Announcement

Collapse
No announcement yet.

treg pirorate på trex 500esp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by roadrune View Post
    Jeg har 60A på 6S til Protosen, og det holder iallefall.... Riktignok originalmotor, men den er på 1100W da.
    100 A ESC må da være overkill. I utgangspunket blir det bare unødig dyrt, tungt og stort. Men ICE 75 og ICE 100 har samme vekt og dimensjoner, og det skiller ikke mer enn en hundrelapp på prisen. Men å få en 500 til å bruke en 100 A ESC til fulle, det høres voldsomt ut. Den tåler sikkert en bra bit over 100 A i korte perioder også. Det blir mye effekt... Jeg sikler litt på en ICE selv da Prisen er ikke avskrekkende, og det frister med all den funksjonaliteten. Datalogging, 5 A switcha BEC og gode muligheter med governor.

    Comment


    • #32
      ble anbefalt ice 100. og siden prisen er 17 dollar i forskjell på ice 75. kjøpte jeg ice 100. var liksom ikke vanskeligere enn det

      det kan godt hende det blir overkill. men er noen på helifreak som har svidd sine ice 75, uten at de vet helt hvorfor. tror nok ice 75 har specs til å gjøre jobben, men de sa kjøp heller ice 100..... så dum som jeg er, så kjøpte jeg ice 100 hehe

      Jeg kommer til å prøve motoren med stock esc, så da får vi se om det blir røyk og havari, eller glede

      Batteriene jeg kjører er turnigy 2650 6s 30c. de er ikke kropstemp en gang når de kommer ned, så det virker som de holder veldig greit
      har en flytid på 4 min. og da legger jeg inn ca 1600-1800 mah igjen. så har regnet ut at ca 2000 er 80%, så er jo litt under det.
      turnigy har også 3300 30c batterier også, disse er rundt 90g tyngre, men vet liksom ikke hvor mye det påvirker heliet?

      bare posten stopper å rote og gir meg motoren min så blir jeg glad
      Last edited by Øyvind M; 13-09-09, 10:49.
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #33
        Originally posted by Øyvind M View Post
        det kan godt hende det blir overkill. men er noen på helifreak som har svidd sine ice 75, uten at de vet helt hvorfor. tror nok ice 75 har specs til å gjøre jobben, men de sa kjøp heller ice 100..... så dum som jeg er, så kjøpte jeg ice 100 hehe
        Jeg synes nå ikke det høres så dumt ut da. Bare bra med kraftigere ESC. så lenge det ikke går for mye utover vekt, størrelse og pris. Jeg lurer på hva forskjellen på de to egentlig er. Flere transistorer? Bedre transistorer? Tipper resten er identisk.

        Comment


        • #34
          nei, du bør jo hvertfall ikke rette spm til meg om sånt har flydd heli i snart 3 måneder nå

          blir hvertfall morro å se hva ny motor kan gjøre med heliet. gøy blir det med regulator som har datalogging. kan vel få fram max amp drag osv fra motor da?
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #35
            Originally posted by Øyvind M View Post
            nei, du bør jo hvertfall ikke rette spm til meg om sånt har flydd heli i snart 3 måneder nå
            Nå tenkte jeg kanskje at noen andre også kunne svare da... 3 mnd er jo ikke så lenge, men det spørs jo hvor mange timer du har brukt og da. Jeg har flydd helikopter siden -87 elns. Men ikke i perioden -91 til -07. Jeg flyr nok ikke noe særlig mer enn en tur pr. uke i snitt, og innlæringa er der etter.

            blir hvertfall morro å se hva ny motor kan gjøre med heliet. gøy blir det med regulator som har datalogging. kan vel få fram max amp drag osv fra motor da?
            Så vidt jeg kan se logger den ihvertfall strøm, spenning, effekt, turtall, temperatur, og throttle. Jeg bruker en Eagletree V3 selv, har akkurat montert den på 500 ESP'n. Det er veldig nyttig å se noen kurver på hva som egentlig skjer når en flyr. Mer fakta, mindre synsing. Og det er nyttig å se på tidligere logger hvis en har mistanke om noe galt.

            Comment


            • #36
              Ja det skal bli gøy å se med datalogging. blir nok noen spm rundt det tenker jeg

              har blitt en del flyving i sommer, det har det jo! savner litt bygging og fiksing på heliet. så egentlig synd jeg ikke har krasja enda så skal bli godt med motor og reg jeg kan tukle litt med
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment

              Working...
              X