Unconfigured Ad
Collapse
Ilyushin IL-2 Sturmovik scratchbygg!
Collapse
X
-
Motordata blir vel noe tilsvarende denne: http://www.e-fliterc.com/Products/De...odID=EFLM4015A eller 25 størrelsen. Du får sjekke vekt etterhvert.Comment
-
-
Comment
-
Comment
-
Lag en backup plan i tilfelle estimatet ikke holder. Hvilke vekter som kan f.eks fjærnes for å
kunne fly sikkert (ved maiden).
Velg så propell antar at du ønsker noe som er mest mulig skal riktig 3 bladet med 300mm
diameter det blir ca 12". Stigning på propellen må passe til RPM på motor. Det finnes
en del beregnings program som kan hjelpe deg her f.eks http://www.drivecalc.de/
Når du så har bestemt deg for alt og har kjøpt inn. Test alt sammen i benk før
du installerer i flyet. Sjekk alt like grundig som du bygger skala modellen.
Det kan være lurt å ha en del måle instrument f.eks ampermeter http://hobbyking.com/hobbyking/store...r_1_5_TFT.html
Jeg liker bedre
Temperatur
Turtall
Når det gjelder LiPo batteri kjøp en skikkelig lader.Comment
-
Før du velger motor oppsett: Få kontroll på vekt, lag et estimat, det er noe jobb men mulig.
Lag en backup plan i tilfelle estimatet ikke holder. Hvilke vekter som kan f.eks fjærnes for å
kunne fly sikkert (ved maiden).
Velg så propell antar at du ønsker noe som er mest mulig skal riktig 3 bladet med 300mm
diameter det blir ca 12". Stigning på propellen må passe til RPM på motor. Det finnes
en del beregnings program som kan hjelpe deg her f.eks http://www.drivecalc.de/
Når du så har bestemt deg for alt og har kjøpt inn. Test alt sammen i benk før
du installerer i flyet. Sjekk alt like grundig som du bygger skala modellen.
Det kan være lurt å ha en del måle instrument f.eks ampermeter http://hobbyking.com/hobbyking/store...r_1_5_TFT.html
Jeg liker bedre
Temperatur
Turtall
Når det gjelder LiPo batteri kjøp en skikkelig lader.Propell må være så nære skala som overhode mulig ja, og 12" tror jeg skulle være helt perfekt
Hvor viktig er det med lufting? Regner med at motor og esc kan bli ganske varme, planen er at de 4 luftinntakene i nesa skal ha en funksjon. Tenkte kaldluft inn de 4 luftinntakene og varmluft ut eksosrørene og radiatoren under vingen.
Et annet spørsmål angående elektronikk, har begynt å kikke litt på servoer og i "gamledager" var det vel futaba som var tingen, er dette fortsatt tilfelle? Hva mener folk om f.eks å bruke denne typen til høyde/side/balanseror?Aleksander Aasheim JohansenComment
-
Det er det du bør ungå! Ved å teste ut på forhånd så slipper du ubehagelige overraskelser.
Varm motor, ESC og LiPo det er sånt som man har i EDF (jet modeller). På skala propell fly
så mener det bør vere unødvendig. Uansett legg inn lufting til varme dager.
NB! Det er også lurt å standardisere på batteri størrelser slik at man kan bytte frem og
tilbake mellom fly. Jeg bruker 3S 450mah på mine minste fly disse er ganske lik størrelse.
På EDF har jeg dessverre ikke greidd det p.g.a. ekstrem belastning, da må batteri passe
nokså nøyaktig p.g.a. tyngdepunkt og energi behov.Comment
-
Servoer: Masse brukbart her til brøkdelen av den du fant. Jeg bruker en del HXT 900 på mine fly og helikopter, og på det siste på 1.2 kg brukte jeg TG 9 e. Fungerer helt fint.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment