Unconfigured Ad

Collapse

Esky Belt CP v2, noen som har prøvd?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nettulven
    • Feb 2007
    • 495

Ja, hvis ikke det er noen andre som har kjøpt en Belt CP v2 å teste, så får jeg gjøre det

Nå er nok ikke jeg den beste til å utføre slike tester, men jeg skal vel kunne avgjøre om den er noe å ha eller ikke...

Som jeg har sagt tidligere, jeg tror nok at denne modellen er betre enn de forrige. er ikke det det som er noe av vitsen med en v2? Forbedre v1..

Og så har de jo kommet med en King III, den har nok blitt betre den også.
    Last edited by nettulven; 11-12-08, 11:22.
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• RoSt
      • Apr 2005
      • 173

Skal du ha begge nå da ..
      Vi trenger ikke så veldig avanserte heli vi som ikke flyr i 3d, holder oss mest til 2 dimensjoner og går skjelden i dybden
      Satser på at du i alle fall stiller med en i hallen den 20.12. For du er hjemme til det?
      Roger Strand

Comment

• roadrune
        • Jul 2007
        • 2292

Får du med deg heli offshore da??? Senderutstyr pleier ikke å være noe populær bagasje.
        Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• nettulven
          • Feb 2007
          • 495

Originally posted by RoSt
          Skal du ha begge nå da ..
          Vi trenger ikke så veldig avanserte heli vi som ikke flyr i 3d, holder oss mest til 2 dimensjoner og går skjelden i dybden
          Satser på at du i alle fall stiller med en i hallen den 20.12. For du er hjemme til det?
          Jeg har en Airwolf kropp som passer til denne, så det blir ikke mye 3D nei
          Jeg er hjemme 18., så hallen blir det. regner med at jeg stikker inn på TS å henter en Belt på fredagen, så blir det testing i hallen
          Thomas Molnes

Comment

• nettulven
            • Feb 2007
            • 495

Originally posted by roadrune
            Får du med deg heli offshore da??? Senderutstyr pleier ikke å være noe populær bagasje.

Jeg er på båt, og her er det Kapteinen som bestemmer hva som er lov og ikke. Og på dette skipet er det jeg som er kaptein Så du kan tro at det er lov her ja.. he he
            Helikopterdekket vært er allerede okupert av GeeBee`er, en Spitfire, en liten Cessna..
            Vi farter rundt i hele verden, så vi er ikke så mye i Nordsjøen. Der er det for kaldt til oss.

Nå er vi i Angola, og han som har flyginga til oss, han har drevet med RC-fly i 20år, så han har ikke noe imot at vi har med slikt ut
            Thomas Molnes

Comment

• spewster
              MFN Skribent
              • Aug 2007
              • 1134

Originally posted by nettulven
              Jeg er på båt, og her er det Kapteinen som bestemmer hva som er lov og ikke. Og på dette skipet er det jeg som er kaptein Så du kan tro at det er lov her ja.. he he
              Helikopterdekket vært er allerede okupert av GeeBee`er, en Spitfire, en liten Cessna..
              Vi farter rundt i hele verden, så vi er ikke så mye i Nordsjøen. Der er det for kaldt til oss.

Nå er vi i Angola, og han som har flyginga til oss, han har drevet med RC-fly i 20år, så han har ikke noe imot at vi har med slikt ut
              Kan jeg få jobb hos deg? hehe
              Stian Håvak (82)
              Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• nettulven
                • Feb 2007
                • 495

Ja, det er fint å jobbe her... Ligger på bassengdekket, eller står på helidekket å flyr, det er de store fritids aktivitetene her. Og så er det jo noe tullinger som ligger nede i gymmen å løfter jern.. h ehe
                Hvis du er 1.styrman eller 1.maskinist, så skal du få jobb Det er det jeg trenger etter nyttår
                Thomas Molnes

Comment

• spewster
                  MFN Skribent
                  • Aug 2007
                  • 1134

Ja, det er fint å jobbe her... Ligger på bassengdekket, eller står på helidekket å flyr, det er de store fritids aktivitetene her. Og så er det jo noe tullinger som ligger nede i gymmen å løfter jern.. h ehe
                  Hvis du er 1.styrman eller 1.maskinist, så skal du få jobb Det er det jeg trenger etter nyttår
                  Høres bra ut, hehe.
                  Jobber med IT men er teknisk anlagt, duger det?

Ship`o`hoi

Nok OT ser frem til å høre tilbakemeldingene dine fra CP v2.
                  Stian Håvak (82)
                  Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• roadrune
                    • Jul 2007
                    • 2292

Kan du leve med en mekaniker?
                    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Ofly61
                      • Apr 2008
                      • 785

Har nettopp kjøpt E-sky Belt CP v1

Jeg lurer på å kjøpe meg en mindre innemodell, og har kikket litt på Belt. På den som er v1, så har jeg sett at folk anbefaler å gjøre ei modifisering, de
                      .
                      .
                      hvis det er mange som har gode efaringer med den...
                      Forstår godt at folk har dårlege erfaringar med billige kina heli. Ein kollega
                      lånte meg sitt Walkera CP eit eller anna fast pitch og 4 kanalar. Det var totalt
                      utslitt p.g.a. at folk hadde prøvd å flyge med det uten å sette det opp.

Anbefalte han å kjøpe noko betre og då vart det E-sky Belt CP v1 (1500,-) kjøpte
                      like godt eit sjølv og.

For meg ser heliet veldig bra ut samanlikna med Walkera'n.

Det som eg ikkje likte med Belt v1: Dårleg bruksanvisning, Radio PPM, Batterifeste
                      måtte eg modifisere for å få LiPo skikkeleg fast. LiPo ladaren som følgjer med er
                      skrot.

På grunn av dårleg bruksanvisning til radio så slo eg diverre på brytaren IDEL
                      med litt Pitch og rotor i ro, IDEL betyr 1/2 Throttel så då starta rotor og slo ned
                      i halebom p.g.a. pitch resultat raspa av ei del tenner på hovedtannhjul så "first
                      flight" gjekk rimeleg dårleg ... nytt tannhjul 50,- så det er ikkje all verda.

Antar at når eg vert kjent med heliet så vil det fungere heilt fint men eg kjem sikkert
                      til å modifisere servo plassering slik som mange har gjort. Servoane var digitale så
                      det som står om dårlege servoar gjeld for tidlegare versjonar (v-1) og (V0)

Skulle eg kjøpt på ny så ville eg kjøpt eit Belt v1 utan radio eller eit Belt V2
                      pris forskjellen er berre 500,- meiner eg.

Odd H.

Comment

• orjanp
                        • Nov 2007
                        • 726

Har du testet Belt CP v2?

Jeg har ikke hatt noen problemer med elektronikken på Belt CP v1. Hverken på heliet eller radioen. Har flydd det endel i sommer.
                        Ørjan Pettersen
                        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• nettulven
                          • Feb 2007
                          • 495

Jeg fikk ikke prøvd Belt CP v2, jeg kjøpte en King 3 og testet den. Men det er flere rundt om som har kjøpt CP v2, så noen må vel komme inn med noe erfaringer her
                          Thomas Molnes

Comment

• Ofly61
                            • Apr 2008
                            • 785

Jeg fikk ikke prøvd Belt CP v2, jeg kjøpte en King 3 og testet den. Men det er flere rundt om som har kjøpt CP v2, så noen må vel komme inn med noe erfaringer her
                            Etter at eg "rota" til min CP v1 så ar eg søkt litt rundt på internett og funne
                            ein god del erfaringar.

Enkelte har bygd om/flytta servo plassering på Belt'n for å få vekk slark i
                            ledd til "swash" plata.

Enkelte har klaga på dårlege servoar (analoge EK2-500) mine er digitale EK2-508.
                            Enkelte har også problem med EK2-508 servoen eit eller anna med eit shims ...

Mange slit med original Gyro'en EK2-704 men dette kan og vere tidlege versjonar.
                            Eg merka i allefall ingenting då eg starta opp mitt men som sagt eg fauk ikkje så
                            langt ...

Walkera (no Belt) kompisen min rapporterte problem med å få LIPO batteriet lada og
                            at rotor ikkje heilt gjekk i samme bane. Mitt LIPO batteri tok lading med eingong
                            brukte ikkje original ladar/balanserar. Balanser alltid LIPO fleir celle batteri ved lading!

Prøvde Radio sendaren med FMS simulator programmet det var ikkje så veldig
                            vellykka (USB ledning frå eit E-sky fly). Fekk ikkje inn anna enn ein primitiv
                            joystik som ikkje var brukbar for heli. Har ein anna 6 kanals billig kina sendar med
                            tilkobling via lydkort den fungerte heilt fint.

Ellers så ser det ut til at å få tak i deler og oppgraderingar til Belt'n ikkje er noko
                            problem det finns til og med "pirat" øh "uorginale" deler.

Odd H.

Comment

• Ponus
                              • Apr 2007
                              • 104

Uorginale piratdeler til Belt????? Jeg har et stående i "kosekroken" min som jeg ikke engang vil gi bort.

Du kjøpte et King 3 "Nettulven".........og hvordan fungerte det?
                              "KOSEKROK"
                              T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
                              Cessna 177 Cardinal on float
                              Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

Comment

• nettulven
                                • Feb 2007
                                • 495

Originally posted by Ponus
                                Uorginale piratdeler til Belt????? Jeg har et stående i "kosekroken" min som jeg ikke engang vil gi bort.

Du kjøpte et King 3 "Nettulven".........og hvordan fungerte det?
                                Jeg er kjempefornøyd.. Den er mye betre enn den tidligere modellen. Den var virkelig "rett ut av eska". Styringa er også veldig forbedret. Jeg hadde planer om å bytte den etter jeg hadde hatt test-rundene, men det er ikke nødvendig. Ikke enda iallefall. Det virker som om det er lagt inn litt expo, da den var mye "snillere" enn den forrige modellen.
                                Denne er absolutt å anbefale, og den er en billig og god
                                Thomas Molnes

Comment

Working...