Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Mustang P51D 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by tyor View Post
    etter hva jeg har hørt av en forhandler her i norge så ligger vel både phoenix, v-mar og seagull i vietnam. Og at det er mor, far og sønn i samme familie som eier hver sin fabrikk
    Det stemmer at disse produsentene ligger i Vietnam. Der ligger også Black Horse og VQ Models, og sikkert noen flere. Felles for de vietnamesiske fabrikkene er en markant kvalitetsheving i de senere år. Man har dyrket opp egne plantasjer med balsa (import fra Sør-Amerika), lokal produksjon av "Oracover" betrekning mm og tatt i bruk moderne verktøy som CAD, CNC, Laserskjæring osv. Dermed får de nå til både lette og rette modeller som flyr bra, med kvalitet og finish som konkurrerer med tilsvarende produkter fra f.eks. Kina.

    Comment


    • Det er fordi att servoene må sitte med rorhornet på samme side hvis du skal få flapsen til å gå riktig hvis du bruker bare en kanal. da blir rorhornene like langt fra senter på vingen.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • Ja den er jo grei. Men her er det forskjell på avstand fra servo og inn mot flykroppen som jeg synes er merkelig.
        Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
        Phoenix Mustang P51D m DLE-55
        Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
        Multiplex Minimag
        Multiplex Razzor
        Multiplex Rockstar
        Multiplex Shark
        Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
        Multiplex Profi TX 16
        Byggeblogger:
        http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

        Comment


        • ja blir det. fordi ene servoen må sitte med servohornet mot kroppen og den andre med servohornet fra kroppen. Da blir hornene like langt fra kroppen vil tro att forskjellen i avstand fra servobrønn til kropp er omtrent like lang som bredden på en standard servo
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • Hadde jeg snudd servoen rundt og satt den lik den andre vingen hadde de blitt like, servoarmene hadde blitt like lange også men da må du reversere servoen og antagelig har det gjort det slik for å unngå at du må reversere den da. Se bare på balanserorene, de står likt på begge sider og jeg ser ikke hvorfor det ikke kunne vært slik på flapsen også.
            Jeg kjører HITEC HS-7954SH DIGITAL SERVO og reverserer dem som trengs.
            Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
            Phoenix Mustang P51D m DLE-55
            Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
            Multiplex Minimag
            Multiplex Razzor
            Multiplex Rockstar
            Multiplex Shark
            Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
            Multiplex Profi TX 16
            Byggeblogger:
            http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

            Comment


            • jepp. men er mange som bruker servoer som du ikke kan reversere. og er vel det produsenten har tenkt på. har sett denne løsningen med forskjellig avstand flere ganger
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • Med en lett NGh 38 firetakter i nesa så må jeg nok inn med ca 1 kilo bly selv med batteriene foran.

                Straks maidenklar
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • Snart klar med en jeg og,motor rcgf 45,helt borte under cowling
                  Kjenner en som har en ferdig ,den flyr fint.
                  Tor willy

                  Comment


                  • Originally posted by twhp47 View Post
                    Snart klar med en jeg og,motor rcgf 45,helt borte under cowling
                    Kjenner en som har en ferdig ,den flyr fint.
                    Tor willy
                    Da blir det vårformasjon....

                    Trodde du hadde gått helt over på batteriwarbirds nå jeg
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • Mustang er gøy,batteri,hmmm.Ble lurt av bw (batteriwulf)

                      Comment


                      • Phoenix Mustang P51D 50cc

                        Maiden alene på Skoger i dag. Nydelige forhold og en silkestripe. Likte ikke helt original luftventilen så valgte å bytte denne med Robart. Det var jo kjempegreier at det da var Robart ventilen som lakk i bunn av den ene ventilen hvor man justerer hastigheten inn/ut og derfor lakk alt ut på kort tid. Så derfor ble det maiden med hjula ute....

                        Men det fungerte det også NGH motoren gir nok effekt men det er ikke noen rakett. Fin warbirdfart og fin lyd. Motoren går som ei klokke og har testa ut litt forskjellige propellere. Synes 18x10 funka bra med ett turtall på ca6600rpm

                        Modellen var raskt oppe på hovedhjulene og lot den fly av seg selv. Ett knepp eller to med trim men det var også det den trengte. Stabil og kjentes veldig spot on ut.

                        Landingen var nesten latterlig. Krabber inn med flap og kan flare til nydelige trepunkter. Ingen flikketendenser overhodet.

                        En genial første warbird eller bare en god hverdagsmaskin. Den er ikke noe museumseksemplar men funker meget bra.

                        Understellet er litt raklete men når jeg fikk byttet ventilen så funka det bra. Skal testes på torsdag /fredag igjen og kommer med mer info da.

                        Siden jeg ikke hadde fått tak i alle deler til eksos og bendet ikke går innenfor cowlingen så ble det cowlingløs maiden. Fikk deler av Wulf (takk) i dag så blir fresing og sølvlodding i morgen.

                        På med litt luker nå så blir det rktig bra
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • Gratulerer med maiden Affa. Må si jeg ble motivert til å ferdigstille min nå også. Har vært litt i dvalmodus det siste. =) Legge gjerne ut video og bilder hvis du har!! Hadde du CG på samme sted som de anbefalte i manualen?..ikke alltid det stemmer
                          Last edited by ole.foll; 05-02-13, 23:18.
                          Ole Kr Follstad

                          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                          EF Extra 300 60"
                          EF Extra 300 104" Eme120
                          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                          ESM Bearcat, NGH 38cc
                          Phoenix p51D Mustang, Dle55
                          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                          Hangar 9 Piper cub 1\4
                          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                          Comment


                          • Gratulerer, har du canister ombord siden du snakker om bend og lodding? Litt bilder er jo ønskelig.

                            Min fikk vingene på for første gang og da ble plutselig stua liten og fruen lite blid. Jeg kasserte også orginal luftventilen og satte på Robart sin lille røde. Eneste problemet er at jeg bruker 4mm slanger og de niplene på Robart måtte få et lite lag loddetinn på seg for å fete seg opp litt, samt låsetråd i tillegg. Spent på om dette fungerer, det har vært mye ball med de luken særlig bak..

                            Er det noen som fikk med disse plastproppene som skal stå på enden av vingerøret. Det var ikke med min modell, skal vel stå en skrue igjennom vingen og ned i denne da.
                            Mitt vingerør var forøvrigt ovalt og måtte en tur i skrustikka.
                            Last edited by Leeds; 06-02-13, 17:39.
                            Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
                            Phoenix Mustang P51D m DLE-55
                            Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
                            Multiplex Minimag
                            Multiplex Razzor
                            Multiplex Rockstar
                            Multiplex Shark
                            Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
                            Multiplex Profi TX 16
                            Byggeblogger:
                            http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

                            Comment


                            • Gratulerer Alf!

                              Høres ut som et bra bruks-fly. Skulle nok erstattet Nieuport'en med en sånn.
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

                              Comment


                              • Er jo en ny en tilsalgs på rc marked.3000 kr.du har fg 36.
                                Løp og kjøp Kenneth

                                Tor wily

                                Comment

                                Working...
                                X