Unconfigured Ad
Collapse
ESC til 600E
Collapse
X
-
Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Comment
-
Hmm...8717 går jeg ut i fra du spør om sidn det var det jeg spurte om... 3 av de rakkerene på swash, muligens 8900 på gyro.
Får spørre litt tilbake (beklager min uviten når det kommer til el.heli) siden du spør "og i tillegg til"
Skal ikke det 2 cells lipo batteriet forsyne hele maskinen med strøm uten om motor, er det noe jeg har gått glipp av?Last edited by LarsO; 09-08-08, 22:50.Comment
-
Mathias
Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8Comment
-
Sorry.. Jeg som tenkte litt for mye nitro og hadde da govenor og throttel servo i tankene også.. Mener å ha hørt at dem kan trekke opp til 1,5A for hver av dem på 50 size..
Jeg hadde muligens en brown out i dag med katastrofale følger. Jeg har på 4 stk 8117 og en 8A BEC(15 peak) i tilegg til en kondensator. Modellen låste seg i luften og etter styrten fikk jeg ikke slått av motoren. Men var litt vanskelige å se pga det høye kornet..
Prøvderaptoren med Align 6A BEC i starten og da sank spenningen så drastisk at jeg hadde ikke turt å flydd kun med den integrerte BEC i fartsregulatoren.
BECen jeg bruker har to servokabler for å kunne levere nok strøm. Drar jeg ut den ene kabelen så slutter radioutsyret å funke da dem ikke for nok strøm.Last edited by retlaw; 10-08-08, 00:59.Comment
-
Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Comment
-
I følge Elefun kan en Fromeco Arizona reg. levere 15amp. i peak, eller er dette feil?
Pr. i dag har jeg Fromeco reg. i begge 50`ene mine og de forsyner jo hele maskinen med strøm fra et 1900mah 12c lipo. Av utstyr har jeg Futaba 9255 på samtlige servoer og 611/m tilhørende servo på hale. Hvordan vet jeg om jeg er på den sikre siden?Last edited by LarsO; 10-08-08, 12:38.Comment
-
Jeg målte temperaturen på arizonaregulatoren min, og etter ca et halvt minutts tid så målte overflaten 48 grader.
Det var hovedgrunnen til at jeg kjøpte meg en sgp reactor.
For å vite om du er på den sikre siden så må du enten måle strømtrekk og temperatur på regulatoren, eller du kan gå ut fra at det funker ved å sjekke hva andre har og bruker.
Det som gjorde at jeg ville sjekke strømtrekket på mine servoer var at det var en kar som sa til meg at det visstnok hadde vært noen 90 size helikoptere som hadde gått i bakken pga at arizonaregulatoren ikke orket å levere nok strøm til 8717 servoene.
Som sagt så var dette 90 size helikopter og jeg vet ikke hvilke andre servoer som var brukt på throttle og hale, men jeg fant nå ut at jeg ville måle hvor mye mine servoer brukte...Mvh
Bjørn Tore Espevik
Team Visa...Comment
-
Greit nok at jeg må måle strømtrekk når jeg rører med stikkene, men hvordan, måle mellom servo og mottaker/regulator feks. og hva forteller tempen meg annet enn regulatoren er under belastning?
Kjøleribber skal jo bli varme, det er jo derfor de er der for å trekke til seg varmen.
I følge SGP så tåler BUS/cyclic utgangene i regulatoren hans 10amp+
Reactor-X Features and Specifications:
Input Voltage Supply 7.2-7.4V nominal
Output 1 (CCPM/3Servo BUS) 6.0V or 6.8V selectable; 10A+
Output 2 (RX, Gyro, Tail Rotor) 5.2V; 5.0A MAX
On/Off Failsafe Reactor failsafe to ON if switch failure
Compatibility JR, Spektrum, Futaba, Hitec, etc.
Battery types supported Li-Poly, Li-Ion, Ni-MH, Ni-Cad
Fast charge capable Included fast charge cable
Weight 56.5g
Om da du skal ta utgangspunkt i maks peak som du har målt til 2amp på 8717 så vil det si at du i teori kan belaste utgangen med i alle fall 5 slike kraftige servoer?Comment
-
Ja, hvis en skal fly sånn som deg ja
Jeg er av den formening at det er greiere å vite istedenfor å tro og anta, derfor gikk jeg til innkjøp av et wattmeter som er en grådig kjekk sak å ha.
Det forundrer meg egentlig litt at ikke flere er intressert i å vite strømtrekk og minimums spenninger på f.eks elektromodeller. Om en bruker F.eks. eaglethree sin e-logger så kan en få vist det meste...
Det blir ihvertfall lettere å finne ut optimalt oppsett på en elektromodell med pinion i forhold til batteri og regulator om man bruker dette...
Det er godt mulig at det hadde gått fint å flydd med mine 8717, bls251 og hs6965 på arizonaregulatoren, men jeg valgte å ikke gjøre det.
Det kan også godt hende at det hadde gått med 3x8717 og en 8900 på jive'n, men jeg hadde sikkert ikke gjort det hellerMvh
Bjørn Tore Espevik
Team Visa...Comment
-
Jeg er av den formening at det er greiere å vite istedenfor å tro og anta, derfor gikk jeg til innkjøp av et wattmeter som er en grådig kjekk sak å ha.
Det forundrer meg egentlig litt at ikke flere er intressert i å vite strømtrekk og minimums spenninger på f.eks elektromodeller. Om en bruker F.eks. eaglethree sin e-logger så kan en få vist det meste...
Det blir ihvertfall lettere å finne ut optimalt oppsett på en elektromodell med pinion i forhold til batteri og regulator om man bruker dette...Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment