Unconfigured Ad

Collapse

Video filmet fra Eco 8.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flarssen
    • Jan 2005
    • 1842

Regner med at det har mulighet for negativ pitch uten at linkene spretter av, auto hub i gearet o.l.
    Fred Larssen

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Hehe, det var ikke autohub originalt, men jeg monterte både alu autohub og alu swashplate fra den gamle maskinen. Originalswashplata ver bedre enn på gamle Eco8, ikke egnet for 3D men ville fungert fint. Jeg har satt modellen sammen nå og den ser veldig bra ut. Rotorhodet er helt nytt og har veldig lite slakk. Det er flere kulelager enn tidligere og mer fornuftig geometri.

Ramma er veldig stiv. En stor forbedring. Det eneste jeg har å utsette på Royal er at de fortsatt bruker 6 mm mast. Når de først skulle oppgradere modellen burde de ha gått for en 8 mm mast. Men jeg har ikke hatt store problemer med masta selv da. Det er vel bare å passe på å ikke være hardhent når man skal drive å bære og jobbe på den.
      Attached Files

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Det er meningen gyroen skal monteres på høyre siden av rammen med dobbeltsidig teip, men det funker ikke med en skikkelig gyro som GY-401 så jeg lagde en karbonfiberplate til den og festet den til det fremre haleservofestet. Ellers er ting plassert der det er meningen at det skal være.

Nå har jeg akkurat kommet inn fra test. Den besto rekkeviddesjekk med glans så den trange plasseringen av gyro og spenningsregulator var ikke noe problem. På første liftoff var jeg veldig forsiktig og løftet den pent og rolig opp og det var med en gang merkbart bedre kollektiv respons. Mye jevnere og mer presis. Jeg løftet helikopteret sakte opp fra bakken med centimeter-nøyaktighet. Cyclic er også mer presis og jevnere i både pitch og roll, og den er mer stabil enn gamle Eco 8. Ellers føltes det en smule tyngre enn gamle Eco 8, som forventet. Full kollektiv climbout var mindre entusiastisk enn med den lettere gamle modellen, men jeg har ikke målt RPM enda så jeg er usikker på om den går på samme RPM.
        Attached Files
        Last edited by tahustvedt; 18-03-07, 10:32.

Comment

Working...