Jeg trenger noen tips om hvilken esc jeg skal bruke på min 500. Vil ikke bruke align sin siden jeg har blown 2 stk på max 10 turer. Har tenkt å bruke kontronik jazz 80-6-18. Men har også tenkt på jazz 55-10-32 men da må jeg ha en ekstern BEC. Noen tips på va jeg bør bruke
Unconfigured Ad
Collapse
Trex 500 ESC
Collapse
X
-
Kontronik er vel strengt tatt best, men du får også Jive-serien, som er verdt en titt, de har innebygget BEC alle sammen, og den mener jeg er kraftigere enn Jazz sin.
Jeg ser ingen grunn til å kjøpe en Kontronik uten BEC hvis du ikke har ett spesielt ønske om ekstern.Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven! -
Thorbjørn & Kåre:
Har ellers brukt den originale ESC i over ett år og aldri vært noe tull, softstarten er utrolig fin og kjører 100% etter at man har kalibrert den første gang____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Dersom du vurderer Jive, så bør du sjekke hvilken software versjon den kommer med. Kontronik har laget en del ekstra sikkerhetsfunksjoner inn i denne som gjør at den nekter å starte opp en del motorer. I tillegg har noen av de tidligere versjonene en artig funksjon som gjør at dersom den går i en feilsituasjon så må du sende regulatoren tilbake til kontroniks.
Men dette skal være fikset i versjon 5 av software'en.
80-6-18 er ikke like kresen, men problemet er at veldig mange kjører 80-6-18 for hard og Kontroniks har fått tilbake en del brente regulatorer tilbake. Derfor har de implementert disse sikkerhetsfunksjonene i Jive.
Jeg har en Jive, men har ikke fått testet den enda. Regulatoren kom med feil software versjon, så min har allerede vært i Tyskland en liten tur.- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
-
Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
hmmm. hvordan e det med garanti om den også bli brendt? har jazz på 450`n min å den funke som bare det. kansje det må bli en sånn. bytte også motaker no for å eliminere problem med svidde komponenter. 2 stk align esc og 2 stk hitec 5245 har gått til ##"%&* noComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment