Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite Cessna 1:5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan fikse noen til i løpet av helga.
    Mvh Steffen Sund.

    Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

    Comment


    • Noen flere bilder.

      Her er noen flere bilder av cessnaen
      Attached Files
      Mvh Steffen Sund.

      Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

      Comment


      • Dette r bra. Du skulle koste på deg en robart fjærende neselegg hjul.Det funker utrolig bra
        hilsen arvid i montpellier.

        Comment


        • For ta det opp til vurdering neste gang jeg skal bestille noe flyutstyr Er det vanskelig å få den til å passe skikkelig med hjulkåpene?
          Mvh Steffen Sund.

          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

          Comment


          • Det er jo neseleggen jeg menerJeg monterte en sånn og det var uten problemer av noen slag. cessna fikk en utrolig skalalik take off.

            Comment


            • http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXES72
              Skjønte det.. Regner med det går greit å feste hjulkåpa utenpå denne m ed litt tilpassing. Kan vel godt hende neseleggen blir byttet ut med en fjærende ved en senere anledning.
              Mvh Steffen Sund.

              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

              Comment


              • Dysenåla til motoren kommer til å stikke litt opp fra cowlingen. Der har jeg tengt på å kappe dysenåla ca 10mm. og borre hull og sette inn en liten unbracoskrue. Da får jeg bare får et lite hull i cowlingen til å stikke en unbr.nøkkel ned på dysenåla. Er det noe i veien for en slik løsning?
                Mvh Steffen Sund.

                Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                Comment


                • Originally posted by cessna46 View Post
                  Dysenåla til motoren kommer til å stikke litt opp fra cowlingen. Der har jeg tengt på å kappe dysenåla ca 10mm. og borre hull og sette inn en liten unbracoskrue. Da får jeg bare får et lite hull i cowlingen til å stikke en unbr.nøkkel ned på dysenåla. Er det noe i veien for en slik løsning?
                  Nope! Løsningen din er ikke så uvanlig. De store skalagutta bruker slike knep for og
                  slippe uønskede ikke skalerte utvekster.

                  Mvh Einar - ref.: Dave Platt...

                  Comment


                  • Flott. Da holder det med at ventildekslet stikker litt ut på siden. Har det mye å si for kjølinga hvis dekslet lakkeres i samme farge som cowling? Det er kun selve dekslet det er snakk om.
                    Mvh Steffen Sund.

                    Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                    Comment


                    • Fint fly

                      Kjempefint fly dere bygger. Har selv lyst på et slik prosjekt,men har ikke noen steder og bygge for tiden.
                      Ser at understellet går inn i kroppen. Det er vel utformet litt rundt så vidt jeg vet. Er det bra det da om du kan få en litt hard landing?
                      Takk for deeeeeee

                      Mvh Pål Jonny

                      Comment


                      • Originally posted by cessna46 View Post
                        Flott. Da holder det med at ventildekslet stikker litt ut på siden. Har det mye å si for kjølinga hvis dekslet lakkeres i samme farge som cowling? Det er kun selve dekslet det er snakk om.
                        Så og si neglisjerbar varmeøking i ditt tilfelle. Mange motorer er jo lakkert selv om det
                        er brukt spesiell varmebestandig lakk.

                        Mvh Einar - flott modell du har

                        Comment


                        • Originally posted by JR DUDE View Post
                          Kjempefint fly dere bygger. Har selv lyst på et slik prosjekt,men har ikke noen steder og bygge for tiden.
                          Ser at understellet går inn i kroppen. Det er vel utformet litt rundt så vidt jeg vet. Er det bra det da om du kan få en litt hard landing?
                          Understellet er av flat aluminium, i to deler, og fjærer litt. Mener jeg leste i en annen tråd at de løsnet innvendig ved hard landing. De er festet under en finerplate, med maskinskruer gjennon finerplata og i gjengede hull i understellet(uten mutter) Tilfellet der tror jeg var at gjengene i aluen ikke holdt, med løst understell som resultat. 6 hull i undersiden på flykroppen slik at man får satt på muttere under understellet skulle eliminere dette.
                          Mvh Steffen Sund.

                          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                          Comment


                          • Nå står jeg bom fast her. Overføringene til rudder og elevator, bak hvor de skal settes sammen i hylsen og loddes sammen. Har store problemer med å få de inn i hylsen, har prøvd tang, hammer osv. Det gjør ikke saken lettere at det er utrolig trangt å komme til. Hvordan løste dere dette?

                            Comment


                            • Jeg brukte andre hylser og hadde ikke noe trøbbel der så vidt jeg kan huske. Det er litt trangt ja, men ei lita nebbtang gjorde jobben. Jeg brukte epoxy til å feste stengene i hylsa med.
                              Mvh Steffen Sund.

                              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                              Comment


                              • Dere som har kjøpt neselegg m/fjæring; Hvordan vil det passe med hjulkåpene utenpå denne?

                                Comment

                                Working...
                                X