Unconfigured Ad

Collapse

Trex 450 og nye Align DS410M servoer.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • perpyro
    • Aug 2008
    • 488

Trex 450 og nye Align DS410M servoer.

Jeg sitter her og skal til å installere litt kraftigere servoer en de jeg har fløyet med fram til nå.
    Etter å ha lest mye positivt om Align DS410M servoene rett etter at Trex 450 Pro blei sluppet så falt altså valget på disse, billig var de også sammenlignet med Hitec HS-65 MG eller HS-5065 MG som alle andre flyr med.
    Blei da litt skremt når jeg ramla over denne tråden på helifreak http://www.helifreak.com/showthread.php?t=141010 etter å ha bestilt de.
    Det ser ut som de begynner å feile etter relativt kort tid.
    Heldigvis ser det ut som det er et 6V problem.
    Den innebyggede BECen som er i ESCen jeg bruker er på 5V og det er det jeg har kjørt på så langt så i utgangspunktet skulle jeg være på den sikre siden.
    Er det noen her i landet som har erfaring med disse servoene?

Det neste spørsmålet går mere på montering av kula på servohornene.
    De gamle servoene mine hadde tynne servohorn som jeg boret 2mm hull i og festet kula med mutter på baksiden.
    Servohornene på de nye servoene er tykkere slik at skruen ikke når gjennom hornet for montering av mutter, men til gjengjeld lar skruen seg selv gjenge inn i hullene.
    Spørsmålet er da om det holder å bare skru kule inn i plastikken eller må det noe mere til?
    På haleservoen er kula bare skrudd i krysset og det holder enda etter 3/4 års flyging.
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX
  • yak
    • Mar 2008
    • 302

det går fint å skru kula fast i sevohorn,bruk en dråpe superlim i hullet
    det ser ut som www. savoxtech.com.tw lager disse servoer for align og da heter den SH-0253 har 3 savox i mitt el fly og de fungerer utmerket de bruker 5 volt

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Nå blei jeg vittelig skremt for disse savox servoene er ratet til 6V.
      Lurer på hva Align har gjort med de for å få de til å ryke så fort på 6V?
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

Working...