Unconfigured Ad

Collapse

Protech zoom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Originally posted by jakobsen
    Til Espen, geir på inpx snakket om at zoom 600 skulle komme 1 desember, men han ble ikke forbauset hvis den ble ytterligere forsinket.
    Snakka med Geir om den når jeg kjøpte 450'n min og det begynner å bli ei god stund siden... Når det er sagt så bestilte jeg meg den ene Logoen i april og fikk den først i august, da skulle den egentlig vært ute på markedet i midten av mars hehe

Spesielt på helikopterfronten så er produsentene kjempeflinke til å skape en skikkelig hype rundt produktene sine lenge før de lanserers. Noe tror jeg er bevisst og noe skyldes sikkert uventede problemer i produksjonen, deler produsert med feil toleranser osv. Når det er sagt syntes jeg det er bra med produsenter som ikke slipper produktene før de er testet skikkelig først. Jeg hater nemmelig å kjøpe produkter hvor en samtidig må drive å oppgradere og modifisere for å få ting til å fungere skikkelig, slik sett var Logoen et godt kjøp.

Det hadde vært knall å fått prøvd en Zoom 600 en gang, da det jo er spennende å se om Protech klarer å holde følge med align og mikado. De er vel så langt de eneste aktørene i 500-600mm (6-10s) familien pr. i dag, i hvert fall her på berget (en kan jo selvsagt bestille noe fra utlandet men det er jo greit å ha lokale sjapper som har deler på lager).

Pris på Protechen blir jo også forsåvidt viktig men jeg har et lite inntrykk av at de som vil satse litt på helikopter ikke bryr seg så mye om det er 4000 eller 5000,- for et sett, så lenge de får noe som fungerer bra. Som sagt så blir det spennende å se hva de kommer med.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• jakobsen
      • Jul 2007
      • 369

Ja det hadde vært moro og få prøvd den en gang. Jeg har kun erfaringer i fra Protech sine produkter når det gjelder heli, Det største jeg har flydd er 450 og jeg synesat den er en flott maskin. Du som sikkert har prøvd en del flere makiner enn meghvordan er denne Mikado maskinen din i forhold til Nitro makiner i samme sizen. Jeg har noe av den oppfattning som deg når det gjelder fuel heli. Har en Nitro bil som jeg har banna opp og ned pågrunn av startvansker og problemer med instillinger osv. Så for meg så er det elektro som gjelder. Har drevet med litt forsking med tanke på vekt og batteri kapasitet, Det som jeg har erfart er at man ikke får så mye mer valuta forpengene selv om man går opp på amper, da blir jo vekta Problemet. Kjøpte et 3,3 amper batt hos Geir men fikk maks et par minutter lengre flytid enn et batteri på 2 amper. Så jeg har tenkt å satse på standar pakken på 2150 mamper. Tror faktisk det er det optimale. Har du gjort deg noen erfaringer med dette??
      Raymond Jakobsen
      Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
      Mikado Logo 400se,v-bar
      Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

Comment

• esmel
        • Dec 2004
        • 2830

Det er lite å hente på å dytte inn store batterier i helikopter. Da må du i så fall gå opp på rotorbladstørrelse og kanskje endre utvekslingen noe.
        Ekstravekt og helikopter er gjerne to ord som ikke hører sammen. En må rett og slett veie minst mulig vekt opp i mot flytid. Det beste er kanskje å kjøpe to lette batterier, selv om det er litt dyrere, for å få optimale egenskaper.

Nå blir det jo litt offtopic, men skitt au.. Jeg har hatt en raptor 50 for en stund siden. Balla å styra med motor, plugger, justering osv. siden jeg prøvde å lære meg det her for det meste på egenhånd. Med elektro så er det plugg&play, som vi sier på nynorsk. Hadde hatt ca. 60 turer med logoen før jeg planta den i bakken i går, har ikke hatt et eneste problem med selve driften av helikopteret så langt. Jeg syntes den flyr like stabilt som raptoren jeg hadde, og så veier den i hvert fall en kilo mindre. Den kiloen merker en både på godt og vondt. Det er himmel og hav i mellom zoomen og logoen (og andre helikoptre i samme størrelse) når det kommer til stabilitet, til tross for at zoomen (og sikkert trex og minititan) er blitt ganske stabile i lite vind.

Jeg tror det er en generell misoppfattning som har bredt seg når det kommer til helikoptre. Nær sagt alle jeg snakker med sier at de tror det er enklere å lære med et lite helikopter, slik er det altså ikke i min mening. For å si det slik, om du klarer å fly zoom'n din så klarer du helt garantert å fly noe som er større. Når det er sagt er jo f.eks zoom 425'n vesentlig billigere i innkjøp enn et 30-50 size heli...

Back to topic:
        Når det kommer til batterier så er det faktisk en merkbar forskjell mellom f.eks EVO 20 og EVO 25 pakkene. Evo 25 pakkene holder først og fremst spenningen bedre enn EVO 20 pakkene. Du merker det kanskje først og fremst ved at turtallet holder seg bedre under litt belastning, f.eks under en loop. Om spenningen faller for mye så kan du få problemer med det lave turtallet som oppstår, f.eks ved at halen ikke klarer å holde seg i ro pga. for liten effektivitet/turtall.
        Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• amundrg
          • Jun 2006
          • 355

Godt å høre noen erfaringer her, Jag har tenkt å fly med carbon blader etterhvert, men som du sikkert skjønner har jeg ikke kommet så langt. Gjør loops og roller, men har tenkt å få skikklig orden på nose inn først, jeg klarer det en stund, man har tenkt å lande med nose inn før jeg starter med noen spektakulare tricks. Det er vel det grunnlegene som er suksess til å komme trykt videre. Er litt spent på denne 450 icen til amund. Hvilken elektronikk har du på denne Amund.
          Jeg har 4stk. Waypoint W-092MB på throttle og swashplate
          Futaba 401 gyro og Waypoint W-092SH på halen
          Flightpower EVO RX 2s 0800mAh
          4,8v Bec
          Jr RS77S mottager
          Amund Gårdhammer
          www.ringerikemfk.com

Comment

• jakobsen
            • Jul 2007
            • 369

Ja, kanskje det blir en større elektro maskin etterhvert, basillen har bitt meg kraftig. Takk for all info Espen. Skal få sommen i lufta i morgen etter en litt underlig krasj. Stoppet plutselig, tror det var noe i lufta, han jeg fløy med flyr en Trex 450, og den maskina ble plutselig helt vill og gikk i bakken. Jeg har fundert en del på om jeg skal bytte til Spektrum. Grunnen til at jeg ville ha et lite helikopter er at jeg har anledning til å fly i en stor hall ¨på vinterstid, og det frista en del når jeg starta med heli.
            Amund: hvordan fungerer halen din seg når du bruker en del throttel på Icen din. Artig å høre for å se hvordan den er i forhold til den nye NT-420 gyroen til protech.
            Last edited by jakobsen; 28-10-07, 23:07.
            Raymond Jakobsen
            Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• amundrg
              • Jun 2006
              • 355

Amund: hvordan fungerer halen din seg når du bruker en del throttel på Icen din. Artig å høre for å se hvordan den er i forhold til den nye NT-420 gyroen til protech.
              Den drifter lit ut med fult på drag fra hover. Tror det kommer av servoen jeg satte på er ikke noe gyro servo eller litt justering av gyroen. Bruker 401 gyro og 9650 på T-Rex 450 SE å den fungerer helt perfekt til min fly stil .
              Amund Gårdhammer
              www.ringerikemfk.com

Comment

• jakobsen
                • Jul 2007
                • 369

Er det noen av dere som har gjort noe erfaringer om hva som er den idielle li-po bakken som egner seg på 450 ep. Jeg kjøpte et batteri på 3300 mAh. Jeg får kanskje 2 minuter lengre en et 1800 mAh batteri i fra flightpower. Jeg har den for mening om at Flightpower batteriene gir max mye lengre en de andre jeg har prøvd. Planen min er å kjøpe inn FP 2170 mAh batteri. Jeg er mest fornøyd med batteriene fra FP. Er det noen som har erfaringer som kan deles. Ellers så har jeg byttet ut hovedmast holderne som er i plastikk til aleminium, det virker som om det fungerer greit.

Jakobsen.
                Raymond Jakobsen
                Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• amundrg
                  • Jun 2006
                  • 355

Jeg bruker FP EVO 3s 2170mAh på T-Rex 450 se og Minititan
                  Synes dem fungerer bra på dem.
                  Amund Gårdhammer
                  www.ringerikemfk.com

Comment

• jakobsen
                    • Jul 2007
                    • 369

Tror jeg skal handle et sett med slike, vet du hvor man får disse et rimelig sted?
                    Raymond Jakobsen
                    Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• amundrg
                      • Jun 2006
                      • 355

Du får kjøp dem oss TechnoFlight i Norge
                      Amund Gårdhammer
                      www.ringerikemfk.com

Comment

• jakobsen
                        • Jul 2007
                        • 369

Takk for det.
                        Hadde et lite uhell i dag, flybar controllern i rotorhode hadde mistet 3 av 4 skruer, merket først at heliet var noe rart på slutten av turen så jeg landet. Stod en stund med motoren i gang. plutselig så gjorde heliet er lite hopp og slik at rotorbladene slo i bakken, det var en merkelig opplevelse. Ble bytte av main shaft, linker og rotor holderne, + turen til Lillehammer for å hente linker. Hvis noen er intresert så har jeg det på film.
                        Raymond Jakobsen
                        Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• arvid
                          • Nov 2006
                          • 1547

jaa. legg videon ut.

Comment

• jakobsen
                            • Jul 2007
                            • 369

ja vi får se om det virker det her, nytt for meg.

[url]http://www.mydeo.com/videodownload.asp?YID=1893&CID=141690

Dette er addressen. Klipp og lim, forumet ville ikke ta denne linken.
                            Last edited by jakobsen; 11-11-07, 00:19.
                            Raymond Jakobsen
                            Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

Working...