Ta det rolig i starten. Stå og hovre til du blir sikker på det. Gå tur med det osv. Har du kjørt 450 så kjører du 600. Jeg er stikk motsatt jeg. Jeg gruer meg ned på 450. Det er fordi den er mindre og se og mindre stabil. Lykke til og ikke vær nervøs. Det er som regel da man gjør noe man ikke skulle gjort
Unconfigured Ad
Collapse
T-Rex 500 vs T-Rex 600 til nybegynner?
Collapse
X
-
Jeg startet med en brukt Raptor 50. Samme størrelse som T-rex 600, men nitro.
Jeg var skitnervøs første gang jeg skulle prøve, (nå i juli), men det gikk helt fint.
Hoovret noen tanker før jeg tok noen forsiktige turer.
Heli i denne størrelsen er ganske stabile, og tar du det forsiktig step for step så vil jeg si maskinen du har er fin å begynne med.
Skal du bytte det i et annet ender du fort med å søle bort penger du kunne brukt på ett ekstra batteri. Flyr du sammen med andre rekker du sikkert å lade opp igjen det første batteriet mens du flyr det andre og prater litt tull med kompiser.
Kjenner du noen som kan prøvefly maskinen for deg kan det være en fordel.
Det er stor forskjell på å lette med et helikopter som er riktig satt opp fremfor ett som ikke er det.
Har du kjøpt det brukt? I såfall kan det være verd å sjekke så det ikke er satt opp som noen heftig 3D maskin. Du vil ha et rolig og stabilt heli nå i starten.
Får du dette viruset, som så mange andre av oss, får du fort nok av helikoptere å leke med....arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
En typisk krasj koster ca 150-200 kr, og det er langt under hva 60 size helier koster å krasje tilsvarende.
Min teori tilsier at jo lavere puls man har når man flyr, jo bedre flyr man, og dermed blir de totale kostnadene mindre, som genererer mindre puls. 450 er ikke håpløs i litt vind.Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.Comment
-
Sitter å vurderer helikopter igjen. Kunne godt tenkt meg en t-rex 450 som jeg etterhvert kunne ha flydd inne i haller osv. Så ser ikke bort ifra at det blir en slik etterhvert. Men nå er det t-rex 500 som er mest interessant pga størrelsen og prisen.
Tenker på 500 ESP utgaven, men er det noen som vet om de 3 DS510 servoene som følger med er bra?
Og hvilken gyro er best på t-rex 500? gy401, gy611, spartan 760, align 750...?ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastXComment
-
Jeg har både Minititan og raptor 50. Jeg kjøpte også 50 size først, men synes det var litt voldsomt i begynnelsen så jeg kjøpte et Minititan også.
Det er Minititanen jeg bruker aller mest. Den kan flys på mindre steder for den krever ikke så stor plass. Hadde en krasj med den også, men det kostet nesten ingenting å reparere.
Siden du allerede har et 50 size ville jeg nok godt for Minititan eller trex 450 var jeg deg. Er de riktig satt opp og er det ikke for mye vind er de veldig stabile.Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
Futaba 12FGComment
-
Jeg har 500ESP med Align 510 på swash og Align 750 gyro med 520 servo og det fungerer glimrende.
Har 450 også, men det er ikke tvil om at 500 er et bedre valg hvis du skal fly i litt vind og vil ha ett heli med litt mer "tæl" i, det eneste er at det blir litt dyrere med batterier.
500 er en glimrende størrelse syns jegT-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
GS Storm CL1 Pro
CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
Multiplex Funjet
Reichard proxima II
ExtremeFlight RC Extra EXP 48"Comment
-
er jo ikke bare turtall som gjelder, det er fly følelsen generelt som er bedre på en 500 kontra 450, men det er min meningT-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
GS Storm CL1 Pro
Multiplex Funjet
Reichard proxima II
-
Har ikke t-rex 600 lengre, det ble solgt til fordel for andre rc ting. Jeg skal uansett ha en t-rex 500 med skalakropp, enten nå eller senere siden jeg synes det er en grei størrelse.
Men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal begynne med en t-rex 450, og senere oppgradere til et 500, eller om jeg bare skal gå rett på 500 og bruke de ekstra pengene som et 450 koster, til fremtidige reparasjoner av 500, batterier og skalakropp
Har ganske stor plass på verkstedet og i en hall på jobben, så kunne trent med 450`en her....men 500`en er ikke såå mye større igjen så går nok fint med denne og.
Hvilke forskjeller er det mellom 450 og 500? prismessig er det jo ikke så mye, fra utlandet hvertfall.
Du "runjoh" som har begge, synes du det er kjekt med begge typene? Hadde du kjøpt begge på nytt, eller kun ett av dem hvis du skulle kjøpt idag?Last edited by junior; 26-04-09, 18:49.ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastXComment
-
Hvis jeg skal på hytta så tar jeg med meg 450 fordi den trenger litt mindre "flyplass", støyer mindre og er morsom å fly med.
Hvis jeg skal fly ute på sletta for å øve 3D eller hvis det lufter litt så tar jeg 500'n fordi jeg syns den er litt likere 600'n og har endel mere respons.
Hvis jeg måtte velge nå så ville jeg valgt 500'n, men hvis du skal "begynne" å fly så er 450 V2 ett fint valg.
Jeg solgte 450'n min en gang, men savnet det så jeg kjøpte en ny
Lykke til.T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
GS Storm CL1 Pro
Multiplex Funjet
Reichard proxima II
-
Ja, er nok nybegynnerøver en del på simulator for å få litt trening.
Er 450`en mye vanskeligere å fly? Vil ha et helikopter som er snillt, stabilt og lettflydd.
Hva med T-Rex 450 PRO versjonen?
Har sett litt på denne, 3800kr + frakt (hvis man slipper unna momsen) Trenger bare batteri da...
Har Futaba 7C 2,4ghz radioutstyr som skal brukes...Last edited by junior; 26-04-09, 19:34.ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastXComment
-
Trex 450 SE V2 og Pro er fine heli.
Pro versjonen har akslingdrift på halen som er dyrere å reparere etter en krasj og ødelegges lettere om halerotoren treffer bakken i harde landinger som skjer titt og ofte i begynnelsen, så SE V2 er kanskje best til en nybegynner.
Halebeltet tåler at halerotoren går i bakken og haleboomen kan rettes ut etter en krasj.
Ellers så er Pro versjonen råere på 3D øvelser og i følge mange mere stabilt en SE V2 uten at jeg har prøvd Pro versjonen selv.
For ordens skyld så har jeg faktisk ikke flydd annet en min egen SE V2 i virkeligfheten og såvidt meg bekjent er eneste problemet jeg kjenner til med denne at den blir fort liten når den kommer litt på avstand ellers så er det en fin maskin.
Ikke er den så dyr å krasje med heller.Trex 450 blandingsrase 4S
Logo 500
Blade mCPXComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment