Unconfigured Ad

Collapse

Forskjellige spørsmål rundt modellheli.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Talker
    • Oct 2004
    • 174

Noen som vet om en god byggeblog med bilder, eller en film eller noe? Kunne som sagt tenke meg å se hva dette innebærer..
    varta

Comment

• Mademan
      • Apr 2007
      • 1086

Originally posted by Talker
      Noen som vet om en god byggeblog med bilder, eller en film eller noe? Kunne som sagt tenke meg å se hva dette innebærer..
      registrer deg her så ser du han bygger hele 450 en!
      HeliFreak.com is the place to learn about Radio Controlled Helicopters and to socialize with others who are also learning and flying R/C Helis. Our Motto is Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect. Come join in on the fun and enjoy the free exchange of knowledge and experience.

Bygge videoer:
      It was suggested by a excellent contributor GimbalFan that I order my videos in a order that should be follow by a new person (n00b) with a new Trex.
      Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Talker
        • Oct 2004
        • 174

Originally posted by Mademan
        registrer deg her så ser du han bygger hele 450 en!
        HeliFreak.com is the place to learn about Radio Controlled Helicopters and to socialize with others who are also learning and flying R/C Helis. Our Motto is Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect. Come join in on the fun and enjoy the free exchange of knowledge and experience.

Bygge videoer:
        http://helifreak.com/showthread.php?t=11373
        Men har aldri funnet videoer av v2. Så da er det ikke helt relevant? Med mindre jeg kan utelate visse videoer da.. dvs. hode og hale.. Byggingen er helt lik ellers?
        varta

Comment

• Mademan
          • Apr 2007
          • 1086

byggingen på de 2 er identiske, men deler er annerledes..f. eks vil du der se plastikk hodet i stedet for metall, og carbon hale i stedet for aliminium..Men det settes jo likt sammen

Comment

• Talker
            • Oct 2004
            • 174

Jeg kunne tenke meg å bruke DX7 senderen, men jeg lurer på om jeg kan kjøpe den med servoene som er anbefalt til cyclic her i tråden. Eller om jeg må kjøpe disse i tillegg??
            varta

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Jeg kunne tenke meg å bruke DX7 senderen, men jeg lurer på om jeg kan kjøpe den med servoene som er anbefalt til cyclic her i tråden. Eller om jeg må kjøpe disse i tillegg??
              Du får den med, da heter det noe sånt som microhelicombo, e.l.

Da er det med 3stk. ds285, og ar6100 mottager.

Edit: link: http://www.helidirect.com/product_in...oducts_id=3508
              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• ehaga
                • Feb 2005
                • 1173

Originally posted by roadrune
                Du får den med, da heter det noe sånt som microhelicombo, e.l.

Da er det med 3stk. ds285, og ar6100 mottager.

Edit: link: http://www.helidirect.com/product_in...oducts_id=3508
                Nå har det vel vært diskutert kjøp av 2.4Ghz radioer fra statene i mange tråder. I tillegg vil jeg nesten fraråde deg til å kjøpe denne servoen. Drevene ryker dersom du ser litt hardt på servoen.

Du kan velge JR sin DS285MG (metall gear) i stedet for de spinkle plast-drevene.
                - Erik -

------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• roadrune
                  • Jul 2007
                  • 2292

Originally posted by ehaga
                  Nå har det vel vært diskutert kjøp av 2.4Ghz radioer fra statene i mange tråder. I tillegg vil jeg nesten fraråde deg til å kjøpe denne servoen. Drevene ryker dersom du ser litt hardt på servoen.

Du kan velge JR sin DS285MG (metall gear) i stedet for de spinkle plast-drevene.
                  Hvorvidt det er/var lurt, skal ikke jeg si noe om, men jeg har kjøpt denne fra helidirect, og er godt fornøyd.

Servoene som følger med ER jr sine ds285, men med plastdrev som beskrevet, at disse ryker lett kan jeg skrive under på, men du kan jo oppgradere de til metalldrev når de ryker...

Som jeg også har nevnt tidligere, så har jeg byttet ut mine til Hitec hs65mg, siden verken drev eller servo tålte noe som helst av krasj (noe jeg er flink til )
                  Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• Mademan
                    • Apr 2007
                    • 1086

Du får dx7 med og uten servoer...jeg kjøpte dne og solgte servoene ganske fort så jeg tjente inn litt igjen

Comment

• roadrune
                      • Jul 2007
                      • 2292

Her er microlite systemet på salg:
                      obor138 situs resmi dengan pengalaman bermain nyaman, adem, happy & enjoy. Temukan keseruan tanpa gangguan bersama situs official obor 138 terpercaya.
                      Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• Talker
                        • Oct 2004
                        • 174

kanskje d er lurest å kjøpe uten servoer, også kjøpe de jeg vil ha? Eller kanskje jeg skal kjøpe den med de plastdrev-servoene også kjøpe inn metalgear sett å bygge om etterhvert som det går i stykker? Hva er billigst/best?
                        varta

Comment

• roadrune
                          • Jul 2007
                          • 2292

kanskje d er lurest å kjøpe uten servoer, også kjøpe de jeg vil ha? Eller kanskje jeg skal kjøpe den med de plastdrev-servoene også kjøpe inn metalgear sett å bygge om etterhvert som det går i stykker? Hva er billigst/best?
                          Tror nok det er billigst å kjøpe dette settet, og heller bytte drev, hvis du vil ha disse servoene, jeg kan fortsatt anbefale Hitec hs65mg.....
                          Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

Working...