Unconfigured Ad

Collapse

Top Flite Cessna 1:5

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rnoaf
    • Apr 2003
    • 122

    #121
    Et spørsmål til Dere som har montert vertikal fin, har dere brukt microballoons i epoxyen til å lage kant rundt?

    Comment

    • cessna46
      • Jul 2007
      • 221

      #122
      Jeg brukte ikke microball., men rikelig med epoxy.
      Mvh Steffen Sund.

      Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

      Comment

      • cessna182SkylaneII
        • Jan 2008
        • 4

        #123
        Topflight cessna 182

        Ser det snakkes om Cessna 182 fra TopFlight.
        Har en maken en,men er veldig i tvil om maskin.
        Sjesker på bensinmotor,men ble "frarådet dette " fra Norwegian Modellers pga.lyden.
        Noen som har sett,hørt eller har selv noe slikt?
        Er veldig interressert i å høre andres mening om dette.

        Comment

        • cessna46
          • Jul 2007
          • 221

          #124
          Mvh Steffen Sund.

          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

          Comment

          • cessna46
            • Jul 2007
            • 221

            #125
            Hvis det er mest mulig skalalik lyd du er ute etter, er det vel en 2syl 4-takter som er det rette valget? Saito har en .90 og en 1.00 motor som skal passe inni cowlingen.
            Mvh Steffen Sund.

            Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

            Comment

            • cessna182SkylaneII
              • Jan 2008
              • 4

              #126
              Så en zenoha 20ccm bensin er egentlig ikke noe bra alternativ?

              Comment

              • esmel
                • Dec 2004
                • 2830

                #127
                Originally posted by cessna182SkylaneII
                Så en zenoha 20ccm bensin er egentlig ikke noe bra alternativ?
                Skal du ha motor som gir bra lyd eller skal du kun ha et eller anna som drar modellen fremover?
                Ulempen med zenoah er at det høres ut som en flygende gresstrimmer.
                Fordelen er at det bare går å går. I tillegg slipper du jo unna fuelutgiftene... Det er ikke mye bensin en liten zenoah bruker.
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment

                • Stin
                  • Jan 2007
                  • 629

                  #128
                  de kommer jo litt ann på hvor mye penger du vil legge i motor?? ser at en Saito FA-90TS Twin AAC koster 595dollar i usa ca3200kr+25%moms+frakt og toll , en zenoha 20 koster 2500kr i norge vist du handler i danmark så er den litt billigere
                  Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                  På vei inn i Hangaren.
                  Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                  Comment

                  • ErlendM
                    • Jun 2006
                    • 631

                    #129
                    Originally posted by Stin
                    de kommer jo litt ann på hvor mye penger du vil legge i motor?? ser at en Saito FA-90TS Twin AAC koster 595dollar i usa ca3200kr+25%moms+frakt og toll , en zenoha 20 koster 2500kr i norge vist du handler i danmark så er den litt billigere
                    Det er ikke toll på RC-utstyr - kun moms (som det er på alt).
                    Erlend Moen
                    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                    Comment

                    • Stin
                      • Jan 2007
                      • 629

                      #130
                      leste på en dansk side att den zenoha 20cc motoren brukes mye i Hangar 9’s classic .60-size krigsfly og oppover vekten er de heller ikke noe og si på, Med eksospotte, prosessorstyrt tenning og motorfeste er vekten 1179gram.
                      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                      På vei inn i Hangaren.
                      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                      Comment

                      • cessna182SkylaneII
                        • Jan 2008
                        • 4

                        #131
                        så det du mener er at skalalyden forsvinner, men at det er en helt grei motor til det flyet?Tenker jo penger i alt vet du, og motoren koster jo ikke noe mer enn en 120-4takt + at den bruker jo ikke stort bensin som igjen er billigere enn fuel.
                        Vi får se.Blir handel i løpet av våren

                        Comment

                        • cessna46
                          • Jul 2007
                          • 221

                          #132
                          Det er en stund siden jeg har gjort noe med flyet, men i helgen har jeg vært på hobbyrommet en del. Har fått hengslet alle ror, montert hjulkåper og "fairings", og en dummy
                          på neseleggen. Har også tilpasset vingen og satt inn 6mm gjengeinnsatser til vingeboltene. Torpedoveggen er fuelproofet med 30min. epoxy tynnet med rødsprit. Det neste jeg skal til med er halepartiet der det skal monteres en plast cone. Slik flere har gjort skal jeg lage en luke under staben slik at det går an å komme til linkene til høyde og sideror. Hvis man følger byggebeskrivelsen her, blir det ikke mulig å komme til linkene senere.
                          Bilder kommer senere..
                          Mvh Steffen Sund.

                          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                          Comment

                          • cessna46
                            • Jul 2007
                            • 221

                            #133
                            Her kommer noen bilder...
                            Attached Files
                            Mvh Steffen Sund.

                            Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                            Comment

                            • Rnoaf
                              • Apr 2003
                              • 122

                              #134
                              Dere som har kjøpt Robart fjærende neselegg, har dere kuttet lengden på denne noe? ser den er litt lenger enn den originale som kommer med byggesettet..

                              Comment

                              • ErlendM
                                • Jun 2006
                                • 631

                                #135
                                Originally posted by Rnoaf
                                Dere som har kjøpt Robart fjærende neselegg, har dere kuttet lengden på denne noe? ser den er litt lenger enn den originale som kommer med byggesettet..
                                Kan ikke svare for TopFlite sin Cessna, men for Hangar-9 sin så gjør det ikke noe. Fordelen er bedre klaring mellom propell og bakke og en litt større angrepsvinkel ved takeoff. Størrelsen på Hangar-9 er litt større enn Top Flite men jeg vil nok tro at det går for det samme uansett.
                                Erlend Moen
                                Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                                Comment

                                Working...