Unconfigured Ad

Collapse

Håpløs 250 FBL??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Med ustabil, mener du litt som gelè? Da kan du prøve å justere opp gain på ail og ele. Den ene om gangen, til det begynner å "riste" og så litt tilbake.

Comment

• coolpex
      • Nov 2007
      • 344

Originally posted by Trulsen
      Med ustabil, mener du litt som gelè? Da kan du prøve å justere opp gain på ail og ele. Den ene om gangen, til det begynner å "riste" og så litt tilbake.
      Ja liksom litt vanskelig å holde rolig f.eks i hover, driver litt forover, bakover og begge sider hele tiden.
      Når jeg fikk fart på den virket den ganske grei å fly måtte bare korigere mye mer enn på de heli som er større for og holde retningen.
      Tanken har slått meg at den er kanskje vanskeligere å fly siden den er så liten å lett at den krever mere korigering for å fly..
      Liksom så vanskelig å vite da det ikke er noen her i område som jeg kan sammenligne med..
      Får prøve justere mere å se om jeg får den bedre ellers er det kanskje ikke mere å forvente av den..
      ​​​Kim-Arne

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Prøve å justere opp gain på ail først, når du har skrudd så mye opp at det rister i helikopteret må du skru litt tilbake. Da har du maks gain på aileron. Det samme gjør du med elevator. Og på halen gjør du det samme om den ikke holder skikkelig. Er det ingen der oppe som flyr heli altså?

Comment

• coolpex
          • Nov 2007
          • 344

Originally posted by Trulsen
          Prøve å justere opp gain på ail først, når du har skrudd så mye opp at det rister i helikopteret må du skru litt tilbake. Da har du maks gain på aileron. Det samme gjør du med elevator. Og på halen gjør du det samme om den ikke holder skikkelig. Er det ingen der oppe som flyr heli altså?
          Jepp får prøve å justere gain og se ka som skjer, håpe det blir bedre..
          Joda vi er noen stykker her i område som flyr heli men vet ikke noen som har 250.. Det minste som de har her er 450 og de jeg har sett og prøvet er mye mere stabil og stødig enn min 250.. Ellers er det mest 50 size og litt 90 size som blir brukt når vi er og flyr.
          ​​​Kim-Arne

Comment

• ragge1
            • Sep 2009
            • 1598

oj det er så enkelt med microbeast , nestan som plug n' play
            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• klaus
              • Feb 2010
              • 272

Kan være greit og oppdatere sw, hvis den er brukt er det vel mulig den har 1.0 og den gikk det ikke få stabil, den bobba og hoppa i alle retninger i starten.
              Klaus Myrseth
              Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

Team Manager - Team Compass Scandinavia

Comment

Working...