Announcement

Collapse
No announcement yet.

Husk å lade batteriene, gutter...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ila av uken har det vært 3 eller 4 harde landinger med 3 forskjellige heli, der KUN understellet har røket på alle sammen. Som orjanp sier så bytter jeg heller understell enn noe annet.

    Comment


    • #17
      Igår brukte jeg litt mere av flakskvoten. Etter en flytur skulle jeg koble fra EC5-pluggen på batteriet og satt plutselig med en løs ledning i hånda :-O Jeg dro ikke engang i ledninga, så den må ha sittet løst.

      Dette var en av de første EC5-pluggene jeg loddet, og jeg brukte en gammel og dårlig loddebolt. Nå har jeg gått over alle pluggene med den nye loddestasjonen...
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #18
        Originally posted by orjanp View Post
        Understellet absorberte litt av energien fra landingen da det knakk. Dersom man setter på et sterkere understell, vil noe annet måtte ta unna den energien. Da kan man fort få større skader, som f.eks. boom strike, bøyd spindle eller main shaft. Understellet er relativt billig, og veldig enkelt å bytte. Jeg foretrekker å bytte understellet i stedet for spindel eller main shaft, der man må demontere hodet for å få det gjort.
        Gorillaen er ikke stivere eller sterkere, bare at det bøyer seg. Svært mange går over til den, og de bytter ikke tilbake.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment

        Working...
        X