Unconfigured Ad

Collapse

Heliet mitt datt ned fra himmelen helt av seg selv

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • perpyro
    • Aug 2008
    • 488

De to gangene tidligere hvor heliet har dødd under spoolup så rebootet ikke mottakeren før batteriet blei plugget fra og til igjen.

Personlig tror jeg ESCen kutta i sin helhet inklusiv BEC kretsen i den og rearmerte etter krasjen, men det er nå bare en teori jeg har.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Da var ny ESC og en pose med deans plugger ankommet.
      Har bytta plugger på 3 av batteriene mine og selvsagt ny plugg på den nye ESCen.
      Har av ren nysjerrighet megget ramma med 500VDC fra haleboks til motorfeste og der var det jommen meg 100Mohm så oksyderinga på aluminiumen er tøff motstand for elektrisiteten.
      Ellers har jo heliet fungert feilfritt fram til nå nylig så våger å koble det opp for testkjøring av mekanikken når ungene har lagt seg, uten blar selvsagt.
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

• Litespeed
        • Jun 2005
        • 1064

Originally posted by Lille_Thomas
        Hadde vel vært greit å tatt en kikk på mottakeren din også i samme slengen.
        Er vel ikke noe mulighet for at antennen din ligger borti noe karbon da?

2,4gHz og karbon går vel særdeles dårlig i lag
        2,4 ghz og Carbonfiber går bra ihop det bare du trer antennebitene ut av kroppen og ikke inntil noe, no problem..
        Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• perpyro
          • Aug 2008
          • 488

I mitt tilfelle har jeg aluminium underramme så om de skulle ligge mot noe så blir det aluminium.

BTW. ser det ut som den ene antenna til satelitten låg mot karbon gitt.
          Last edited by perpyro; 07-03-09, 17:19.
          Logo 500
          Blade mCPX

Comment

• perpyro
            • Aug 2008
            • 488

Nå er alt som skal byttes byttet og jeg har såvidt testflydd det, noe som gikk helt etter planen.
            Oppdaga til min forskrekkelse at det var et hakk i den ene sida av giroen uten at jeg kan huske å ha sett det tidligere.
            Hakket er selvsagt på den sida flybar paddlen kommer fra så den kan jo være den.
            Jeg har fortsatt gyroen oppå haleblokka og ønsker fortsatt å ha den der av bekvemmelighetshensyn og har derfor limt på ei 2mm aluminiumsplate på den aktuelle sida med Wurth MS40, så nå blir det vondt for paddlen om den skulle treffe gyroen.
            Regner med den løsner om den skulle bli truffet for den sitter kun i dobbeltsidig tape, noe den har gjort siden jeg bygde heliet i fjor sommer.
            Er det noen andre som har prøvd noe lignende med en Gy401?

Håper selvsagt at det holder og skulle alikavel gyroen bli ødelagt i en krasj så har jeg alibi for å kjøpe en spartan gyro.
            Logo 500
            Blade mCPX

Comment

Working...