Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 500 ESC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 500 ESC

    Jeg trenger noen tips om hvilken esc jeg skal bruke på min 500. Vil ikke bruke align sin siden jeg har blown 2 stk på max 10 turer. Har tenkt å bruke kontronik jazz 80-6-18. Men har også tenkt på jazz 55-10-32 men da må jeg ha en ekstern BEC. Noen tips på va jeg bør bruke

  • #2
    Kontronik er vel strengt tatt best, men du får også Jive-serien, som er verdt en titt, de har innebygget BEC alle sammen, og den mener jeg er kraftigere enn Jazz sin.

    Jeg ser ingen grunn til å kjøpe en Kontronik uten BEC hvis du ikke har ett spesielt ønske om ekstern.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Jeg har 80-6-18 på min 500 og den funker ganske bra..

      Comment


      • #4
        Hvem som selger denne da?

        Comment


        • #5
          Thorbjørn & Kåre:

          Rc-seilfly.no - Modellflysport

          Har ellers brukt den originale ESC i over ett år og aldri vært noe tull, softstarten er utrolig fin og kjører 100% etter at man har kalibrert den første gang
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Dersom du vurderer Jive, så bør du sjekke hvilken software versjon den kommer med. Kontronik har laget en del ekstra sikkerhetsfunksjoner inn i denne som gjør at den nekter å starte opp en del motorer. I tillegg har noen av de tidligere versjonene en artig funksjon som gjør at dersom den går i en feilsituasjon så må du sende regulatoren tilbake til kontroniks.

            Men dette skal være fikset i versjon 5 av software'en.

            80-6-18 er ikke like kresen, men problemet er at veldig mange kjører 80-6-18 for hard og Kontroniks har fått tilbake en del brente regulatorer tilbake. Derfor har de implementert disse sikkerhetsfunksjonene i Jive.

            Jeg har en Jive, men har ikke fått testet den enda. Regulatoren kom med feil software versjon, så min har allerede vært i Tyskland en liten tur.
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • #7
              noen som har testet scorpion sine escèr

              Comment


              • #8
                Originally posted by pompen View Post
                noen som har testet scorpion sine escèr
                Ja, og styr unna.

                Hvis du kjøper Jive hos Torbjørn og Kåre, så har den den nye softwaren.
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment


                • #9
                  hmmm. hvordan e det med garanti om den også bli brendt? har jazz på 450`n min å den funke som bare det. kansje det må bli en sånn. bytte også motaker no for å eliminere problem med svidde komponenter. 2 stk align esc og 2 stk hitec 5245 har gått til ##"%&* no

                  Comment

                  Working...
                  X