Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 500ESP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • runjoh
    • Apr 2007
    • 105

Dette med CE godkjenning er diskutert i en annen tråd og jeg er av den oppfatning at selv om det står CE på den så er den ikke automatisk godkjent her på berget..
    Komplekse greier dette her:

Sitat:
    Klippet fra Modellflyseksjonen NLF sin hjemmeside
    ..... I Norge kan CE-merket utstyr omsettes fritt, men noe utstyr må notifiseres (meldes), det gjelder dog ikke SRD (Short Range Devices) på 2.4 gHz.
    Av og til vil PT foreta stikkontroller for å sikre at utstyr som omsettes er korrekt merket, og at det overholder speken. Dersom det ikke er tilfelle vil dette meddeles sentralt, og tillatelsen kan bli trukket tilbake i hele Europa.
    De eneste som har store avvik fra REC70-03 (som er dokumentet bak en slik tillatelse) er, ikke overraskende, Frankrike.
    Konklusjonen er:
    Så lenge DX7 (og annet lignende utstyr) er CE-godkjent kan det fritt omsettes og brukes i Norge (takk til EU?).
    Dog skal de som førstehåndsimportere slikt utstyr for salg/omsetning registere seg hos PT.
    Listen viser at alle de store innenfor vår bransje som jeg kjenner til er korrekt registrert der.
    Dersom noen importerer f.eks. en DX7 fra USA, og dette IKKE er den CE-godkjente utgaven, er den ikke tillatt brukt i Norge uten individuell godkjenning (og det er så dyrt at glem det). Men det er ikke noe som sier at en DX7 fra USA ikke kan være CE-merket. Den skal da overensstemme med de vilkår som er satt for godkjenning, bl.a. med korrekt sendereffekt.
    Normalt skal også den medfølgende manualen inneholde et såkalt konformitetsbevis som forteller hvem som har foretatt sertifiseringen.
    T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
    Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
    GS Storm CL1 Pro
    CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
    Multiplex Funjet
    Reichard proxima II
    ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

Comment

• Ferry
      • Feb 2007
      • 456

Originally posted by Hansi79
      Den er CE merket å det er vel bra?
      CE-merker bra! Du får kjøpt dem i løsvekt hos Elfa...

Comment

• Hansi79
        • Feb 2007
        • 587

jaja, funker det å fly med i japan så funker det i fredrikstad også
        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• runjoh
          • Apr 2007
          • 105

Den funker nok bra for deg og hvis man "skyter" ned noen andre så gjør vel ikke den noe!!!!. eller??
          Last edited by runjoh; 16-09-09, 14:11.
          GS Storm CL1 Pro
          Multiplex Funjet
          Reichard proxima II

Comment

• Hansi79
            • Feb 2007
            • 587

forklar hvordan dette kan skje så skal jeg bekymre meg for det.
            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• runjoh
              • Apr 2007
              • 105

Det kan skje hvis f.eks din radio kjører med 100-200Mw mellom Tx-Rx istedenfor 10Mw som er "lovlig" på 2,4
              GS Storm CL1 Pro
              Multiplex Funjet
              Reichard proxima II

Comment

• Hansi79
                • Feb 2007
                • 587

tror du tar feil der siden Spectrum DX 7 har 100mw som er lovlig i europa på DSSS systemet? Mulig jeg tar feil siden jeg vet veldig lite om dette.
                JR dsx7 skal vist kun ha 10mw. Er vist ikke lov å bruke noe over dette på FHSS systemet i Japan.

http://www.modellflynytt.no/articles...est/Side3.html

Siden disse ikke passer sammen uansett så er det jeg som iallefall skulle blitt skutt ned av Spectrum og Futaba FASST brukere.
                Futaba har 200mv på sitt system over hele verden.
                Last edited by Hansi79; 16-09-09, 16:55.

Comment

• runjoh
                  • Apr 2007
                  • 105

Ser det er opp til 100mw som er lovlig i Europa så det er riktig, så det går sikkert bra, men jeg tror de fleste her hjemme vil kjøpe en Europeisk standard og ikke en japansk.
                  Greit med en standard som passer til utstyr som kjøpes her.
                  PS: bruk den i Sarp og ikke i fr.stad , kommer nemlig derfra
                  GS Storm CL1 Pro
                  Multiplex Funjet
                  Reichard proxima II

Comment

• Hansi79
                    • Feb 2007
                    • 587

Dette så jeg etter jeg hadde bestillt og pakken var sendt.
                    sånn er det når man ikke leser den lille skriften nederst

Comment

• Hansi79
                      • Feb 2007
                      • 587

I gang med bygging.

Pakken dukket opp idag på døren
                      Pakket ut innholdet for kontroll av godsakene. Alt ser hur bra som helst ut

Lest igjennom noen byggeblogger før jeg satte i gang. Syns det er veldig bra passform på delene så alt går veldig smoot.

Har så lang satt sammen rotorhodet og mesteparten av ramma.
                      Det gikk dritt med en selvgjengende skrue til sidevegger. Her snakker vi myke skruer så må ha en ny en.

Alt er selvfølgelig godt dokumentert med fotos. Ser det er noen bilder av bygging av ESP her fra før så hvis ingen ønsker bilder lar jeg det være.
                      Kjempe fornøyd hittil iallefall.

Så håper jeg at det blir litt tid i morgen til å fortsette så er den vel ferdig i løpet av en kveld eller to

Jo, fant ut at umbrakos jeg hadde var bare søppel så litt rask surfing på nettet fant jeg dette sette på claes ohlson.

Hoppet i bilen å raste til byen kvart på 8 å fikk handlet greiene.
                      Back in business. Greit sett til en billig penge.
                      Last edited by Hansi79; 21-09-09, 22:12.

Comment

• Hansi79
                        • Feb 2007
                        • 587

Tenkte å legge noen bilder av byggingen alikevell.
                        Alt gikk på skinner men var masse slakk i halerotor. Denne var satt sammen fra fabrikk. Demonterte den å det viste seg at der var det ingen fett i trust lagret. Montert sammen med fett og slakken ble borte. Ellers ingen store problemer.

Laget spacer til elevator servo av align sine servohorn. Disse er ca 2mm å linken står 90grader ned til servo.
                        Attached Files

Comment

• Hansi79
                          • Feb 2007
                          • 587

Flere bilder
                          Attached Files

Comment

• Hansi79
                            • Feb 2007
                            • 587

Nå gjenstår det å montere gyro, ESC å mottaker.
                            Så får man håpe nervene holder
                            Attached Files

Comment

• Øyvind M
                              • Oct 2008
                              • 837

gratulerer. ser ut som et solid bygg!

lykke til og wtfpwn stripa
                              dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                              Løten MFK
                              Stay Frosty

Comment

• Hansi79
                                • Feb 2007
                                • 587

joda, ser veldig bra ut.
                                Men hva betyr "lykke til og wtfpwn stripa".?

Comment

Working...