Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex 500ESP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-Rex 500ESP

    Hei.
    Da har jeg også på vei en T-Rex 500ESP. Super combo.
    Komplett med JR DSX7 2,4G V3.
    GY 401 med S9257
    Align DS 510 servoer.

    Noen som kjenner til radioen? Den ser klin lik ut som Spectrum DX7 bare billigere.

    Gleder meg stort til å begynne og bygge

    Mvh Hansi
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    gratulerer!!!
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hansi79 View Post
      Hei.
      Da har jeg også på vei en T-Rex 500ESP. Super combo.
      Fra Flying-Hobby? Jeg så de hadde "one day, one deal" på ESP i går. $435 Super Combo har bra pris uansett. Jeg har så vidt fått prøvd min, og er veldig fornøyd.

      Comment


      • #4
        Såvidt jeg har funnet ut, er DSX7 JR sin utgave av DX7, altså i praksis samme radio.
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #5
          det er akkurat samme radio som roadrune sier.
          gratulerer med kjempe bra helikopter.
          ville valgt en litt bedre gyro hvis du vil fly litt hardt, da min erfaring er at 401 slipper halen litt ved litt harde øvelser.
          Lower, Lower, oops.
          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

          Comment


          • #6
            Mener jeg har hørt at DSX7 ikke kan brukes mot Spektrum mottagere, pga DSX7 bruker frekvens hopping, og det gjør ikke Spektrum.... ??? Mulig jeg er på bærtur....
            -Jørn V
            -http://www.phoenix-rc.org/

            Comment


            • #7
              jr har noe som heter dsmj på noen utgaver av den radioen.
              dsmj er ikke kompatibelt med spektrum...
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

              Team Visa...

              Comment


              • #8
                hmm, nå ble jeg litt bekymret.
                Hvis det er en DSMJ type. Hva vil det si for meg annet at den ikke er kompatibel med spectrum sine DSM/DSM2 mottakere?
                Er den lovelig å bruke i norge?
                Er noen diskusjoner på diverse forum i usa hvorvidt om frekvenshopping er framtiden å JR vil begynne med dette på sine 2,4g.
                Ut fra det som står på spectum sine sider er DSM2 foretrukket framfor frekvenshopping pga rekkevidde.
                mulig jeg har missforstått noe her???

                Et annet spørsmål er om det kun er mottaker som er DSMJ å hvis man kjøper JR RD721 DSM2 2.4GHz mottakern så funker den mot sendern?
                Mottakern som følger med heter JR RD731 DSMJ 2.4GHz.

                Et annet minus er at flight mode switch er på høyre side men dette kan man vel fikse med og bytte plass på brytere?

                HAR JEG KJØPT KATTA I SEKKEN????
                Uansett så er jo prisen ikke allverdens så er ikke verdens undergang
                Forklarer jeg problemet for flying-hobby.com tror jeg uansett de tar den tilbake å sender meg noe annet istedet. Batterier/ladere etc,etc.
                I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                Comment


                • #9
                  Hei

                  DSMJ er Japansk standard på DSM og den ikke vil funke mot DSM, men kun DSM2. "tror jeg"
                  Den er også kun godkjent i Japan så vidt jeg kan skjønne.


                  http://runryder.com/helicopter/t449100p1/
                  T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
                  Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
                  GS Storm CL1 Pro
                  CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
                  Multiplex Funjet
                  Reichard proxima II
                  ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

                  Comment


                  • #10
                    hvis noen vil kjøpe min trex 500 esp så si ifra scorpion 1600kv med cc phoenix ice 100A.
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #11
                      Skal du bytte ut trex'en, Øyvind?
                      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                      Comment


                      • #12
                        beklager at jeg ikke svarte på innlegget, hehe.

                        Trodde JR radioer kunne brukes imellom DSM2 på spektrum sine mottagere. kjenner en som har kjøpt en jrdsx9 så på flying hobby, han hadde brukt en futaba med spektrum modul før, og bare brukte de mottagerne videre med jr'n sin tror jeg. kan vel prøve å sende en mail til enten spektrum eller jr? eller kanskje horizon hobby.

                        lykke til
                        dx7

                        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                        Løten MFK
                        Stay Frosty

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Brumm View Post
                          Skal du bytte ut trex'en, Øyvind?
                          lurer på å gå opp til en trex 600E(SP). har veldig lyst, men vi får se. bare forhører meg om det akkurat nå
                          dx7

                          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                          Løten MFK
                          Stay Frosty

                          Comment


                          • #14
                            Fikk dette svaret på mail av flying-hobby.com

                            hi
                            which with DSMJ system , it is different from DSM2 system
                            the transmitter is same as this :
                            http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=4635

                            you cannot use DSM2 receiver for this new transmitter

                            and yes on the back side of the transmitter it has a CE Logo

                            we have sell many to different countries with no problem

                            so please don't worry

                            thanks for your support

                            Den er CE merket å det er vel bra?
                            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                            Comment


                            • #15
                              ja, CE, er sånn EU dritt......så da er du en god borger av staten Norge!
                              (hvis du betalte moms på utstyret vel å merke.....må passe på så statskassa hele tiden er overfyllt)
                              dx7

                              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                              Løten MFK
                              Stay Frosty

                              Comment

                              Working...
                              X