Unconfigured Ad

Collapse

Lipo varmeboks

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LarsO
    • Dec 2007
    • 1273

Lipo varmeboks

Lurer på å innvestere i en slik 12v varmeboks til å oppbevare flyklare lipoer ute i felten, lar boksen stå i bilen og har da romtempererte lipoer hele tiden.
    Forslag, erfaringer, meninger?

Last edited by LarsO; 12-04-08, 11:18.
  • OAK
    • Jul 2002
    • 863

Vil antagelig fungere fint som snus det der.

Jeg har gått for en litt rimeligere løsning. En helt vanlig kjøleboks med 2 stk. halvannenliters brusflasker som fylles opp med varmt vann rett før jeg reiser til flyplassen. Holder ganske god lunk gjennom en normal flydag på vinteren.

Comment

• Propepperell
      • Jun 2005
      • 1093

Originally posted by OAK
      Vil antagelig fungere fint som snus det der.

Jeg har gått for en litt rimeligere løsning. En helt vanlig kjøleboks med 2 stk. halvannenliters brusflasker som fylles opp med varmt vann rett før jeg reiser til flyplassen. Holder ganske god lunk gjennom en normal flydag på vinteren.
      Bruker samme metode - nesten. Tenk volum, jeg har en liten kjøleveske, en slik en hvor du så vidt får i en 6-pakk. Her legger jeg i 2 type norgesglass med hett vann. Da har jeg plass til ca 50 2000mah batterier (og jeg har kun 8!). Dette holder varme batterier en hel dag på stripen.
      Tanken og poenget er det samme, men vi har som regel behov for lite volum så gå for dette hvis du kan, liten volum er lettere å holde varm!

Peter
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

Comment

Working...