Har hatt min Lama V3 i ca. 3 uker. Har krasjet den noen ganger, men ikke noen ekstreme smeller. Men har jo ødelagt "Inner shaft A" (knekt en av de to tynne plastdelen som holder stabilisereren på plass) av plastikk, derfor ville jeg gjøre noen oppgraderinger for å få det bedre.
Har oppgradert min Lama V3 med følgende utstyr: Nytt understell og batteriboks av karbon, Halebom som kan vris uten å bli ødelagt, "Central hub and shaft set (upper)" av metall,"Bottom central holder set" av metall, "Swashplate set" av metall, "Mainblade grip set" av metall.
- Problemet jeg har fått etter å ha montert alt dette er at flyvetiden har blitt redusert i fra 10-12 min. til ca. 5 minutter. Swashplaten gnisser også inntil loddepunktene på både motor A og motor B når jeg beveger servoene, måtte bøye litt på loddepunktene (med en tang) på motorene men likevel er det litt gnisninger, men det forandret ikke på flyvetiden. Virker som ikke denne swashplaten er bra nok tilpasset, andre som har erfaringer med dette?
- Har også kjøpt meg to ekstra Lipo batterier (7,2 V 800 mAh) for å kunne fly mer, og har vært forsiktig med ikke å utlade disse batteriene. Dessuten så gjelder det alle tre batteriene at flyvetiden er på 5 minutter, derfor kan det ikke være noe galt med batteriet. (Jeg har også et Wilga 2000 fly der jeg bruker Lipobatterier (11,1 V 1200MAh) og samme lader uten å hatt trøbbel).
Er kanskje et dumt spørsmål men er dette metallet, som er lettmetall, så tungt i forhold til originaldelene at dette reduserer flytiden med så mye? Har som sagt ikke hatt helikopteret så lenge, men kan det være motorene som begynner å ta kvelden?
Vurderer å kjøpe med nye "Extreme 180 bearing motor (A og B)", "Carbon brush til motorene" og "kjølere til disse motorene". Er det noen som tror at flyvetiden blir lengere av dette?
Har brukt alt for mye penger på dette prosjektet, men vil gjerne få det i orden. Bedre å eventuelt bruke litt penger til for å få det til å funke.
Håper noen kan hjelpe meg
Har oppgradert min Lama V3 med følgende utstyr: Nytt understell og batteriboks av karbon, Halebom som kan vris uten å bli ødelagt, "Central hub and shaft set (upper)" av metall,"Bottom central holder set" av metall, "Swashplate set" av metall, "Mainblade grip set" av metall.
- Problemet jeg har fått etter å ha montert alt dette er at flyvetiden har blitt redusert i fra 10-12 min. til ca. 5 minutter. Swashplaten gnisser også inntil loddepunktene på både motor A og motor B når jeg beveger servoene, måtte bøye litt på loddepunktene (med en tang) på motorene men likevel er det litt gnisninger, men det forandret ikke på flyvetiden. Virker som ikke denne swashplaten er bra nok tilpasset, andre som har erfaringer med dette?
- Har også kjøpt meg to ekstra Lipo batterier (7,2 V 800 mAh) for å kunne fly mer, og har vært forsiktig med ikke å utlade disse batteriene. Dessuten så gjelder det alle tre batteriene at flyvetiden er på 5 minutter, derfor kan det ikke være noe galt med batteriet. (Jeg har også et Wilga 2000 fly der jeg bruker Lipobatterier (11,1 V 1200MAh) og samme lader uten å hatt trøbbel).
Er kanskje et dumt spørsmål men er dette metallet, som er lettmetall, så tungt i forhold til originaldelene at dette reduserer flytiden med så mye? Har som sagt ikke hatt helikopteret så lenge, men kan det være motorene som begynner å ta kvelden?
Vurderer å kjøpe med nye "Extreme 180 bearing motor (A og B)", "Carbon brush til motorene" og "kjølere til disse motorene". Er det noen som tror at flyvetiden blir lengere av dette?
Har brukt alt for mye penger på dette prosjektet, men vil gjerne få det i orden. Bedre å eventuelt bruke litt penger til for å få det til å funke.
Håper noen kan hjelpe meg

Comment