Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp med kjøp av T-rex 450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp med kjøp av T-rex 450

    Vel, tittelen sier vel det meste om hva jeg vil.....

    Det jeg har, er ingenting. (erfaring inkludert, bortsett fra sim. trening).

    Jeg vet jeg vil ha:

    T-rex 450 CDE, så lite montert som mulig!! Vil lære mest mulig underveis, Hos Helidirect finner jeg bare HDE 80% montert....Noen som er flinkere til å lete?

    Spectrum DX7, men er settet med microservoer som følger med den pakken bra?

    Futaba 401 gyro.

    Hyperion EOS 5 AC/DC (eller en annen AC/DC lader), sånn som jeg tolker det, trenger jeg også en Li-Po balanser til denne laderen?

    Men hva mer bør/må jeg ha, av batteri, regulator, motor, haleservo, o.l.?

    Vil helst handle alt hos Helidirect, eller andre nettbutikker med samme prisnivå, ser jeg sparer lett 2500,- med toll på en ferdig pakke med omtrent samme innhold, kontra Elefun.

    Takk for svar!

    Roadrune
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

  • #2
    Hei.
    Vil bare gjøre deg oppmerksom på at servoene som følger med Spectrum DX7 ikke passer
    T Rex'n. De er for store. De var forøvriig lette å selge på RC marked.
    Ellers vil jeg bare si at T Rex'n er super, lettflydd og grei.

    Mademan
    Go Lower! Lower.... To Low!

    Comment


    • #3
      Han tenker nok på pakken med DS-285 microservoer, som passer fint i en Trex. Ikke de beste du får, men gjør jobben. Align selger desverre ikke noen aktuelle modeller lengre som er i deler, de fleste har hode, hale og kropp allerede montert. Unntaket er Trex XL, men denne fases ut, og er et dårlig kjøp iforhold til Trex S. Var jeg deg ville eg kjøpt en Trex S, og heller demontert denne før du setter den sammen igjen

      Anbefaler deg å slenge på en lipo-balanser mens du e igang. Om ikke annet så øker det sikkerheten under lading, noe som er verdt den lille prisen.

      Futaba S3153 er en meget god haleservo som passer fint til en GY401, anbefaler den.
      Billige, men gode batterier: Megapower 2100mah 3s 20C.
      Knallgode batterier, med pris deretter: Thunderpower extreme 2070mah 3s

      Og husk og kjøp med noen Deans-kontakter til batteri/regulator, og verktøy (umbraco-nøkler og pitchmåler) hvis du ikke har det
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        Hei!

        Hvorfor ikke smelle til med å kjøpe en SE V2 med en gang? Du kommer garantert ikke til å angre!

        Skriv hvilket ladeutstyr du skal ha når du har bestemt deg. Er mye overganger ol. slik at vi kan hjelpe deg med overganger.

        Anbefaler Hitec HS-65HB på swash - billige og dritbra servoer. På halen anbefaler jeg Futaba S9257, det er en helt overlegen haleservo! Beste som finnes, den er som skapt for GY401. Den er litt tygre enn S3153, men det kjenner du ikke mye til.

        Batterier: Har i dag testet Kong Power-batterier. Intrykket var at de nesten hadde mer power i forhold til FlightPower som er batterier som er regnet for å være et verdens beste RC-Heli-batterier. De kan utlades helt ned til 2,2V uten å blåse seg opp eller ta varig skade. Billige er de også.
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • #5
          Jeg tenkte på dx7'en med microservoer, ja

          Hvorfor bør jeg gå for en SE V2, fremfor en S CF? Hva forsvarer de ekstra 1500,-?

          Det blir nok en Hyperion EOS 5 AC/DC lader, hva trenger jeg da av kontakter?

          Roadrune
          Last edited by roadrune; 13-10-07, 17:40.
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Vil Anbefale deg å se på Bantam e-Station BC6 den har inne byget balanserer noe jeg syns er en fordel når du kan lese av spenningen på displayet på vær sele . Du trenger kun et adapter til den batteri typen du kjøper.

            http://www.technoflight.no/shop/prod...roducts_id=843
            Amund Gårdhammer
            www.ringerikemfk.com

            Comment


            • #7
              Hei igjen!

              Hvis du kjøper en Trex SE V2 med en gang, så slipper du å blinge S'en. Det kan bli endel dyrere. Jeg kan nesten garantere deg at du vil bli bitt av blingbasillen... Men valget er ditt jeg skal ikke tvinge deg til å kjøpe SE V2, men bare dele egne erfaringer fra det jeg har lest, hørt og gjort opp av egne erfaringer selv. Selv kjøpte jeg en SE V2 med en gang og angrer ikke et millisekund på valget. Etter alle oppgraderingene jeg har gjort både med elektronikk, dempere, blader osv. så hadde jeg ikke klart å motstå å blinge en S. Det hadde blitt veldig dyrt hvis jeg i tillegg hadde kjøpt bedre elektronikk på den. Men som sagt valget er ditt...

              Du må også si i fra hvilke batterier du skal ha. Og så er det lurt at du kjøper med en balanserer med en gang. Hyperion LBA10net er en veldig grei en... Du trenger balanseringsharness fra batterier til balanserer. Et sikkerstikk av kontakter du må kjøpe er 2 stk. hann Deans til ESC og balanserer, og 1 eller flere hunn Deans til batteri(er).

              Det er lurt å gjøre grundig research på forhånd slik at du ikke trenger å etterbestille kontakter/utsyr etter at du har motatt pakke. Det er så kjipt å måtte bestille etterpå, det blir litt dyrere, og så er det så kjedelig å vente på pakken da...
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment


              • #8
                Ja, den ser jo unektelig lekker ut da, V2'en, og blinging er jo alltid fett.....

                Sånn som jeg forstår det følger det batteri med V2'en?

                Hadde tenkt på en sånn LBA10 balanserer, ja. Men hvis noen har et bedre forslag til 230V lader(billigere?) så er jeg med Den E-station saken er litt dyrere, men den er kanskje tilsvarende bedre?

                Tror nok jeg går for servoene til Spektrum, som følger med, så får jeg heller oppgradere når den tid kommer, jeg er som sagt ny.....

                Haleservoen HD anbefaler er en Futaba 9250, noen erfaring med den?

                Roadrune
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment


                • #9
                  Ja, det følger med batteri på SE V2'kitet, men for å være ærlig - det er et drittbatteri av dimensjoner... Det puffer seg opp på få laderunder selv om du tar meget godt vare på det.
                  Sats på noe bedre!

                  Selv om HD anbefaler den servoen, så gå for S9257 - bedre finnes ikke! Å gå for den er et sikkerstikk.
                  Mathias
                  Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                  Comment


                  • #10
                    Takker for tilbakemeldinger, skal se litt på hva jeg velger, og kommer nok snart tilbake med handleliste, og spørsmål om overganger, o.l.

                    P.s. Hvor er Tintin, trodde han svarte på alle poster jeg :P

                    Roadrune
                    Hilsen Rune Marcussen

                    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

                    Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                    Comment


                    • #11

                      Haha, han har rukket å lese, men ikke funnet det nødvendig å kommentere
                      Og etter å ha prøvekjørt en Alfa var nok tankene et litt annet sted
                      V2, Spektrum, Gy401, 9650 el 9257 er knall.
                      DS285 er jo digital og jeg mente den var varmt anbefalt, også av folk her.
                      Den kommer også et spes TRex kit 3x285 + en digital haleservo, minst 1 her som bruker det. Søk litt så finner du sikkert en omtale.
                      Hyperion lager bra greier AC/DC lader syns jeg er praktisk. Hadde kanskje tatt en som tok 6S med en gang bare i tilfelle man blir bitt av basillen, på den annen side så er ikke 1 lader nok da.

                      Kong Power har jeg stor tro på etter å ha testet AirThunder som nok har samme cellene. Særlig for en begynner.

                      Det eneste jeg savner er min andre kjepphest (balanserer er den første)
                      Og det er en lipoalarm.
                      Denne: 404 Not Found
                      eller :http://efliernz.googlepages.com/home
                      er fine favoritter uten å dermed "disse" noen andre.

                      Lykke til

                      Comment


                      • #12
                        Da ser lista sånn ut, hos helidirect. Har noen noen innvendinger på den?

                        Noe mer jeg trenger, evt. noe jeg ikke trenger/ikke kan bruke til dette heliet?

                        Align T-REX 450SE V2 RTF Kit Combo

                        - Helicopter Kits:
                        - Align NEW T-REX 450SE V2/Black +Motor/ESC/Battery/(325 PRO Blade (KX015054A): 1

                        - Tail Servo:
                        - Futaba S9650 Digital Servo (FUTM0260): 1

                        - Gyro:
                        - GY401 Futaba Gyro with SMM Technology (FUTM0807): 1

                        - Battery:
                        - *** MEGA POWER Li-Po Battery 2200mAH 18C 11.1V *** Best Value !! (MP2200183): 1

                        - Battery Charger:
                        - E-STATION BC6 Balance Charger 1-6 Lipo Cells (ECHBC6): 1
                        -
                        - Transmitter:
                        - Spektrum DX7 DSM 7Ch MicroLite Heli Radio w/ 3-S285 Radio TX (SPM2722): 1


                        - Carbon Steel Hexagon Screw Driver Set (4pcs) (HR1020CB): 1

                        - HDX 325mm Fiber FRP (White) Main Blades - HDX450/T-REX (EDN-1020): 1

                        - Heli-Max Blade Tracking Tape (HMXE4710): 1

                        - Micro Helicopter Pitch Gauge (HR1009): 1

                        - T-REX 450 Swashplate Leveler Tool (HR1010): 1

                        PB6/BC6 Balance Connector Board (2S-6S) for Align/MegaPower batt

                        Deans Connector T-plug (10 sets/ 20pcs)

                        LipoShield intelligent lithium cutoff

                        Training Gear AXE CP


                        Takker for all hjelp!

                        Tintin: skummelt sånt, du ender bare opp med en bil som faller fra hverandre

                        Roadrune
                        Hilsen Rune Marcussen

                        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

                        Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                        Comment


                        • #13
                          Ligner veldig på det jeg kjøpte fra helidirect på mandag. Bortsett fra at je gvalgte å ta med s stk Hitec HS-65MG Servoer og logictech gyro, da selgeren mente at når den var ferdig konfigurert var den en hel del bedre enn futaba sin. Har aldri flydd før så jeg skal ikke påstå det ene eller det andre, men har hørt det fra flere.

                          Comment


                          • #14
                            Nja, selv Alfa er vel blitt bedre på det er de ikke ? Det var ikke snakk om en spesielt gammel Alfa for å si det slik.

                            Egentlig burde jeg være fullstendig avskrekket fra å tenke Alfa. Har 3 kompiser med dilla som for noen år siden faktisk eide en %andel av alle registrerte Alfaer i landet. Det var svært lite av det som var kjørbart og en stor andel av dem hadde huller der det ikke skal være det

                            Det var en fantastisk bil å kjøre...testet forresten denne: Bruktbil til salgs: Alfa Romeo 159 - 2007 - Grå - 150 Hk - Stasjonsvogn, men tanken var å evt kjøpe en ny. Utrolig deilig bil selvom den var litt hard i fjæringa. Litt uvan at man overhode ikke så panseret når man kjørte. Skjønner hvorfor den har park sensor fremme. Kjentes litt som å sitte i den gamle VWbussen sånn siktmessig. Nåja, blir nok en mer traust SAAB i denne omgang...

                            Nok OT

                            Comment


                            • #15
                              Sikler på en sånn jeg også, lekker bil....

                              Roadrune
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment

                              Working...
                              X