Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alzrc T-Rex 450 PRO V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    DrHolm: Anbefalte jeg 450-size som første heli? Hmmmm! Det må i så fall ha vært ved en inkurie (som det heter). Personlig er erfaringen at 450-size er såpass ustabilt og vinglete at det ikke egner seg til å lære med. Men jeg mener å huske at jeg foreslo en 500-size, hvilket jeg fortsatt foreslår. Vi får ta oss en flytur en dag. Det hender jeg er på Nordkisa

    Trulsen: Har aldri bygget, sett, tatt på eller flydd en Tarot. Men jeg har lest at Tarot egentlig er Align, men satt sammen av B-vare-deler. Gudene må vite hva det egentlig betyr, eller om det er sant.
    Men Alzrc er en kinesisk kopi, det er hevet over tvil. Det kan hende Alzrc blir stilt i dårligere lys enn det faktisk fortjener i denne byggetråden, fordi det lett blir fokus på problemer og dramatikk (wow!) i en slik tekst. Settet er på det jevne og helt OK. Det var pussig (og ikke bra) at torq-lageret satt fast og at servohornet stanget, men utover det har jeg absolutt følelsen av å jobbe med et sett av helt OK kavlitet.

    Elektronikken holder jeg da utenfor, som jeg inntil videre ikke har prøvd, annet enn at jeg har kjørt servoene i testeren. Alle har fungert, men det hjelper jo lite når plasten faller av.

    Om ESC, motor og FBL-enhet står til oppgaven må jeg komme tilbake til. Men som kit til en billig penge tror jeg Alzrc faktisk kan være et helt OK valg
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #17
      Originally posted by kristianwest View Post
      DrHolm: Anbefalte jeg 450-size som første heli? Hmmmm! Det må i så fall ha vært ved en inkurie (som det heter). Personlig er erfaringen at 450-size er såpass ustabilt og vinglete at det ikke egner seg til å lære med. Men jeg mener å huske at jeg foreslo en 500-size, hvilket jeg fortsatt foreslår. Vi får ta oss en flytur en dag. Det hender jeg er på Nordkisa
      Du har helt rett.
      OT her, men henta mCPX'n nå nettopp. (En stor håndfull for meg enda!)
      Gubben på Smallsize tipsa om at det kommer tre nye Blade i bla 450 i nærmeste framtid, noe som visst betød billigere "alt".
      Hadde vært moro å treffes over en flytur ja! Jobber skift, men sleng inn en pm.

      Trekker meg nå tilbake, og følger med på bygginga.
      Martin Holm - '85
      | DX7s |
      | Blade mCPX v2 | Parkzone UM P-51d | HK SkyFun 1.6kW |

      Comment


      • #18
        mCPx får du mye moro med! Kjøp noen ekstra linker/stag til swash - de spretter fort av. Ellers er det et glimrende heli.

        De nye Bladene han snakket om er sikkert blant annet den nye Blade 450X. Det er en flybarlessmodell av 450 3D. Jeg hadde 3D-modellen, og hadde for så vidt mye moro med den, men det ble ikke skikkelig sving på flyginga før jeg fikk meg en 500. Du får litt mer stabilitet pga flybarless-systemet i X-utgaven, men jeg tror fortsatt det er et godt råd å heller følge med på rcmarked.no og slå til på en 500. Det er en del av dem som selges.

        Lykke til med mCPxen!
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #19
          En liten update:

          Heliet er bygget ferdig, men mangler cyclicservoer. Jeg har rett og slett ikke prioritert å kjøpe servoer eller prioritert å bruke tid akkurat nå. Servoene jeg var på sporet av lenger opp i tråden droppet jeg - jeg tror ikke de er noe bedre enn f eks en D922M fra HobbyKing (hvilket egentlig er en helt OK servo til prisen). Dessuten må jeg vel innrømme at det er sjelden jeg har skikkelig lyst til å fly 450-size.

          Men jeg driste meg til en vurdering av heliet, uflydd:

          Kittet virker solid og skikkelig laget. Ligner mye på Align, ikke bare i form og faktor, men faktisk også i kvalitet. Det var noe småtteri under bygging som at torqlageret i halen var gåent, men ellers har jeg ikke støtt på noen problemer og det mekaniske glir pent og fint.

          Når det gjelder elektrionikken har jeg ikke fått testen den, annet enn at jeg har skrudd inn motor, koblet på esc og startet herligheten. Motoren snurrer lystig, men dette er ikke prøvd i lufta så jeg kan jo ikke si noe om hvordan det er å fly. Det som derimot ikke var helt bra var jo at to av cyclicservoene var knust/ødelagt ved levering. Hvordan 3D-servoer oppfører seg i lufta får jeg dermed aldri svar på.

          Uansett: Jeg er redd dette heliet vil bli stående på hylla en stund. Men det er ikke vanskeligere enn å kjøpe tre stk Align DS410M så er jeg i mål.

          Om noen har lyst på et nesten ferdig heli så selger jeg gjerne. Pris med haleservo, 3GYS FBL-enhet, motor og esc (men uten cyclicservoer og mottaker): Kr 1000 inkl frakt.
          Last edited by kristianwest; 03-02-12, 11:28.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment

          Working...
          X