Kan fikse noen til i løpet av helga.
Unconfigured Ad
Collapse
Top Flite Cessna 1:5
Collapse
X
-
Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.
Skjønte det..Regner med det går greit å feste hjulkåpa utenpå denne m ed litt tilpassing. Kan vel godt hende neseleggen blir byttet ut med en fjærende ved en senere anledning.
Mvh Steffen Sund.
Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra GreatplanesComment
-
Dysenåla til motoren kommer til å stikke litt opp fra cowlingen. Der har jeg tengt på å kappe dysenåla ca 10mm. og borre hull og sette inn en liten unbracoskrue. Da får jeg bare får et lite hull i cowlingen til å stikke en unbr.nøkkel ned på dysenåla. Er det noe i veien for en slik løsning?Mvh Steffen Sund.
Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra GreatplanesComment
-
Dysenåla til motoren kommer til å stikke litt opp fra cowlingen. Der har jeg tengt på å kappe dysenåla ca 10mm. og borre hull og sette inn en liten unbracoskrue. Da får jeg bare får et lite hull i cowlingen til å stikke en unbr.nøkkel ned på dysenåla. Er det noe i veien for en slik løsning?
slippe uønskede ikke skalerte utvekster.
Mvh Einar - ref.: Dave Platt...Comment
-
Flott. Da holder det med at ventildekslet stikker litt ut på siden. Har det mye å si for kjølinga hvis dekslet lakkeres i samme farge som cowling? Det er kun selve dekslet det er snakk om.Mvh Steffen Sund.
Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra GreatplanesComment
-
Fint fly
Kjempefint fly dere bygger. Har selv lyst på et slik prosjekt,men har ikke noen steder og bygge for tiden.
Ser at understellet går inn i kroppen. Det er vel utformet litt rundt så vidt jeg vet. Er det bra det da om du kan få en litt hard landing?Takk for deeeeeee
Mvh Pål JonnyComment
-
er brukt spesiell varmebestandig lakk.
Mvh Einar - flott modell du harComment
-
Understellet er av flat aluminium, i to deler, og fjærer litt. Mener jeg leste i en annen tråd at de løsnet innvendig ved hard landing. De er festet under en finerplate, med maskinskruer gjennon finerplata og i gjengede hull i understellet(uten mutter) Tilfellet der tror jeg var at gjengene i aluen ikke holdt, med løst understell som resultat. 6 hull i undersiden på flykroppen slik at man får satt på muttere under understellet skulle eliminere dette.Mvh Steffen Sund.
Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra GreatplanesComment
-
Nå står jeg bom fast her. Overføringene til rudder og elevator, bak hvor de skal settes sammen i hylsen og loddes sammen. Har store problemer med å få de inn i hylsen, har prøvd tang, hammer osv. Det gjør ikke saken lettere at det er utrolig trangt å komme til. Hvordan løste dere dette?Comment
-
Jeg brukte andre hylser og hadde ikke noe trøbbel der så vidt jeg kan huske. Det er litt trangt ja, men ei lita nebbtang gjorde jobben. Jeg brukte epoxy til å feste stengene i hylsa med.Mvh Steffen Sund.
Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra GreatplanesComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment