Unconfigured Ad

Collapse

Esky Belt CP v2, noen som har prøvd?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nettulven
    • Feb 2007
    • 495

Esky Belt CP v2, noen som har prøvd?

Jeg lurer på å kjøpe meg en mindre innemodell, og har kikket litt på Belt. På den som er v1, så har jeg sett at folk anbefaler å gjøre ei modifisering, de flytter en servo, tror jeg. Får å få mer rette linker? Nå har ikke jeg satt meg så mye inn i det, siden jeg ikke har Belt enda.

Men er det det noen som har prøvd denne nye Belt CP v2 som har kommet på markedet? Må den ha samme modifiseringen? eller BØR,heter det vel
    Jeg trenger ei lite julegave til meg selv, og da er dette midt i blinken.. Har kikket på Trex250. Men jeg hadde ikke lyst til at denne julegave skal overstige 2500, da jeg har igrunnen nok modeller fra før. Men jeg har lyst på en jeg kan ha i en koffert og ta med meg, om jeg er på jobb, eller på hytta Og en som jeg kan bruke inne i en hall.

Noen med erfaringer? Sånn sett, så kan jo den første versjonen av Belt også være aktuellt, hvis det er mange som har gode efaringer med den...
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb
  • audifrik
    • Mar 2008
    • 497

hei.
    jeg startet opp med helikopter med en tilsvarende model, twister cp v2, og min erfaring var at jeg nesten ga opp pga denne. byttet litt fram og tilbake og endte opp med en thunder tiger mini titan jeg kjøpte brukt på rcmarked. anbefaler deg nok helst og gå opp litt i størrelse til mini titan eller t-rex 450. (står en mini titan til salgs på rcmarked til 2000 nå) bra utstyr på den.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• nettulven
      • Feb 2007
      • 495

Jeg har nok av større modeller. Jeg har både T-Rex 600 og 500. Men jeg vil ha en jeg kan få koffert til, og helt 400-450 size, og ikke for dyr. Jeg har nok av dyre helier, og fly Trenger ett "reise-heli" nå..
      Thomas Molnes

Comment

• Aerial
        • Sep 2007
        • 263

Har ikke prøvd V2, men har belt-cp v1 og er fornøyd med den uten å ha gjort noen modifiseringer...
        -= www.samundsen.net =-

Comment

• E&E
          • Apr 2008
          • 578

Hei.
          Du kan jo se på denne annonsen http://www.finn.no/finn/bap/object?f...89&WT.svl=Link

En Blade 400, den kan sikkert pakkes i en koffert eller du kan bruke isoporeska som den kom i. Det gjør jeg. Hendig helikopter med kurant fjernstyring.
          Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• arhennie
            • Mar 2008
            • 4316

T-rex 450, Mini Titan og Belt CP V2 er alle omtrent samme str.
            Rotordiameter på ca. 700mm.
            Du får koffert til alle disse.

T-rex 250 du nevnte er veldig liten da.
            Rotordiameter = 450mm.

Du har jo en mellomting i f.eks den nye E-sky Honey Bee King III
            Rotordiameter = 600mm.
            Så den på Norsk Aero; www.nakshop.no
            arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

Comment

• arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

Originally posted by arhennie
              ......E-sky Honey Bee King III
              Så den på Norsk Aero; www.nakshop.no
              De har den på Throttelstore også.
              (Reklame i margen på disse sidene... )

http://www.throttlestore.com/helikop...f.aspx?lang=NO
              arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

Comment

• Ponus
                • Apr 2007
                • 104

Originally posted by audifrik
                hei.
                jeg startet opp med helikopter med en tilsvarende model, twister cp v2, og min erfaring var at jeg nesten ga opp pga denne. byttet litt fram og tilbake og endte opp med en thunder tiger mini titan jeg kjøpte brukt på rcmarked. anbefaler deg nok helst og gå opp litt i størrelse til mini titan eller t-rex 450. (står en mini titan til salgs på rcmarked til 2000 nå) bra utstyr på den.
                Enig.......kjøpte en HB belt. Motoren gikk i stykker etter tre utladede batterier. Kjøpte ny børsteløs som varte to batterier. Gyro fikk jeg aldri til å fungere og trodde at det å fly helikopter var umulig til en helt ny verden åpenbarte seg med TREX 450.

Bruk pengene på noe annet, er mitt råd. Du kan imidlertid fly, og klarer kanskje utfordringen.....men ikke tro det blir billigere en å kjøpe kvalitet.
                "KOSEKROK"
                T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
                Cessna 177 Cardinal on float
                Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

Comment

• audifrik
                  • Mar 2008
                  • 497

bra det ikke bare er jeg som har den erfaringen der. den cp`n jeg hadde tok nesten kvelden på interressen innenfor helikopter hos meg. helt til jeg fikk tilbud om og skolefly med en t-rex 450 v2 se.
                  da bar det hjem og fyre simulator og skaffe meg skikkelig helikopter. da ble mini titan kjøpt. kjempe fornøyd med at jeg gikk litt opp i kvalitet.
                  Lower, Lower, oops.

Comment

• nettulven
                    • Feb 2007
                    • 495

Som sagt så har jeg flere T-Rex. Jeg hadde for en tid tilbake både King og en annen Esky med motor på halen. Det var bare møkka. Men jeg hadde trodd at de leverer betre varer i dag?
                    Ja, kanskje jeg skal bare kjøpe en T-rex 450 da. da vet jeg hvs jeg får. Men jeg er nyskjerrig på denne Belt CP v2. Den ser bra ut, men det ser ikke ut til at det er noen som har testet den enda?

En ting er sikkert.. Jeg skal ha meg en 400-450 size, som jeg kan ha i koffert. Jeg reiser offshore, og er lei av den Lama v4 som jeg har ombord, og de to flya jeg har her. Jeg har lyst på et "skikkelig" heli å kose meg med...
                    Thomas Molnes

Comment

• audifrik
                      • Mar 2008
                      • 497

da ville jeg vel enten gått for t-rex 250/450 eller mini titan. hvis ikke har jeg hatt en twister storm 440 3d, den fungerer helt greit til og fly med, men ikke den beste gyroen på den. ikke noe problem og bruke den men.
                      Lower, Lower, oops.

Comment

• nettulven
                        • Feb 2007
                        • 495

Jeg kjenner ikke til Mini Titan. Jeg har hatt 2 stk Thunder Tiger før. en 30 v2 og en 90 size. Men jeg har veldig sansen for Align sine modeller.
                        Men som sagt, så hadde jeg håpet på at Esky hadde laget en bra Belt nå. Det kan jo hende den er bra, det er jo ingen som har prøvd enda
                        Thomas Molnes

Comment

• audifrik
                          • Mar 2008
                          • 497

hehe. får bli den første til og prøve den du da vet du hehe.
                          den ser jo forsåvidt bra ut da men.
                          Lower, Lower, oops.

Comment

• nettulven
                            • Feb 2007
                            • 495

Ja, hvis ikke noen andre kan kommer med ei bruker-erfaring, så må vel jeg gjøre det. Jeg er for tiden på sjøen,men skal hjem om ei uke. Da er det rett inn på Throttlestore å hente en Belt CP v2.. Jeg er veldig spent på om det er en bra modell. De kan da ikke lage bare elendighet. Det er jo dårlige erfaringer med både T-Rex og titan, (vil jeg tro), så noen må da ha ett godt forhold til Esky. Jeg liker veldig godt de kontra-roterende heliene. de er kjekke å kose seg med inne på stua, eller lugaren
                            Thomas Molnes

Comment

• Ponus
                              • Apr 2007
                              • 104

Originally posted by nettulven
                              Ja, hvis ikke noen andre kan kommer med ei bruker-erfaring, så må vel jeg gjøre det. Jeg er for tiden på sjøen,men skal hjem om ei uke. Da er det rett inn på Throttlestore å hente en Belt CP v2.. Jeg er veldig spent på om det er en bra modell. De kan da ikke lage bare elendighet. Det er jo dårlige erfaringer med både T-Rex og titan, (vil jeg tro), så noen må da ha ett godt forhold til Esky. Jeg liker veldig godt de kontra-roterende heliene. de er kjekke å kose seg med inne på stua, eller lugaren
                              Da er jeg spendt på fortsettelsen. Min erfaring var at selve el-delene var dårlige. Skal du da oppgradere, kommer du allikevel opp i kvalitetpris.

Du har imidlertid bestemt deg og kommer ikke opp i økonomisk uføre av den grunn .........som sagt er jeg spendt på fortsettelsen.
                              "KOSEKROK"
                              T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
                              Cessna 177 Cardinal on float
                              Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

Comment

Working...