Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg har autorot hub i alu, det kjøpte jeg med det samme.. har aldri flydd med original hubben enda, så det var vel ikke problemet.. Heller det at jeg ikke har øvd noe særlig på autorotasjon, og visste absolutt ikke hva jeg skulle gjøre.. Og fra 3meter har man ikke mye tid på å finne det ut heller.. Problemet med eco sin autohub er såvidt jeg kan se at halerotoren stopper når motoren stopper.. Da mister man jo kontroll over halen....
Man trenger ikke styring på halen for å autorotere. Helikopteret vil peke inn i relativ vind som en værhane da det ikke er noe dreiemoment fra drivverket man må kompensere for. Hovret du? Det går bare ikke å autorotere fra 3 m hovring. Det er mulig å komme seg ned på massetregheten i rotoren hvis man er veldig kjapp da, men man bør ha fart fremover om man skal autortere.
Jeg hovret ja.. Men men.. Håper ting går bedre med royalen, dette med at pinjongen sklir ned skal ikke skje igjen. Skal følge tipset ditt og slipe et hakk i akslingen, samt sjekke dette ofte...
Litt synd at det skjedde allerede første dagen helikopteret var i lufta, men sånn er livet.. får trøste meg med at jeg har en royal nå da.. Nå skal den forhåpentligvis holde til jeg får råd til enten en Logo 600, Trex 600 eller en Raptor E620.... hehe..
Bra tips om halerotorlagrene! Jeg moddet den gamle Ecoen min da jeg bygde den. Royal kommer originalt med to lager i hver halerotorbladholder, men de er separert med en liten skive i midten som man ikke bør bruke fordi den fjerner hele vitsen ved å bruke to lagre.
Da er min modifisert. En av de mange enkle operasjonene som tar laaaang tid... Begge de gamle skruene ble hodeløse i forsøket på løsne de, og måtte borres ut!
Gorrjern m.a.o., som smør. Heldigvis lett å borre i....
To ekstra lager pluss to 2x12mm skruer (filt ned til litt over 11mm) = slarkfrie bladholdere.
Jeg fant løsningen på vibrasjonsproblemene mine i dag. De hadde ingenting med det nye rotorhodet å gjøre. Det var halebomstøttene som forårsaket problemet. Ved ~1800 rpm og høyere oppsto voldsomme vibrasjoner. Sansynligvis oppsto de på grunn av at de små vibrasjonene fra rotoren ble forsterket ved at halebomfestene var festet til halebommen og til bunnen av ramma. Ramma flekser nok litt mellom den øvre delen og bunnen hvor batteriet er montert. Nå flyr jeg på 1950 rpm og ytelsen er rimelig syk.
Mange andre har slitt med disse merkelige vibrasjonene som har gitt vandrende tracking, fått canopyen til å falle av i lufta og festet til halebomstøttene til å knekke. Jeg skal si fra til Ikarus.
Et alternativ til å fjerne støttene kan være å stive opp ramma på venstre side hvor Ikarus har laget et unødvendig dypt spor for haleservostaget. Jeg kan lage en karbonplate som jeg skrur fast der.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment