Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
På futaba kan det hende det er negativ expo verdi som må til for å få den snillere rundt midtstikke. Smell på -50% og se på vandringa på servoen mens du drar i stikka så får du testet det. Legg på +50% så vil du se en drastisk forskjell så da vet du 100% om du må ha + eller - som fortegn.
Futabaen er så "fin" at den viser kurva etter som jeg gir positiv eller negativ expo trur jeg Sjekka litt på det i sted. Er litt redd for å justere for mye, så jeg trur jeg lar det være som det er en liten periode til jeg er litt tryggere kanskje. Er kanskje bedre å konse på å få inn noe bedre kurver på normal og div idle ups etc. og komme meg forbi hoveringa med 75% gass
Noen som vet om det har noe for seg å heve helikopteret litt fra bakken for å ha mer klaring å gå på med tanke på halerotoren og bakkekontakt, for å ikke ta så mange tannhjul på torque tuben? Ser det er noen som setter på 700 vertical finne for å ha mer beskyttelse bak, holder dette eller kan det være en ide å ha landingsunderstellet til en 700 også? Hvis det passer...?
Jeg sier som jeg har hørt av noen andre i tråden her: Du får lande foran på "tærne"! (jeg hadde hørt noe tilsvarende og spurte om samme).
Er jo kun i snø og gress det kan bli ett problem muligens med litt mye bakpå, så jeg går for landing på "tærne"
Ser den, høres fornuftig ut
Men har sittet i hele dag på helifreak og lest side opp og side ned, søkt alle veier, og det virker som om at det er gjenganger med anbefaling på belte når man er nybegynner. Når jeg leste i helgen så var det ofte oppe problemer med vibrasjoner og skjev torque tube aksling selv når de var ny.
Jeg ville tørre å påstå at drevene på torque tuben ikke er så skjøre som folk skal ha det til. Har to krasj på 500'en min og 3 sett med blader til nå, 5-6 krasj på 450en og 2-3 sett med blader på halen til den også. Med andre ord har halen fått juling på begge og bladene tar ofte nedi stein og grus etc. Så at de ryker såååå lett stemmer ikke med meg iallefall. Nå liker jeg bladene mine løse på halen da, så godt mulig det redder drevene
Edit: Dessuten letter å skru på torque tube + man slipper å justere reimen når det er kaldt ute
Også slipper man den statiske elektrisiteten som kan oppstå med belte. Men det er flere som rapporterer om vibrasjoner pga at torque tuben ikke er helt rett selv når de kjøper en ny. Hvordan har du opplevd dette?
Også slipper man den statiske elektrisiteten som kan oppstå med belte. Men det er flere som rapporterer om vibrasjoner pga at torque tuben ikke er helt rett selv når de kjøper en ny. Hvordan har du opplevd dette?
Den var skjev og mildt sagt j*** på jallrexen min, men etter jeg byttet den til align sin har ikke jeg hatt noe vibrasjoner. Har faktisk byttet halebommen etter krasj uten å bytte torque tuben også når jeg tenker meg om..
Men det er flere som rapporterer om vibrasjoner pga at torque tuben ikke er helt rett selv når de kjøper en ny. Hvordan har du opplevd dette?
Det er bare sprøyt.. Grunnen til at det er en del som anbefaler belte er at de ikke har skjønt at de ikke skal bruke halen som jordfreser.. Det er den ikke konstruert for
Bruker man noen timer på simmen og lærer seg å lande, pluss at man ikke strammer til halebladene så hardt, så er Torque Tube helt uproblematisk..
Hvis man kjøper jallarex er det mer enn halen som skaper vibrasjoner..
Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro
Jeg har hatt en god del flights på både TT og belte nå, og jeg må si at på sommeren, så er det ene like lite problematisk som det andre. Men nå på vinteren har jeg opplevd at både TT drev har gått skogen, og at beltet har trengt justering. Personlig foretrekker jeg en liten justering, enn å måtte skru av bom og greier for å bytte drev.
Han jeg som oftest flyr med har forresten slitt med TT drev som glipper over i piro-manøvre, han kunne sikkert ønska seg belte noen ganger Men ESD, har jeg til gode å oppleve.
For å minimere bytte av front tt drev bytte. Sett på størrelsen over sin halefinne og sørg for at halebladene sitter løst. Det blir å hjelpe deg litt var det jeg gjorde på min 450 for å slippe å bli mekaniker isteden for å få pilot trening mulig du må sette en liten vekt foran for å balansere, jeg klarte det akkurat uten på 450 når jeg gjorde det
Edit:Jeg må kaste meg på latte her, jeg har heller ikke hatt problemer med beltedrift, det er litt kipt å justere på vintern men er vel for det meste s&m piloter som oss som driver med vinterflyvning
Hvilken modell er det på, Kenneth? Mener du at TT-drev rippes i lufta?
Det var en t-rex 600N. Kan ha vært en gammel "landing", vet ikke jeg men han hørte knakelyden mot slutten av en tank. Etter landing fant han at ei tann hadde tatt seg en tur på det bakerste tt-drevet.
Har hørt rykter om at den gamle typen kbdd blader kan være harde mot tt-drev da? Kan stemme i tilfellet over hvertfall. Selv har jeg faktisk ikke flydd så hardt med noe annet enn kbdd-twee eller carbon-haleblader.
Jeg har kjøpt 700 halefinne for å få bedre bakkeklaring til halerotorbladene. Men hvor løst bør halerotorbladene, og forsåvidt hovedrotorbladene sitte? Planen min er å ikke prøve meg på noe 3d flyging, men fly rolig, og etterhvert få en skalakropp å sette på. Så det kommer ikke til å bli noen store påkjenninger på halen under min flyging. Grunnen til at jeg holder meg unna 3d flyging er kostnader med alle de kræsjene jeg kommer til å få unødvendig, og at jeg liker veldig godt skalahelikoptre.
Vil det være noen forskjell med belte vs TT hvis man har skalakropp?
Når jeg strammer haleblader, så begynner jeg med å ha de veldig løst. Holder i halegrepet, og bikker så på halebladet for å se om det er slark. Prøver å stramme akkurat nok til at slarken er borte, men slik at bladene sitter ganske løst, med tanke på autorotasjoner hvor du kan lande litt hardt eller slike ting.
Tror ikke det har så mye å si på noe heli om det er belte eller TT jeg, spesielt ikke skala.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment