Unconfigured Ad

Collapse

Top Flite Cessna 1:5

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cessna46
    • Jul 2007
    • 221

    #106
    Kan fikse noen til i løpet av helga.
    Mvh Steffen Sund.

    Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

    Comment

    • cessna46
      • Jul 2007
      • 221

      #107
      Noen flere bilder.

      Her er noen flere bilder av cessnaen
      Attached Files
      Mvh Steffen Sund.

      Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

      Comment

      • arvid
        • Nov 2006
        • 1547

        #108
        Dette r bra. Du skulle koste på deg en robart fjærende neselegg hjul.Det funker utrolig bra
        hilsen arvid i montpellier.

        Comment

        • cessna46
          • Jul 2007
          • 221

          #109
          For ta det opp til vurdering neste gang jeg skal bestille noe flyutstyr Er det vanskelig å få den til å passe skikkelig med hjulkåpene?
          Mvh Steffen Sund.

          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

          Comment

          • arvid
            • Nov 2006
            • 1547

            #110
            Det er jo neseleggen jeg menerJeg monterte en sånn og det var uten problemer av noen slag. cessna fikk en utrolig skalalik take off.

            Comment

            • cessna46
              • Jul 2007
              • 221

              #111
              Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.

              Skjønte det.. Regner med det går greit å feste hjulkåpa utenpå denne m ed litt tilpassing. Kan vel godt hende neseleggen blir byttet ut med en fjærende ved en senere anledning.
              Mvh Steffen Sund.

              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

              Comment

              • cessna46
                • Jul 2007
                • 221

                #112
                Dysenåla til motoren kommer til å stikke litt opp fra cowlingen. Der har jeg tengt på å kappe dysenåla ca 10mm. og borre hull og sette inn en liten unbracoskrue. Da får jeg bare får et lite hull i cowlingen til å stikke en unbr.nøkkel ned på dysenåla. Er det noe i veien for en slik løsning?
                Mvh Steffen Sund.

                Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                Comment

                • ERJ
                  • Aug 2007
                  • 935

                  #113
                  Originally posted by cessna46
                  Dysenåla til motoren kommer til å stikke litt opp fra cowlingen. Der har jeg tengt på å kappe dysenåla ca 10mm. og borre hull og sette inn en liten unbracoskrue. Da får jeg bare får et lite hull i cowlingen til å stikke en unbr.nøkkel ned på dysenåla. Er det noe i veien for en slik løsning?
                  Nope! Løsningen din er ikke så uvanlig. De store skalagutta bruker slike knep for og
                  slippe uønskede ikke skalerte utvekster.

                  Mvh Einar - ref.: Dave Platt...

                  Comment

                  • cessna46
                    • Jul 2007
                    • 221

                    #114
                    Flott. Da holder det med at ventildekslet stikker litt ut på siden. Har det mye å si for kjølinga hvis dekslet lakkeres i samme farge som cowling? Det er kun selve dekslet det er snakk om.
                    Mvh Steffen Sund.

                    Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                    Comment

                    • JR DUDE
                      • Jul 2007
                      • 285

                      #115
                      Fint fly

                      Kjempefint fly dere bygger. Har selv lyst på et slik prosjekt,men har ikke noen steder og bygge for tiden.
                      Ser at understellet går inn i kroppen. Det er vel utformet litt rundt så vidt jeg vet. Er det bra det da om du kan få en litt hard landing?
                      Takk for deeeeeee

                      Mvh Pål Jonny

                      Comment

                      • ERJ
                        • Aug 2007
                        • 935

                        #116
                        Originally posted by cessna46
                        Flott. Da holder det med at ventildekslet stikker litt ut på siden. Har det mye å si for kjølinga hvis dekslet lakkeres i samme farge som cowling? Det er kun selve dekslet det er snakk om.
                        Så og si neglisjerbar varmeøking i ditt tilfelle. Mange motorer er jo lakkert selv om det
                        er brukt spesiell varmebestandig lakk.

                        Mvh Einar - flott modell du har

                        Comment

                        • cessna46
                          • Jul 2007
                          • 221

                          #117
                          Originally posted by JR DUDE
                          Kjempefint fly dere bygger. Har selv lyst på et slik prosjekt,men har ikke noen steder og bygge for tiden.
                          Ser at understellet går inn i kroppen. Det er vel utformet litt rundt så vidt jeg vet. Er det bra det da om du kan få en litt hard landing?
                          Understellet er av flat aluminium, i to deler, og fjærer litt. Mener jeg leste i en annen tråd at de løsnet innvendig ved hard landing. De er festet under en finerplate, med maskinskruer gjennon finerplata og i gjengede hull i understellet(uten mutter) Tilfellet der tror jeg var at gjengene i aluen ikke holdt, med løst understell som resultat. 6 hull i undersiden på flykroppen slik at man får satt på muttere under understellet skulle eliminere dette.
                          Mvh Steffen Sund.

                          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                          Comment

                          • Rnoaf
                            • Apr 2003
                            • 122

                            #118
                            Nå står jeg bom fast her. Overføringene til rudder og elevator, bak hvor de skal settes sammen i hylsen og loddes sammen. Har store problemer med å få de inn i hylsen, har prøvd tang, hammer osv. Det gjør ikke saken lettere at det er utrolig trangt å komme til. Hvordan løste dere dette?

                            Comment

                            • cessna46
                              • Jul 2007
                              • 221

                              #119
                              Jeg brukte andre hylser og hadde ikke noe trøbbel der så vidt jeg kan huske. Det er litt trangt ja, men ei lita nebbtang gjorde jobben. Jeg brukte epoxy til å feste stengene i hylsa med.
                              Mvh Steffen Sund.

                              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                              Comment

                              • Rnoaf
                                • Apr 2003
                                • 122

                                #120
                                Dere som har kjøpt neselegg m/fjæring; Hvordan vil det passe med hjulkåpene utenpå denne?

                                Comment

                                Working...