Unconfigured Ad
Collapse
ESM Bf110c
Collapse
X
-
Det er hvertfall forbudt i Tyskland og Østerrike, derfor ser man rare "firkanter" med streker inni på skalastevnene der pga maskering. Hakekorset som politisk symbol er også forbudt i Norge, men jeg tipper at den loven ikke gjelder skalafly og annen kunstnerisk bruk.Last edited by bjeff; 19-11-10, 13:18.Anders Eiebakke90078513Comment
-
Ser at 110C'en har samme gode finish som min 109E. Bare vær forsiktig med enkelte dekaler, de er ganske skjøre. Har skrapet vekk litt av jernkorsene på vingen min.
Her er det forresten et par dokumenter med symboler til Luftwaffe sine fly, i tillegg til en font som matcher skriften på tyskernes fly. Skal prøve å printe ut dekaler til 109'en min på dekalpapir.
Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend LarssenComment
-
Jeg har som regel malt merkene selv, men det er mye maskering som skal til. Håper at Kwik her på forumet kan lage noen sjablonger med sitt nyinnkjøpte utstyr. Jeg har aldri brydd meg med hva folk tenker når de ser hakekorsene på flyene mine, men moren min sier alltid "husj" når hun ser de hehe.
ESM BF 109 eren min har selvlagde kors på vingen etter ett lite uhell forrige vinter)
BalsaComment
-
Fra mine dager som plastsett bygger så var det aldri hakekors med sett fra europa eller USA, og jeg forstod det slik at det var fordi det var forbudt, spesielt i Tyskland. Sett fra asia derimot kom alltid med så jeg vet ikke helt hvordan forbudet lød, og uansett så tror jeg ikke det forbød deg som bygger å bruke symbolet på en modell.Comment
-
En 60 size modell fra H9 er er fly som er snille å fly. For å ikke snakke om ESM sin Stuka som er rene traineren!
Før jeg kjøpte min ESM Bf109, leste jeg mye urovekkende på utenlandske forum. Fks.Umulig å ta av og lande med, eller når jeg tok ut flapsen ble den helt ute av kontroll.
Dette er jo ikke oppløftende å lese, men jeg tok tjansen og det viste seg at den var en ordentlig pusekatt
BalsaComment
-
Har skaffet meg en Bf110c fra absolutt hobby. Det ble ett trøstekjøp siden Do335 ikke kunne leveres enda.
Motorer blir Laser 120 eller RCV120. Understell er bestillt fra Sierra.
Har lyst til å prøve RCV120 siden de ikke vil stikke ut av cowlingene, men er nå mest fortrolig med Lasere daDont expect, inspect.
Fun Police everywhere!Comment
-
Nå har det skjedd litt mer! Fikk endelig understellet fra Sierra, og nå mangler jeg bare 1 stk Laser.
Har moddet roroverføringene da jeg synes de er djevelsk stygge originalt! Siderorsoverføringene får jeg dessverre ikke gjort noe med, så der må servohornet stikke ut, men jeg setter på penere rorhorn.Last edited by Wulf; 04-01-11, 20:48.BalsaComment
-
Comment
-
Gratulerer med vellykket jomfrutur, spennende med 2motorsFin hangar du har der btw!!
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment
-
JaJeg har en ESM Tigercat f7f 2motors liggende ny i eska som jeg skal få igang etterhvert
Aldri flydd 2motors før
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment