Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 500 vs T-Rex 600 til nybegynner?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • runjoh
    • Apr 2007
    • 105

Originally posted by junior
    Ja, er nok nybegynner øver en del på simulator for å få litt trening.
    Er 450`en mye vanskeligere å fly? Vil ha et helikopter som er snillt, stabilt og lettflydd.
    450 er ikke noe "vanskeligere" å fly.
    Den kan settes opp for å være stabil og fin eller til mer 3D flying, valget er ditt.
    Pro versjonen vet jeg ikke noe om annet en at den har høyere turtall og torquetube som egentlig ikke er noen fordel å "begynne" å fly med.
    450SE V2 er ett bra kjøp.
    T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
    Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
    GS Storm CL1 Pro
    CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
    Multiplex Funjet
    Reichard proxima II
    ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

Comment

• junior
      • Mar 2005
      • 271

Hvordan er T-Rex 450S CF utgaven? koster halvparten av hva SE V2 utgaven gjør. Trenger jeg de ekstra finessene som SE V2 har til den dobbelte prisen?
      Blir som sagt ikke å drive noe 3d flyging.
      ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

Comment

• perpyro
        • Aug 2008
        • 488

Da vil jeg heller foreslå dette.

Til en samlet pris av 2480 + frakt eller om du kjøper heli og motor fra Helihobby og ESC fra elefun.

Da kommer det seg på 2421 + frakt.
        CopterX kommer ferdig blinget med aluminium på steder ikke engang Align SE V2 har alu og det er greit nå ublide møter med moder jord skal gjennomføres.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

Comment

• junior
          • Mar 2005
          • 271

Det så jo veldig bra ut. Ser i signaturen din at du har dette, regner med at du er fornøyd med det siden du linker til det?

Hvorfor er det så utrolig mye billigere enn t-rex 450 se v2? Er det noen negative sider med det siden det er kopi?
          Har dette heliet like bra flyegenskaper som originalen?

Isåfall kjøper jeg glatt dette heliet nå, og en t-rex 500 etterhvert.
          ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

Comment

• roadrune
            • Jul 2007
            • 2292

Det er vel nettopp det at det er en kopi som gjør det billig....
            Det koster ikke mye å kopiere andres produkt, kontra det å utvikle ett heli.

Det er vel også laget i Kina som har lavere prisnivå enn Taiwan.

Edit: du får også en HK450 til 35$....det er også en kopi av t-rex.
            Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

Originally posted by roadrune
              ...du får også en HK450 til 35$....det er også en kopi av t-rex...
              Apropos HK450.
              Her er link til en tråd her på forumet om akkurat denne.
              Det er i allefall én tråd til også...

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=22865

Denne kan igjen oppgraderes med CopterX hode og hale, (T-rex SE V2 kopi).
              Fåes på e-bay til $50 fritt levert til Norge.
              (Jeg bruker samme på min T-rex 450).
              arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

Comment

• perpyro
                • Aug 2008
                • 488

Det så jo veldig bra ut. Ser i signaturen din at du har dette, regner med at du er fornøyd med det siden du linker til det?

Hvorfor er det så utrolig mye billigere enn t-rex 450 se v2? Er det noen negative sider med det siden det er kopi?
                Har dette heliet like bra flyegenskaper som originalen?

Isåfall kjøper jeg glatt dette heliet nå, og en t-rex 500 etterhvert.
                Joda det er den jeg flyr fortsatt.
                Det er en klone og som andre skriver her så kommer prisen av nettop det.
                Det er også en og annen minimal forskjell ute og går me nom du setter det opp så flyr det bra dette også.
                Etter utallige krasj er det ikke så mye CopterX igjen av mitt da for jeg foretrekker og kjøpe deler i Norge men nedre ramma, haleblokka, swash, halebelte, tailgear og nedre mikserarmer i hodet er fortsatt CopterX komponenter som fulgte med heliet da jeg kjøpte det i fjor.
                Resten har blitt offer for utbytting etter harde møter med bakken.
                ESC og motor kombinasjonen jeg linket til er den samme jeg selv har brukt siden i fjor og fungerer fint som allround oppsett med 12T drev som du for øvrig må kjøpe i tillegg for det følger desværre ikke med drev i helikopterpakken.

HK450 som roadrune skriver om er en kopi med alu ramme og plast rotorhode og hale.
                Flyr vistnok bra det også.
                Last edited by perpyro; 27-04-09, 05:17.
                Logo 500
                Blade mCPX

Comment

• junior
                  • Mar 2005
                  • 271

Originally posted by perpyro
                  Resten har blitt offer for utbytting etter harde møter med bakken.
                  Kjøper du copterx deler eller align deler etterhvert som ting blir ødelagt? Hvis du kjøper align, merker du noe forskjell på delene og hvordan heliet oppfører seg etterhvert som du monterer på align deler?

Skal lete litt mer rundt på nettet etter erfaringer med copterx, men foreløpig har jeg ikke funnet noe negativt. Så fortsetter det slik blir det nok copterx 450, så får jeg heller se hva som skjer med 500, om det også blir copterx, eller om det blir align.

Hvilken gyro er anbefalt på 450 størrelsen? Må være lett å sette opp/brukervennlig

Comment

• junior
                    • Mar 2005
                    • 271

Har lest litt og ser at det er mye denne comboen som går igjen på 450:

3 stk Hitec HS65MG til cyclic
                    Futaba GY401 gyro + Futaba S9257 haleservo

Er gy401 en gyro som er lett å sette opp, eller er det andre mer brukervennlige gyroer som er like god?
                    Last edited by junior; 27-04-09, 13:00.

Comment

• spitmk16
                      • Oct 2005
                      • 1367

Hvordan er T-Rex 450S CF utgaven? koster halvparten av hva SE V2 utgaven gjør. Trenger jeg de ekstra finessene som SE V2 har til den dobbelte prisen?
                      Blir som sagt ikke å drive noe 3d flyging.
                      Ikke kjøp S utgaven, får da V1 hode og ikke V2. Dessuten har utgaven mye plast....

Å fly V1 eller V2 er som natt og dag, V2 er langt bedre.

For å forvirre deg enda mere, så er Outrage G5 heli også meget bra, vissnok. Ikke testet det selv, men de som har det, roser det mye.
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• junior
                        • Mar 2005
                        • 271

Noen som vet hvor lang flytid man får på 450 og 500 ved vanlig flyging, ved like stort batteri?

Comment

• roadrune
                          • Jul 2007
                          • 2292

Noen som vet hvor lang flytid man får på 450 og 500 ved vanlig flyging, ved like stort batteri?
                          Omtrent det samme, rundt 5 minutter, kanskje litt lenger på 450, hvis jeg husker rett...

Du kan øke dette betraktelig med å senke headspeeden, dette gjelder for bånn gass sånn omtrent.
                          Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• perpyro
                            • Aug 2008
                            • 488

Kjøper du copterx deler eller align deler etterhvert som ting blir ødelagt? Hvis du kjøper align, merker du noe forskjell på delene og hvordan heliet oppfører seg etterhvert som du monterer på align deler?

Skal lete litt mer rundt på nettet etter erfaringer med copterx, men foreløpig har jeg ikke funnet noe negativt. Så fortsetter det slik blir det nok copterx 450, så får jeg heller se hva som skjer med 500, om det også blir copterx, eller om det blir align.

Hvilken gyro er anbefalt på 450 størrelsen? Må være lett å sette opp/brukervennlig
                            Jeg har byttet med Align deler for det er det som er lettest å skaffe fra norske webshopper.
                            Om jeg skal finne noe negativt å si om CopterX deler så var ekstrasettet med CopterX bladholdere dårlig maskinert så jeg tok vare på lager og spindelaksling og kjøpte nye Align bladholder istedenfor.
                            Dette er alikavel ting som ryker i en krasj.
                            En annen ting er eska heliet leveres i.
                            Her er det ingenting annet en selve heliet, ingen locktite, manual eller annet, kun heliet.
                            Og autorotasjonsdrevet i sette jeg kjøpte var såpass urundt at jeg bytta det allerede før første flyging.
                            Kjører enda på det første Align autorotasjonsdrevet jeg kjøpte i fjor sommer.
                            Når det kommer til gyro er 401 en gammel og stabil sliter, men har dåg sine begrensninger som du vil oppdage når du begynner på acro øvelser og 3D så vil vel heller anbefale Align sin GP 750 som proffene bruker.
                            401 er lett og sette opp og GP 750 skal etter sigende også være dte uten at jeg har prøvd det da.
                            Håper du finner ut av hvilket heli du skal gå for.
                            Logo 500
                            Blade mCPX

Comment

• junior
                              • Mar 2005
                              • 271

Mener å ha lest her på forumet at det er en fordel å ha digitale servoer til cyclic siden disse sentrerer bedre. Men de hitec hs65mg er vel analog, så er det ikke bedre å kjøpe digitale servoer til 450?

Comment

• arhennie
                                • Mar 2008
                                • 4316

HS-65MG er analoge, men kjent for veldig bra sentrering. De er veldig fine til T-rex 450. Har de selv
                                HS 5065-MG er en digital variant.
                                arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

Comment

Working...