Announcement

Collapse
No announcement yet.

er disse copi av T-REX 450SE V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Alt som er skrudd i metall må sjekkes for loctite. Feathering shaft kan du kaste etter å ha skrudd ut boltene (kjøp original Align og sett i). Min første var helt fri for loctite, mens på den andre hadde de kompansert for manglende loctite i tidligere kit ved å fylle alle lager i den ene bladholderen med rød! Flere på Rcgroups har mistet blader i luften fordi boltene eller gjengene i feathering shaft har sviktet.

    Kjøp noen gode maskinskruer (rcscrewz fra elefun er dyre men bra).

    Med standard plasthode ville jeg ha satset på en 10 eller 11t pinjong på 4000kv motoren.

    Comment


    • #77
      Originally posted by Brumm View Post
      Er det ingen som kan hjelpe meg her?
      Kjøpte mitt i april, og jeg har ikke brukt locktite på det som var ferdig sammensatt. Ingen skruer har løsnet. Har ca 20 turer. Prøv å skru litt ut noen skruer, og kjenn hvor hardt de sitter.
      Har en CopterX 430XL 3500Kv Brushless Motor , bruker 11 tenner.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #78
        Takker for svar..

        Tenkte jeg skulle prøve å fly det mest mulig "stock" til å begynne med, så får jeg heller oppgradere etter hvert som ting faller fra hverandre

        Tåler plasthodet 12/13 pinion og vil jeg få noe bedre flyegenskaper av det?
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #79
          Originally posted by Brumm View Post
          Er det ingen som kan hjelpe meg her?
          Kjør på 11T du.

          12T var standard på min T-rex 450 V2 med KV 3500 motor.
          Det fulgte med en 13T pinjong for hard 3D.
          Hoveddrev er 150T, og alt dette er likt på HK-450

          Med 3S LiPo, 4000Kv motor og 11T pinjon vil du kunne få teoretiske 3255 runder/min. på hodet.
          Med 12T får du tilsvarende 3552 runder.

          Det er vel ikke anbefalt å gå over 3500 mener jeg å huske, men du er nok innenfor i praksis og med 12T også den dagen du føler for å ta ut det siste.

          Når det gjelder locktite så er mitt tips å aldri stole på noe. Sjekk for locktite på alle gjenger i metall. Og sjekk at thrustelager er satt inn med fett.
          Align er ikke bra på dette området, og jeg hadde ikke gamblet på at HK er bedre.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #80
            Originally posted by arhennie View Post
            Kjør på 11T du.

            Med 3S LiPo, 4000Kv motor og 11T pinjon vil du kunne få teoretiske 3255 runder/min. på hodet.
            Med 12T får du tilsvarende 3552 runder.
            Takk, Arne!

            Hvordan fungerer egentlig regnestykket med turtall på hodet?
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #81
              Originally posted by Brumm View Post
              Tåler plasthodet 12/13 pinion og vil jeg få noe bedre flyegenskaper av det?
              Har du plasthode?
              Trodde du hadde kjøpt en oppgradert versjon som var nevnt tidligere i tråden her. Men det finnes kanskje ikke...?

              De kulelinkene som følger med er noe skikkelig drit. (Plasten altså...)
              Jeg bygde en sånn for bruttern, og der kjøpte jeg T-rex linker og byttet ut med det samme.

              Men for 30 dollar får du et CopterX 450 SEV2 hode på e-bay. (inkl frakt).
              Error Page | eBay

              For 45 doller får du det samme inklusive hale.

              Det vil jeg absolutt anbefale med en gang. Jeg brukte det samme hode på min T-rex.
              jeg ville i allefall fall ikke flydd med de orginale linkene.

              Søk bare på CopterX 450 på e-bay så finner du mange av de.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #82
                Er kvaliteten på CopterX hodet på høyde med Align?
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                Comment


                • #83
                  Originally posted by Brumm View Post
                  Takk, Arne!

                  Hvordan fungerer egentlig regnestykket med turtall på hodet?
                  Jeg regner som følger:

                  Motorturtall = 11,1V x 4000 Kv = 44400 o/min.
                  Gearomsetning = 11T / 150T = 0,0733333333
                  Turtall hode = 44400 x 0,0733 = 3254,5 o/min.

                  Men det er jo tap i alt mulig. Tannhjul, halereim, moment på hovedrotor og halerotor osv. Så en vil nok ikke nå sånne hastigheter uansett. Kunne vært artig å vite om noen har målt faktisk turtall på en elektromodell.

                  Høyere hastighet gir mer punch og et livligere helikopter.
                  Så om du synes det virker for tregt på flat 100 i idle-up kan du gire opp. Men begynn på 11T.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #84
                    Jeg bruker eagletree for å logge headspeed, og har funnet ut at jeg må multiplisere det teoretiske turtallet med ca 0.7-0.8 for å komme i nærheten av det faktiske.

                    -Jørn-

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by Brumm View Post
                      Er kvaliteten på CopterX hodet på høyde med Align?
                      He-he.
                      Ligger en post på etterskudd hele tiden.

                      Ja, jeg vil si det. I allefall til mitt bruk.
                      Og krasjer du og ødelegger CopterX hodet kan du kjøpe T-rex SE V2 deler på elefun el. Spindel og mast er jo typisk å ødelegge.

                      Legger ved noen bilder. De viser hhv.
                      HK 450 med plasthode.
                      T-rex 450 XL med CopterX hode.
                      HK-450 med CopterX hode.
                      Attached Files
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #86
                        Takk for et nyttig regnestykke!

                        For en Trex 500 med stock motor og 12T fikk jeg at det teoretiske turtallet skal ligge rundt 2626 rpm.. Høres det riktig ut? Vil C-ratingen på batteriet ha noe å si?
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by Brumm View Post
                          Takk for et nyttig regnestykke!

                          For en Trex 500 med stock motor og 12T fikk jeg at det teoretiske turtallet skal ligge rundt 2626 rpm.. Høres det riktig ut? Vil C-ratingen på batteriet ha noe å si?
                          Har en 500 selv, men det har jeg aldri regnet på. Det var vel ingen alternative pinjonger, så der bruker jeg bare det som fulge med og kjører på.

                          C-ratingen har ingen betydning for dette. Den kan uansett aldri blir for stor. Den kan kun være for liten eller tilstrekkelig stor, og må kun tilpasses motorens strømtrekk.
                          Motorturtall har med spenning og gjøre. Kv tallet forteller jo motorens turtall pr. påtrykket volt. (3S LiPo = 11,1 V).
                          Men C-ratingen har jo med strøm og gjøre. Antall ganger oppgitt merkeytelse i Ah. (Dvs.2200 mAh = 2,2 Ah. 25C -> 2,2 * 25 = 55A)
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by jorna View Post
                            Jeg bruker eagletree for å logge headspeed, og har funnet ut at jeg må multiplisere det teoretiske turtallet med ca 0.7-0.8 for å komme i nærheten av det faktiske.

                            -Jørn-
                            Ser det er mye å gå på her da.
                            Hva slags heli gjorde du målingene på?
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #89
                              Så vidt jeg kan skjønne har HC redusert fraktvekta på denne nå.
                              Ca. 270,- m/frakt og fullstendig momsfri .
                              Fred Larssen

                              Comment

                              Working...
                              X