Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp med kjøp av T-rex 450

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Jepp, blir ikke noe lekrere i den klassen

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

Men hva syns du om handlelista mi, forresten?
      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Stort sett helt ok.
        Et par ting jeg personlig nok ikke hadde tatt.
        De HDX bladene kjenner jeg ikke. Hadde holdt meg til Align sine PRO blader inntil du er klar for CF blader. Billig og bra.
        Tracking tape har du ikke bruk for om du kjøper Align blader. Det følger med farget tape for å vise hvilket blad som er hvilket og klar pakketape gjør susen for balanseringen.

Batteriene kjenner jeg ikke, men det har vært flere leverandører av 18C/2200 mah pakker inkl Align hvorav flere vel ikke har vært de beste. Hadde nok valgt enten Flightpower, Thunder Power, AirThunder eller Kong Power om jeg skulle kjøpe mer i dag, aller mest sannsynlig en av de 2 siste.

LipoShieldn kjenner jeg ikke og kan ikke helt skjønne at den er nødvendig. Align escene har soft cut off du kan sette til 3.2 volt så en extra komponent for å sette cutoff til 3 volt virker litt overflødig.

Perosnlig hadde jeg tatt en alarm med lys og eller lyd, helst og. Som Customidea eller Efliernz sin.

Comment

• Mathias
          • Feb 2007
          • 1122

Hvorfor ta med S9650? Sist jeg så, så hadde ikke Helidirect S9257, det er nok derfor de anbefaler 9650 til deg fordi de ikke har 9257. Det vil være dumt å kjøpe den beste gamle-generasjons-servoen når det finnes en servo som er mye bedre! Du kan jo bestille i fra www.readyheli.com.

Ville som Tintin sa, ha kjøpt trebladene til Align, 325PRO istedet for de HDX-bladene. Meget gode blader til å være laget av tre... Etterpå kan du jo kjøpe Radix, eller Align sine Sab-CFblader.

Anbefaler disse skrutrekkerne og umbrako: http://www.helidirect.com/product_in...oducts_id=1064

Den LipoShield-greia er helt unødvendig, den skaper bare mer vekt, og det vil vel vi ikke ha?

Ellers så ser den listen din bare finfin ut, den...
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• roadrune
            • Jul 2007
            • 2292

Da er følgende pakke bestilt:

Align NEW T-REX 450SE V2/Black +Motor/ESC/Battery/(325 PRO Blade (KX015054A): 1

Futaba S9650 Digital Servo (FUTM0260): 1

GY401 Futaba Gyro with SMM Technology (FUTM0807): 1

Thunder Power 2100mAH 3S Prolite (TP111V2100): 1

E-STATION BC6 Balance Charger 1-6 Lipo Cells (ECHBC6): 1

Spektrum DX7 DSM 7Ch MicroLite Heli Radio w/ 3-S285 Radio TX (SPM2722): 1

Carbon Steel Hexagon Screw Driver Set (4pcs) (HR1020CB): 1

Micro Helicopter Pitch Gauge (HR1009): 1

1 x T-REX 450 Swashplate Leveler Tool (HR1010) = $9.95

1 x PB6/BC6 Balance Connector Board (2S-6S) for Align/MegaPower batt (EAC124) = $6.95

1 x Training Gear AXE CP (HMXE9552) = $21.49

1 x Deans Connector T-plug (10 sets/ 20pcs) (HD_DEANS_CB) = $7.99

1 x HDX 325mm Fiber FRP (White) Main Blades - HDX450/T-REX (EDN-1020) = $14.95

Det ble en 9650 på halen, det ble rett å slett enklest.....readyheli manglet en masse ting jeg ville ha (bla. lader)

Kjøpte også de HDX bladene, av den enkle grunn at Helidirect var utsolgt for Align blader (bortsett fra karbon)

Gleder meg nå

Roadrune
            Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Da har nissen vært her

Bare en liten ting, det står at jeg skal bruke grease på enkelte deler, men det fins jo ørten forskjelig typer grease.....er vanlig EP grei?

Står også at jeg skal bruke CA lim, dette er vel vanlig superlim, eller?
              Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

Working...