Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini titan/T-rex, hva er best motor/esc for meg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vet ikke om det betyr noe men når du alikavel skal kjøpe ny motor så hvorfor ikke gå for noe kraftigere med det samme.
    Har selv flydd 3 uker med 430L KV4050 motor og nå byttet til en Align 430XL som er en kvassere motor.
    Dette medfører at du fortsatt hovrer fint samtidig med at du har krefter så det holder til en punch og akrobatikk som kommer etterhvert.
    Forskjellen som jeg opplevde som størst var motorens krefter til å hente opp turtallet igjen etter en dropp.
    Nå får i tillegg Scorpion motoren mye skryt på Helifreak så det er nok ikke noe dumt alternativ heller.

    Men 90A ESC er overkill så det holder.
    Du er den første med 450 jeg har lest om som har blitt anbefalt en slik en, det benyttes jo til dobbelt så store heli.
    Men er prisen det samme som en hvilken som helst annen ESC på 40 - 45A så er det jo bare å slå til.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX

    Comment


    • #17
      Må først takke alle som bidrar i tråden, så det ikke er glemt!

      Det var jo noe dritt at motoren i kit'et mitt var ødelagt. Det samme med esc som ble så fryktelig varm, må jo bare være noe galt med den også..? hadde det ikke vært for dette så hadde jeg nok brukt orginalutsyret, smilt og vært glad....nå er jeg bare sur og grinete neida.
      Nå skulle jeg få en zpower motor som erstatning....men så kom jeg til å tenke at hvis jeg la i litt $$$ så fikk jeg noe enda bedre til en billig penge...men nå er det kanskje smartest av meg å bare få erstatningsmotoren og evt esc tilbake uten å betale mer enn jeg allerede har gjordt. han sa jo at det skulle være en bedre motor enn orginalen, men så anbefalte han meg 90A esc også..?? Hva er egentlig smartest her? Endelig beslutning blir vel tatt seinere idag....uææ..klokka er fa.. meg 0300!! Må bare legge meg nå altså. sjekker tråden imorgen efta, da vet jeg om esc er deffekt også..så får jeg ta endelig beslutning etter å ha lest dommen deres...

      mvh
      roger

      Comment


      • #18
        Skjønner godt du blir litt frustrert, men det er kanskje fordi du prøver å ta en avgjørelse på noe før du vet om et par fakta.

        Spørsmåla her kommer vel an på om esc'en faktisk er defekt eller ikke, og hvorvidt du skal kjøpe inn oppgraderinger du ikke har bruk for nå, men kanskje senere.

        Meg personlig hadde bare klint til med motor, men venta med esc.
        Honeybee CP 2

        Comment

        Working...
        X