Announcement

Collapse
No announcement yet.

Atom deler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Brumm View Post
    For min del kan de godt produsere tamponger & bind, så lenge de klarer å forsyne meg med helikopter og deler
    Hehe, jeg har jo Align deler selv, så var vell mer ment som en kuriositet

    Over til litt topic.. Jeg ser fordelen med å handle lokalt bedre å bedre. Har hatt en reklamasjonssak på en lader jeg heldigivis kjøpte her til lands, og det var ordna på en uke hvor de jeg hadde reklamasjonen hos sendte pakken tilbake til meg med over-natten-pakke. Da snakker vi bra service! Og nå har jeg hatt to problemer med Atom deler og selv om de ordner raskt opp på andre siden av jorden, tar det lang tid.

    Personlig har jeg begynt å handle mer og mer lokalt Håper flere Compass dealere kommer til Norge slik prisene blir presset ytterligere

    Comment


    • #17
      Originally posted by Trulsen View Post
      Personlig har jeg begynt å handle mer og mer lokalt Håper flere Compass dealere kommer til Norge slik prisene blir presset ytterligere
      Jeg vil tro det er hele poenget med denne sone politikken, nettopp det å hindre prispress. Eventuelle nye norske forhandlere vil nok få regler å forholde seg til i så måte. Men nå er vel disse greiene ganske billig allerede, er de ikke?
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #18
        Originally posted by jotto View Post
        Jeg har lite sans for at Compass skal detaljkontrollere markedet på den måten. Det er jo det samme trollet som regionkodingen til filmbransjen. Garmin har/hadde det samme opplegget for GPSer - butikker i USA hadde ikke lov å selge til kunder i Europa. Interessant nok var EU-variantene mye dyrere enn US-variantene.
        Det er distributørene som har markedsbegrensninger dette har vel de aller fleste distribusjonsapparater, ref jr, futaba, spektrum mm, butikkene kan levere til ompalompa hvis de vil, det kipe med det amerikanske markedet er at distributørene har drevet priskrig og endt opp med å ikke levere til butikker men kunden direkte til veldig nedsatte priser, det gjør også at amerikanerne ikke kan selge ut av USA :P

        Edit:Til info Mikronor er distributør, se Elias hobby i Sverige eksempelvis, dette er en rein butikk, billigste priser i hele Europa som jeg har sett til nå. Klart det er prispress og konkurranse på utsalgene mens distributørene jobber primært med delestøtte mm. Butikkene i Norge kan selge hvor de vil til hvilken pris de finner forholdsmessig riktig for sin del.
        Last edited by klaus; 07-04-11, 11:21.
        Klaus Myrseth
        Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

        Team Manager - Team Compass Scandinavia

        Comment


        • #19
          bodde kommer mer butikker som selger compass heli / deler , eg tror denna heli kommer å blir stort som Align
          som Jotto sager mye dyrare med deler her i EU exp: fikk en i USA å selger en Atom 500 FBL hode ( komplete ) ink EMS sending 785 kr men ikke sett noen som har den her ( complete ) , Mikronor har en FL Flybarless Conversion for 755 så mår man har blade hålder 348 og så kommer frakt men då blir det dyrt
          Klaus : har du en link til Elias hobby
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • #20
            Yngvesson Lures | Mallar för att tillverka egna beten helt ny forhandler for Compass, vet ikke hvor langt han har kommet med anskaffelse mm. Vet han har handlet en del kits hvertfall. Verdt å følge med.
            Klaus Myrseth
            Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

            Team Manager - Team Compass Scandinavia

            Comment


            • #21
              takk Klaus
              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

              HD 500 Cell : brain2

              DX9

              Comment


              • #22
                Originally posted by arhennie View Post
                Jeg vil tro det er hele poenget med denne sone politikken, nettopp det å hindre prispress. Eventuelle nye norske forhandlere vil nok få regler å forholde seg til i så måte.
                Nei men distribusjonsaparatet har sine begrensninger (se forklaring på min forrige post til jotto), det er veldig normalt i alle bransjer, prispress, klart det blir når butikkene starter selge, ingen begrensninger der.

                Originally posted by arhennie View Post
                Men nå er vel disse greiene ganske billig allerede, er de ikke?
                Jeg syns ikke det er så innmari dyre, får mye for pengene, se 7hven for eksempel ser mikronor har lagt den ut til forhånds salg til en meget stilig pris. Tror der er no policy mot prisgreier her på forumet så i latskapens navn får jeg si du får sjekke sjøl hehe. Noen reservedeler koster litt mere enn align sine men disse er maskinerte og ikke støpte så er enkelt å forklare hvorfor, de vanlige delene ligger ganske likt i pris, litt opp og ned hva du skal ha egentlig, men du blir ikke fattigfant selv om du flyr litt over evne

                Sorry for at jeg er så susete og poster flere poster men var en hård dag på jobb så er litt skeiv i øya, så ikke alt som ble skrevet så jeg fikk samla svara.
                Klaus Myrseth
                Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                Team Manager - Team Compass Scandinavia

                Comment


                • #23
                  Originally posted by klaus View Post
                  Jeg syns ikke det er så innmari dyre, får mye for pengene, se 7hven for eksempel ser mikronor har lagt den ut til forhånds salg til en meget stilig pris. Tror der er no policy mot prisgreier her på forumet så i latskapens navn får jeg si du får sjekke sjøl hehe.
                  Nei, jeg sa vel tvert i mot at jeg syntes de var billige. Hva man får for pengene her vet jeg ikke så mye om. Men man får stort sett det man betaler for er min erfaring i denne hobbyen, (med unntak av på LiPo-fronten heldigvis). Ellers må Compass gjerne koste hva det vil for meg. Jeg skal uansett ikke ha noe derfra, hverken kit eller deler
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #24
                    Your loss
                    Honeybee CP 2

                    Comment

                    Working...
                    X