
                        • 2055

                        #26
                        Nå har det skjedd litt mer! Fikk endelig understellet fra Sierra, og nå mangler jeg bare 1 stk Laser .
                        Har moddet roroverføringene da jeg synes de er djevelsk stygge originalt! Siderorsoverføringene får jeg dessverre ikke gjort noe med, så der må servohornet stikke ut, men jeg setter på penere rorhorn.
                        Attached Files
                        Last edited by Wulf; 04-01-11, 20:48.
                        Balsa

                        Comment

                        • Wulf
                          • Jun 2007
                          • 2055

                          #27
                          På søndag ble jomfruturen gjennomført! Bortsett fra at styringen på halehjulet streiket, fungerte alt bra. Litt mer vekt i nesa og og ett halehjul som virker, så skal dette bli en skikkelig moromaskin! Nå er det bare å bygge videre på Do335 så den kan bli ferdig i sommer også.
                          Attached Files
                          Balsa

                          Comment

                          • ole.foll
                            • Apr 2005
                            • 1043

                            #28
                            Gratulerer med vellykket jomfrutur, spennende med 2motors Fin hangar du har der btw!!
                            Ole Kr Follstad

                            BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                            PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                            EF Extra 300 60"
                            EF Extra 300 104" Eme120
                            GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                            ESM Bearcat, NGH 38cc
                            Phoenix p51D Mustang, Dle55
                            Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                            Hangar 9 Piper cub 1\4
                            Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                            Comment

                            • Wulf
                              • Jun 2007
                              • 2055

                              #29
                              Takker for det Ole! Blir nok flere tomotors fremover.
                              Balsa

                              Comment

                              • ole.foll
                                • Apr 2005
                                • 1043

                                #30
                                Ja Jeg har en ESM Tigercat f7f 2motors liggende ny i eska som jeg skal få igang etterhvert Aldri flydd 2motors før
                                Ole Kr Follstad

                                BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                                PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                                EF Extra 300 60"
                                EF Extra 300 104" Eme120
                                GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                                ESM Bearcat, NGH 38cc
                                Phoenix p51D Mustang, Dle55
                                Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                                Hangar 9 Piper cub 1\4
                                Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                                Comment

                                Working...