Announcement

Collapse
No announcement yet.

BT Spitfire MK1 1/5.33

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • imponerende
    Noen ord om hvordan du lagde hengslene ?
    - hva brukte du til å skjære cola hengslene med for å få så tynne kutt ?

    De var jo helt rå !
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

    Comment


    • Ja ikke sant På Spitfiren som nå er død kjøpte jeg plastikkhengsler og det ble bare tull.. Ikke sånn jeg ville ha det og... ..ehm ja..bare tull

      Jeg vrenger enkelt og greit cola-aluen rundt pianotråden og banker den godt ned, kun på den ene siden i mitt tilfelle..slik at pianotråden ikke står midt på men til siden..

      Gjør det to ganger og bruker dremel til å file vekk, har selvsagt kikket på tegning for rette antall hull og rette lengde, ca hvertfall

      En god følelse når jeg kan ta det jeg har og lage noe som passer uendelig mye bedre enn hva jeg kunne drømme om i butikk! og helt grat...eller kun 1 krone i kost

      Stian

      Comment


      • De engslene likte jeg. Fortjener nesten reodor felgen prisen for de der. Supert jobba

        Comment


        • Nei jeg kan ikke si meg uenig!

          Comment


          • Hei Stian!

            Hvor mye veier lydanlegget ditt?
            Skal du bruke eget batteri til det?
            Og hvor mye kom det på totalt?
            Må vel ha et slikt anlegg i min spit også!
            Stig-Arne Isaksen

            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

            Comment


            • Heisann!

              Det veier MASSE!
              Elementet veier 980gr. Det finnes lettere elementer, men for en som har bygd høyttalere og er/har vært opptatt av hifi er det elementet uaktuelt..

              Selve modulen veier "ingenting"..50 gr eller noe sånt..husker ikke helt..
              Jeg har to 3S 1000mah jeg tenker å bruke, det gir lyd en halvtime, tipper det gir liv nok til tre / fire turer.. Kan aldri tenke meg jeg kommer til å ha flere turer på en dag noengang..

              Spør du om pris?? Det er lov å spørre om pris!

              Du må definitivt få deg en sånn.. Mitt glansnummer blir å skru på en sang..alle hoder snur seg... -"sorry sorry! Min feil! feil lyd!" Blir morro

              Har ikke fått testet det enda, men det er lyd ombord for ettertenning og mitraliøser, samt FW190 motorlyd med kanoner. (Så slipper jeg å kjøpe ny modul til min neste modell )

              Den eneste feilen jeg kan se er at volumet er konstant uavh. av throttle.. Ville tro at det høres bedre ut om volumet går opp ved økende throttle.. Kanskje jeg kan programmere den...

              Stian

              Comment


              • Ja jeg tenkte på prisen... Det var et tungt element ja! Vet ikke om Spitfiren min blir for tung da...Det må jeg se litt på. Var kule de klippene med musikk i flyet du hadde. Uoriginalt...eller originalt kanskje!? Hehe!
                Stig-Arne Isaksen

                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                Comment


                • En Spitfire kan ikke bli for tung.. Hvor stor er spitfiren din? Det er en i Canada som flyr min med vekt på 27 pund, BTs prototype veide 15...

                  Modulen kostet 200 canadiske dollar og elementet kostet rundt 3-400,- om jeg husker riktig..

                  Stian

                  Comment


                  • Jeg har ESM Spiten i 1/6 skala. V.sp på rundt 185cm.
                    Vet ikke hvor tung min maskin kan bli før den er for tung,men motoren skal kunne dra 10kg statisk. Så i teorien burde det holde...hehe
                    Stig-Arne Isaksen

                    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                    Comment


                    • Bare å kjøre på, ekstra vekt gjør den bare bedre i lufta! Bare ikke vingen knekker :-S

                      Styrer med å feste cowling og har limet på dobbelt lag med fliteskin på flapsene, nå skal de bli flate!

                      Stian
                      Attached Files

                      Comment


                      • Spinner på plass! bakplate fra Traplet / BT og spinner fra VicRC.com
                        Cowl virker bittelitt for liten, har filet litt på den, kanskje jeg filer litt til..
                        Skal skifte ut skruen altså.... Kan ikke ha den klossen der i front..
                        Attached Files

                        Comment


                        • Styrer og steller med flaps om dagen, må tilpasse der skal passe inn..
                          Går bort fra planen min om å lage mitraliøse i ytre posisjon med åpnbar luke, for mye arbeid.. Jeg har lyst å fly.
                          Fornøyd med tilpasning enn så lenge, neste blir å lage de indre flapsene med deres s-form..
                          Attached Files
                          Last edited by Stian; 29-04-10, 12:57.

                          Comment


                          • For noen utrolige modeller du bygger!

                            Jeg husker det første modellbyggesettet min far kjøpte til meg, for snart 35 år siden. Det var en Spitfire fra Airfix. Var heldigvis stort sett han som satte den sammen og malte den, så den ble riktig fin Jeg ble aldri noen stor modellbygger, selv om jeg har lagt mine klamme hender på en del utgaver av arten opp gjennom årene, men "kjærligheten" til Spitfire, den var tent og har aldri sluknet, selv om, la meg si det slik: "Min kone forstår meg ikke"

                            "Dette er det vakreste menneskene har skapt!"
                            "Herregud kaill, det er jo bare et FLY jo...."

                            Men de modellene du bygger kan jo få tilogmed en blind høne til å bli anglofil. Artig å følge med på!

                            Comment


                            • Tusen takk for de ordene!

                              Som han sier i denne serien..

                              -"Its allways female"
                              -"Shes allways glamorous"
                              -"Shes always a lady"
                              and shes their girlfriend..

                              Error 404 (Not Found)!!1

                              29:44...

                              Og han der som snakker om lukten da....hehehe..
                              -"I love the smell of a Spitfire...."

                              Stian

                              Comment


                              • Originally posted by Stian View Post
                                Tusen takk for de ordene!

                                Som han sier i denne serien..

                                -"Its allways female"
                                -"Shes allways glamorous"
                                -"Shes always a lady"
                                and shes their girlfriend..

                                Error 404 (Not Found)!!1

                                29:44...

                                Og han der som snakker om lukten da....hehehe..
                                -"I love the smell of a Spitfire...."

                                Stian
                                Fin link, endelig en "realityserie" jeg kan like!

                                Antar vi kan være enige om at det var bra at navnet på flyet ble Spitfire heller enn "Shrew"

                                Jeg husker et program på Discovery hvor vokalisten i Iron Maiden, Bruce Dickinson, sa at Spitfire var det eneste flyet som kunne få hans kone til å gråte, fordi det var så vakkert. Spitfire kan nok få min kone til å "ta til tårene" også, men det er helst når det går en times-dokumentarer om flyet på Discovery, akkurat når Paradise Hotel el.l. er på en annen kanal

                                Fikk forøvrig litt lyst til å kjøpe den filmen som er omtalt i klippet, "The First of the Few". Den finnes for en rimelig penge på Play.com ser jeg.

                                Comment

                                Working...
                                X