Announcement

Collapse
No announcement yet.

Storage av batterier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dumtidumtidei.
    404 Page Not Found
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX

    Comment


    • #17
      Originally posted by perpyro View Post
      Dumtidumtidei.
      404 Page Not Found
      Nå kan det være at "freezer" er kinaengelsk for kjøleskap. Jeg er enig i at det er lite å hente ved å gå fra +5 til -18 grader, men skadelig er det ikke. Mine ligger på verandaen året rundt, 50% ladet.
      Fred Larssen

      Comment


      • #18
        Er ikke fridge det vanlige ordet for kjøleskap?
        Nå er ikke jeg noe ingeniør på kjemien på lipo batterier så jeg vet ikke fordelen med å ha -24 istedenfor 0 så jeg får stole på det produsentene sier.
        Når da forskjellige produsenter kommer med forskjellige løsninger så foretrekker jeg den som lar meg slippe å lade batteriene etter lagringsperioden.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

        Comment


        • #19
          Originally posted by perpyro View Post
          ...Når da forskjellige produsenter kommer med forskjellige løsninger så foretrekker jeg den som lar meg slippe å lade batteriene etter lagringsperioden.
          Samme hva som som anbefales så kommer jeg definitivt ikke til å legge fulladede lipo'er i kjøleren - hvis du da ikke har en spesialavtale med forsikrings selskapet

          Comment


          • #20
            Hva kan skje med det fulladede batteriet i kjøleren?
            Bare for å ha det gjort så plugga jeg et av mine fulladede fråsne batterier for å avlese sellespenningen.
            Den låg mellom 4,19 og 4,17 så ser ut som EMC spenningen holder seg selv om pakken er fråsen.
            Last edited by perpyro; 16-09-09, 18:18.
            Trex 450 blandingsrase 4S
            Logo 500
            Blade mCPX

            Comment


            • #21
              Originally posted by perpyro View Post
              Hav kan skje med det fulladede batteriet i kjøleren?
              Akkurat - hva kan skje - you never know
              Last edited by Quadrocopter; 16-09-09, 18:01.

              Comment


              • #22
                Den holder vel ikke og spesielt når en produsent anbefaler fryseren i sin FAQ.
                Trodde du satt på informasjon om hendelser med fulladede batterier i fryseren.
                Last edited by perpyro; 16-09-09, 18:28.
                Trex 450 blandingsrase 4S
                Logo 500
                Blade mCPX

                Comment


                • #23
                  Originally posted by perpyro View Post
                  Er ikke fridge det vanlige ordet for kjøleskap?
                  Det er slang/forkortelse for "refrigerator":
                  Fred Larssen

                  Comment


                  • #24
                    Nedfrysing av batterier.

                    Hei. Som "gammel" amatørfotograf ble det alltid sagt at å fryse batterier er det samme som å ikke ønske å fotografere da vanlige batterier ikke fungerer bra nok når det er kaldt.

                    Lipo batterier derimot "koser" seg ihvertfall ved kjøleskapstemperatur. Under den temperaturen begynner væske å krystalisere seg om det da ikke inneholder sprit eller annen ikke frysbar væske.
                    Lipo batterier kan man stappe i fryseren uten problemer, legge hele Liposack'en inn. Men jeg ville dekket til kontakten så det ikke kommer til fuktighet via krympestrømpe og kontaktelementer når de tas ut igjen. Ser du fuktighet så tar du frem føneren og tørker så godt det lar seg gjøre eller tar de ut dagen før du skal fly så er nok fuktigheten borte til du skal fly.

                    Ramnes

                    Comment

                    Working...
                    X