Unconfigured Ad

Collapse

Noen som har erfaring med Walkera 4#3?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugo
    • Jul 2007
    • 64

4#3

Bestillingen ser grei ut den. Ville droppet et sett med rotorblader. De gå ikke så ofte. Så fremt du slår av gassen. Ville tatt en ekstra hovedmotor og et ekstra rotorhode og for sikkerhets skyld en hale bom. Den er laget av cf men skruene har en tendens til å knuse den ved innfestingen. Jeg har i allefall måttet bytte den en gang. Du bør lære deg hvordan du forsterker rotorhodene. Les på tidligere nevnt tråd. Det er også noen som har laget et rotorhode i metall. Det er også rykter om at walkera skal komme ut med noen metalldeler til 4#3.

Bestillte noen smådeler fra eHIROBO, vi kan jo se hvilken pakke som kommer frem først. Begge blir send etter at nyttårsfeiringen er over.

Du bør også bestille heatsink til motor fra tbitz gjerne to stk.

Hugo
    krs.

Norge til VM? ikke sikker lenger
    Last edited by hugo; 07-02-08, 10:33.

Comment

• Tarpoon
      • Jan 2008
      • 335

Det ble et Walkera 4#3B 2.4Ghz Metal Upgrade Edition Helicopter på meg.
      Hørte rykter om en 2.4Ghz versjon tidligere i år, og bestemte meg for å vente til den kom i salg. Det er nok heller ingen ulempe med litt metall i hodet på den.
      Trond Nilsen

Comment

• hugo
        • Jul 2007
        • 64

walkera 4#3

hei har du fått heliet?

Jeg har også kjøpt et 4#3B. De har endret motoren på nytt. Den er den samme som sitter i A, versonen og er noe lengre enn den som var med det opprinnelige 4#3 heliet.

Men motorene går ganske fort likevel. Har brukt de to motorene som jeg fikk med bestillingen og siden posten har sittet på pakken med nye deler siden den 9. juni! Bestemte jeg meg i helgen å oppgradere den til børsteløs versjon.
        Det fungerer greit og motoren blir ikke varm en gang. Noe langsommere akeslerasjon på full trottle, men likevel nok. Vekten økte med 4 gr. til 52 gr.

Det er en ny plass for å bestille deler som bare tar 5 usd i frakt uansett hvor mange deler som han sender "http://www.chinesejade.com/walkera24G4M3_Heli.htm" han er veldig grei og kan "justere" prisen slik at den blir litt mer vennlig. Han sender for og normalt tar det bare noe over en uke å få delene. Det som er det største problemet er den fuckings posten som sitter på pakkene så jævlig lenge.

Den nye versjonen er latterlig enkel å fly i forhold til den opprinnelige, det er nesten å anbefale for nybegynnere fordi dersom du tar av gassen like før du crasher så skader du ikke heliet og er klar på nytt. På de fleste andre så må du bytte deler dersom du bare tipper over litt med rotorene i gang. Har hatt noen heftige kolisjoner med det nye, men det er fordi det er så lett å fly så blir du fristet til å ta noen skikkelige high speed figure 8`s inne i en ikke altfor stor stue. Ingen skade så langt. Det at det er 2.4ghz er jo også en fordel.

Du bør har noen motorer i reserve og noen hovedrotorblader da disse er noe lettere å knekke enn de gamle.

Hugo
        kristiansand
        Last edited by hugo; 16-06-08, 08:02.

Comment

• Tarpoon
          • Jan 2008
          • 335

Ja, har hatt det en ukes tid nå. Må si jeg er imponert over hvor stabilt det er. Det eneste som er litt tricky er å time høyre stikke ved take-off slik at det går rett opp, og ikke til venstre.

Er enig i at det er robust, den har overlevd en del fall inne stua mens jeg trener på orientering. Den er veldig villig til å stikke av hvis man ikke har full kontroll på den til enhver tid, men så lenge man drar av throttle før den går i bakken klarer bladene seg fint uansett.

Jeg har et sett med reservedeler som burde holde en stund, dessuten passer jeg på å la motoren få kjøle seg ned før neste tur.

Kan du gi meg noen hint/ linker på det børsteløse oppsettet du bruker?
          Trond Nilsen

Comment

• hugo
            • Jul 2007
            • 64

4#3 børsteløs

Hei

Det er en del deler som du trenger. Det var en på rc forumet som hadde samlet sammen de delene en trengte for å selge dem som en pakke. Jeg var og sjekket på hans side i dag og mange deler var ikke tilgjengelige. Men navnene på det du trenger er der.

"http://jonathan9113.1freecart.com/"

Det som du trenger er:
            Lese gjennom alle 2470 postene på dette forumet "http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=830186&page=165#post9965683"

Losi 10250kv
            Du kan bruket vanlg pinion men du må bore det opp til 1.5 mm (kjøp et sett med microbor og gå sakte opp i størrelse til du når 1.5 mm. Dette hjelper for at det blir rett og ikke skeivt.
            skruer for losi, mulig du må kjøpe en hel pakke hvor det er 2 skruer til losi motor
            4 gr esc (1s) søk på ebay
            en converter laget av en som heter TheSteve som bor i canado som har laget og programmert en krets som omformer signalet til ppm (veier kun 0.4 gr)
            bilde og beskrivelse hvordan på hvor du skal lodde:

"http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?p=9688352&highlight=2+4ghz#post9688 352 "

Veldig godt syn og 3 stødige hender.

Har ikke funnet linken for å bestille konverteren direkte fra TheSteve, et søk på forumet skulle det være mulig å finne den.

Husk å kutte kabler så korte som mulig og fjern shrink tube på esc for å spare vekt.

Hugo
            Last edited by hugo; 16-06-08, 14:37.

Comment

• Tarpoon
              • Jan 2008
              • 335

Har fulgt litt med på den tråden der ja. Det er en del jobb, men kanskje hvis jeg får god i ferien og ikke flyr T-rex'en hele tiden

Hvordan gikk det med flytiden med børsteløst oppsett? Nå timer jeg 6-7 minutter før jeg stopper.
              Trond Nilsen

Comment

• hugo
                • Jul 2007
                • 64

4#3b

Er ikke sikker egentlig. Har ikke tatt tiden. Jeg har så mange batterier at jeg bytter når jeg har flydd en stund. Gidder ikke tyne de helt ut. Uansett så er den en en regulator i esc som reduserer hastighet når den går under et viss antall volt er ikke helt sikker på hva den er stillt inn på.
                Kjøre motoren ganske hardt med heftig kjøring i hagen, men den var helt kald så med den giringen som jeg kjører på nå så vil den nok vare lenge.

Hugo

Comment

• hugo
                  • Jul 2007
                  • 64

walkera 4#3B

Hei

For moro skyld tok jeg tiden på hvor lenge jeg kan fly på et batteri etter at jeg gikk over til børsteløs. Det ble 11 minutter.

Det var kun hover og noen turer gjennom døra inn til kjøkkenet og tilbake.

Da motoren er kald hele tiden og jeg har 9 batteri og 3 ladere kan jeg fly kontinuerlig til krampa tar meg. LOL

Hugo
                  krs.

Comment

• Tarpoon
                    • Jan 2008
                    • 335

Ikke verst med 11 minutter. Har selv bare to batterier foreløpig, og lar motoren kjøle seg ned før jeg setter i det andre. Kjøper jeg flere batterier er det mulig jeg lager overganger, slik at jeg kan lade 4 batterier samtidig på min Polycharge 4.
                    Trond Nilsen

Comment

Working...