Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex 500 og kulde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Slik jeg ser det nå så er det nok en kombinasjon av litt slappere batterier samt hardere dempere i hodet. Begge pga. lavere temperaturer.

    Greit med alt som har en forklaring

    Comment


    • #17
      ja, kulda kan gjøre mye rart men rart det skulle skje når det var 10 grader ute. liksom ikke så stor forskjell som på sommeren med 18-19 grader?

      tror løsning er at du bare settern i idleup før du tar av, så slipper du vugginga hehe
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #18
        når det gjelder "vugging" opp on ned så tviler jeg på det er pga demperne, det er nok heller head-speed som har sunket litt pga lavere effekt på batteria,det er ihvertfall hva jeg tror
        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
        homemade quad med diverse elektronikk.
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.
        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

        Comment


        • #19
          Den vuggingen (heliet nikker) er normalt et tegn på ujevnt løft. Ses lettest på FP helier der man er avhengig av å sette bladene på linje før man tar av + at de har lav HS.
          Man får lett samme problem på CP helier med enten for hardt (kanskje også for løst) tilskrudde blader kombinert med for lav HS slik at de ikke kommer eksakt på linje før man tar av. Vil anta andre ting som ulik pitch på bladene etc vil kunne gi nok forskjell i løft til å fremprovosere slikt også. På enkelte turtall kan denne vuggingen godt flytte seg fra ren nikking til å rotere rundt sakte slik at det vugger side/side også. Ses også best på FP.
          Ville nok anta demperne kanskje kan gi dette.

          Men som det er sagt så er det nok kulda som spiller inn her. Kaldere batterier har lavere ytelse og dermed får du en aning lavere turtall i normal enn midt på sommeren og vips så treffer du turtallet som gir resonans pga dette og det begynner å nikke. Øker du turtallet 50 rpm eller så også i normal så blir det nok borte. Vær obs på at det kan være et tegn på at batteriene dine begynner å bli dårlige.

          På høst/vinteren/vår tar jeg med meg en kjølebag som jeg har batteriene i sammen med en flaske varmt vann eller 2, ca kroppstemp siden batteriene yter best rundt 40 grader. De små har jeg på kroppen, de små batteriene altså...

          Comment

          Working...
          X